پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون وزیر علوم:

سازمان یا مرکز رفاهی دانشجویان در دانشگاه ها راه اندازی می شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در گام نخست راه اندازی سازمان یا مرکز خدمات رفاهی دانشجویان در دانشگاه های سطح یک و دو پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند گفت: همچنین در سایر دانشگاه ها به صورت استانی برنامه ریزی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات اصلی حوزه دانشجویان باقی مانده است گفت: اگر می خواهیم دغدغه مدیران دانشگاه ها را از خدمات رفاهی کمتر کنیم در درجه اول باید معاون دانشجویی اختیار بیشتری داشته باشد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: باید به این سمت حرکت کنیم تا سال آینده سازمان یا مرکز خدمات رفاهی دانشجویان در استان ها راه اندازی شود تا از این طریق به سمت هدفمند کردن خدمات برای دانشجویان پیش برویم.
وی با بیان اینکه اکنون دغدغه دانشگاه ها مسایل مربوط به دانشجویان است اما شفاف نیست گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور یکی از مشکلات کمبود بودجه است که رشد بودجه دانشگاه ها نسبت به متوسط مقداری بیشتر است.
صدیقی ادامه داد: این حرف به این معنا نیست که مطالبات خود را بیان نکنیم بلکه تا حد ممکن از مسئولان و مجلس کمک می طلبیم چون اگر قبول داریم دانشگاه یکی از مهمترین نهادهای کشور است به همان میزان هم باید جدی گرفته شود.
وی یادآور شد: توجه به اقشار محروم و آسیب پذیر در بودجه 98 امر درستی است و ما نیز حمایت می کنیم اما نیازهای دانشگاه نیز وجود دارد و باید مطالبه گر باشیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از اولویت های جدی ما توسعه زیرساخت های تربیت بدنی دانشگاه هاست که در این زمینه از توان خیرین نیز استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: از آنجا که دانشگاه های کشور مشکل کمبود آب دارند تعداد 27 زمین چمن مصنوعی در دانشگاه ها احداث می شود که تاکنون 10 مورد به نتیجه رسیده و سال آینده این موضوع جدی تر دنبال خواهد شد.
وی یکی از مشکلات جدی استان خراسان جنوبی را کمبود خوابگاه دانشجویی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 27 خوابگاه دانشجویی در استان های کشور با مشارکت خیران در حال احداث است.
صدیقی افزود: برای ساخت خوابگاه دانشجویی می توان با همکاری بخش خصوصی یا دولتی از طریق دریافت تسهیلات با 2 سال تنفس اقدام کرد که در این زمینه تاکنون بیش از 20 دانشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
وی بیان کرد: در این زمینه باید موافقت اولیه و قرارداد بین صندوق رفاه، بانک و دانشگاه منعقد شود که دانشگاه صنعتی بیرجند در این زمینه هنوز اعلام آمادگی نکرده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سایر تجهیزات دانشگاه نیاز به بازسازی و نوسازی جدی دارد اظهار داشت: تجهیز و نوسازی دانشگاه ها چند سال است در بودجه پیش بینی می شود تا دانشگاه ها بازپرداخت ها را از محل درآمدها تامین کنند اما خیلی نتوانسته ایم از این تبصره ها استفاده کنیم.
وی گفت: امسال در بودجه 98 تحرکی انجام و برای تجهیزات دانشگاه ها تبصره گذاشته خواهد شد اما نتوانسته ایم براساس جلو رفتن زمان تجهیزات را به روزرسانی کنیم.
صدیقی وجود پروژه های نیمه تمام را مشکل همه دانشگاه ها دانست و گفت: در دانشگاه ها آثار تخت جمشیدی مشاهده می شود که ستون ها بالا رفته و پروژه تکمیل نشده است.
وی ادامه داد: دولت اعتبار را برای تکمیل پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی گذاشته که امید است با کمک بخش خصوصی و خیران بتوانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سنوات آموزشی اظهار داشت: اکنون با شرایطی جدیدی مواجه هستیم لذا برخی تاخیرها دست دانشگاه نیست و حوزه آموزش سنوات سطح یک و دو را در اختیار دانشگاه قرار داده است.
وی گفت: دانشگاه ها باید شرایط جدید را در نظر گرفته و هزینه را بر دوش دانشجویان نگذارند که اگر طولانی شدن دوره تحصیل به اختیار دانشجو نباشد، دانشگاه باید همکاری لازم در این زمینه را داشته باشد.
صدیقی از افزایش وام شهریه و ضروری دانشجویان در سال 98 خبر داد و گفت: برای افزایش میزان تعرفه کار دانشجویی نیز بازنگری های لازم سال آینده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال نخستین ‌بار نام دانشگاه ها در بودجه های توازن منطقه ‌ای آمده است افزود: از استانداران و مسئولان انتظار داریم در این زمینه به دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.
معاون وزیر علوم اظهار داشت: سهم دانشگاه بیرجند از طرح توازن صفر درصد اعلام شد در حالیکه باید حداقل درصدی از بودجه طرح توازن به دانشگاه اختصاص یابد و این موضوع را از استاندار خراسان جنوبی پیگیری می کنیم.
وی سیستم حمل و نقل و فرسوده بودن وسایل نقلیه را از گرفتاری‌ های جدی دانشگاه‌ ها عنوان کرد و گفت: حادثه دانشگاه آزاد تهران تلنگری بود و پس از آن یک بخشنامه توسط وزیر علوم به همه دانشگاه‌ ها در خصوص بحث حفظ ضوابط ایمنی ابلاغ شده است.
صدیقی یادآور شد: چند سال است خدمات نقلیه از دانشگاه ها جمع آوری و به بخش خصوصی واگذار شده است و اکنون هیچ اعتباری برای خرید اتوبوس، مینی بوس و سایر وسایل وجود ندارد و از امکانات نهادهای عمومی بعضا استفاده می شود لذا دانشگاه ها بایستی در انتخاب پیمانکار مناسب و ایمنی جدی تر باشند.
در این نشست اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند به مشکلاتی از قبیل سنوات دانشجویان ارشد و دکترا، تامین و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سایر، کمبود خوابگاه یا استاندارد نبودن آن، پیگیری سهمیه طرح توازن، تامین هزینه ها و اسکان بازدید های علمی، کمبود حمل و نقل و فرسوده بودن وسایل نقلیه اشاره کردند.
رئیس سازمان امور دانشجویان امروز (چهارشنبه) برای بازدید از دانشگاه های خراسان جنوبی و افتتاح چند طرح به این استان سفر کرد.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/139720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود

واژگونی و حریق خودروی حامل سوخت قاچاق در خواف/ راننده جان باخت

تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال

2446 واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است

رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا

برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد

بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

صدور 96 جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه

تشییع پیکر ابوالشهداء حاج رجبعلی دهنوی در مشهد+عکس

محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند

معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد

برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه

سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی

مانده 1280 میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی

700 واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد

قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی