پیام خراسان

آخرين مطالب

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دبیرستان، از عوامل پیشرفت کشوری مثل ژاپن است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - کارآفرین برتر تولید آلوئه‌ورا در کشور گفت: اولین کشوری که فرهنگ کارآفرینی را از سطح دبیرستان ترویج داد ژاپن بود و در سال 1958 وزارت آموزش و پرورش ژاپن طرحی را برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی تحت عنوان سربازان فداکار اقتصادی ژاپن، پیاده‌سازی و اجرا کرد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امید عباس‌زاده امروز در جلسه کشف فرصت‌های کارآفرینی در حوزه آلوئه‌ورا با رویکرد مهندسی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس طرحی در ژاپن، افراد از سطح دبیرستان‌ به مسئله کارآفرینی پرداخته و آموزش می‌بینند. این که هنگام تحصیل چگونه کار کنند و به دنبال کسب سود باشند و چگونه کشورشان را از وابستگی صنعتی رهایی بخشند. در واقع، ترویج فرهنگ کارآفرینی از دوره دبیرستان از عوامل موفقیت و پیشرفت کشوری مثل ژاپن است.
وی با بیان اینکه به تدریج مسئله کارآفرینی در ژاپن به سطح دانشگاه‌ها هم کشیده شد و اکنون در ژاپن بیش از 250 موسسه بزرگ کارآفرینی وجود دارد، افزود: بین سال‌های 1970 تا1992 میلادی بیش از 96 درصد نوآوری صنعتی که توانست موقعیت ژاپن را در اقتصاد جهانی به یک موقعیت برتر تبدیل کند توسط کارآفرینان صورت گرفته است. البته ناگفته نماند حمایت‌های دولت هم در این زمینه نقش مهمی داشته است.
این کارآفرین برتر تولید آلوئه‌ورا در کشور عنوان کرد: برای کارآفرینی، تعریف واضح و روشنی نمی‌توان یافت و کارشناسان مختلف در نقاط مختلف جهان تعریف‌های گوناگونی از کارآفرینی بیان کرده‌اند، اما در مجموع تمام آن‌ها به کسی کارآفرین می‌گویند که فردی خلاق، نوآور، مبتکر و منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی باشد. شرکت‌های بزرگ جهان برای حل مشکلات خود از کارآفرینی استفاده می‌کنند، به طوری‌که در ایالات متحده امریکا، سالانه بیش از یک میلیون فعالیت تجاری جدید شروع به کار می‌کند.
وی تشریح کرد: توجه به کارآفرینی و توسعه آن می‌تواند گام مثبتی در جهت ایجاد فضای مناسب جهت افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعامل ساختاری و توسعه در شهرها و روستاها باشد.
عباس‌زاده با بیان اینکه انگلیسی‌ها سه اصطلاح با نام‌های ماجراجو، متعهد و کارفرما را در مورد کارآفرین به کار می‌برند، تصریح کرد: از نظر آن‌ها کارآفرین فردی است که متعهد می‌شود مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و اداره کند.
وی بیان کرد: در واقع کارآفرین، فردی است که نوآوری خاصی داشته باشد و این نوآوری می‌تواند به صورت ارائه یک محصول یا خدمت جدید، طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و ... باشد. کارآفرینان در واقع به تغییر به عنوان یک مقوله تعیین کننده می‌نگرند، آن‌ها ارزش‌ها را تغییر می‌دهند و ماهیت آن‌ها را دچار تحول می‌کنند.
این کارآفرین برتر تولید آلوئه‌ورا در کشور با بیان اینکه کارآفرین فردی است که باعث خلق بینشی ارزشمند از هیچ می‌شود، اضافه کرد: آنها برای تحقق آینده‌ای روشن، قدرت ریسک‌پذیری خود را به کار می‌گیرند، به درستی تصمیم‌گیری می‌کنند و از این‌رو هر کس به درستی تصمیمی اتخاذ کند به نوعی کارآفرین تلقی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به فرآیندی که بتواند با استفاده از خلاقیت، موضوع جدیدی را همراه با ارزشی جدید با استفاده از زمان، منابع، ریسک‌پذیری و به کارگیری همراهان به وجود آورد کارآفرینی می‌گویند و حتی گاهی اوقات کارآفرینی گروهی، سازمانی و یا دولت کارآفرین هم می‌تواند باشد و در یک جمله باید گفت که کارآفرینی عبارت است از فعالیتی هدفمند که شامل تصمیمات منسجم فرد یا گروهی از افراد برای ایجاد، توسعه و یا حفظ یک واحد اقتصادی است.
عباس‌زاده افزود: خلاقیت و نوآوری، همگرایی، ریسک‌پذیری، فرصت‌گرایی و فرصت‌شناسی، آینده‌نگری و دوراندیشی، انعطاف‌پذیری، اهل کار و عمل بودن، اعتماد به نفس، خودباوری و واقع‌بینی از جمله مشخصات یک کارآفرین است.
وی در خصوص مزایای کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینی باعث ترغیب و تشویق به سرمایه‌گذاری، تحریک و تشویق به حس رقابت، تغییر و نوآوری، ایجاد اشتغال، بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی و در نهایت موجب توزیع مناسب درآمد می‌شود.
این کارآفرین برتر تولید آلوئه‌ورا در کشور با اشاره به اینکه نکته اصلی و قابل توجه در این است که فرد کارآفرین بتواند کمبودها و کاستی‌های موجود در همان بخش را ببیند و در جهت ارتقا و بهبود آن قدم بردارد، مطرح کرد: یافتن راهکارهای اصلاح و افزایش بهره‌وری کشاورزی در کشور، تلاش و پشتکار برای ایجاد شغل مناسب در بخش کشاورزی، تکمیل چرخه تولید در بخش کشاورزی از قبل ارتباط بخش تولید، فرآوری و بازار و در نهایت ایجاد انقلابی در بخش کشاورزی از جمله عوامل کارآفرینی در کشاورزی است.
عباس‌زاده تصریح کرد: بنده با تمام مشکلاتی که بر سر راه داشتم توانستم پس از مخالفت‌های بسیار و چند ساله، به تولید انبوه آلوئه‌ورا بپردازم و اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده آلوئه‌ورا در کشور هستم و نکته جالب در این است افرادی که با بنده مخالفت می‌کردند و کار مرا کوچک می‌شمردند، در حال حاضر از موفقیت در کار راضی هستند و به همکاری با من پرداخته‌اند. بنابراین هر فرد کارآفرین باید مواردی را که در مورد شرایط کارآفرینی عنوان کردم مورد توجه قرار دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/141599/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403