پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی:

رویکرد دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از سال 1392 رویکرد دولت تدبیر و امید بر این بوده که به جای پرداختن به حوزه صنعت نفت و یا خودرو در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند.
مهدی فروزان روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر کاشمر افزود: به رغم اینکه صنعت گردشگری بعد از نفت و خودرو سومین صنعت درآمدزا و اشتغالزا در دنیاست اما ایران اسلامی در این حوزه کمتر از سه درصد فعال است و این یک نقطه ضعف برای همه ما محسوب می شود.
وی ادامه داد: در دنیا بیش از 250 میلیون نفر در حوزه گردشگری امرار معاش می‌کنند به طوری که امروز ترکیه در یک بازه زمانی خاص بیش از 100 میلیارد دلار ارز آوری خود را از محل گردشگری انجام می دهد در صورتی که ایران به مراتب مکانهایی بسیار بهتر از آنتالیای ترکیه دارد که می تواند مقصد گردشگری باشد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دولت در سال 1392 با ایجاد ساختار ستاد خدمات سفر در همه استانها این زمینه را ایجاد کرد تا با برنامه ریزی برای سفر مردم را تشویق به سفر کند.
فروزان افزود: تمهیداتی در حوزه خدمات سفر در مشهد و استان خراسان رضوی اندیشیده شده و در بسیاری از روستاهای هدف گردشگری اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال 91 رام قطار در حوزه ورود و خروج مسافر به مشهد از 25 اسفندماه به طور رسمی کار خود را آغاز می کنند و امسال برای اولین بار قطار رشت به مشهد هم راه اندازی شده تا در یک بازه 16 ساعته فاصله این دو شهر را طی کند.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: قطار بین المللی نخجوان هم برای دومین سال متوالی از مرز تبریر وارد می شود و گردشگران ترکمنستان را به مشهد انتقال خواهد داد و هشت قطار گردشگری به صورت ویژه از نقاط مختلف کشور با گردشگران مشخص خود به مشهدالرضا(ع) خواهند آمد.
فروزان افزود: در حوزه اقامتی خراسان رضوی با داشتن هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، پارکهای زائر پذیر و بقاع متبرکه به طور میانگین هر شب می توانیم 500 هزار نفر شب اقامت خواب را ترتیب دهیم ضمن اینکه در هر شهرستان یک سوله و در مشهد 9 سوله مدیریت بحران تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: امسال 11 پایگاه اورژانس با 17 آمبولانس به صورت ویژه به مجموعه 230 پایگاه اورژانس قبلی این استان اضافه شده تا خدمات دهی کنند همچنین دو بالگرد هلال احمر هم وارد چرخه امدادرسانی شده است ضمن اینکه بالگردهای اورژانس هوایی شهرستانهای گناباد، سبزوار، نیشابور و مشهد هم در این زمینه کمک خواهند کرد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نوروز امسال بیش از 180 نوروزگاه و جشن نوروزی در همه شهرهای استان خراسان رضوی برگزار می شود و با توجه به اینکه کاشمر مهد موسیقی سنتی و هنر است انتظار این است که این نوروزگاه به بهترین نحو در این شهرستان برگزار شود.
فروزان افزود: برای اولین بار نوروزگاهی بین المللی را در مرز ترکمنستان در لطف‌آباد برگزار خواهیم کرد تا بر پیوند دو ملت بیش از گذشته افزوده شود.
وی ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه نظارت و ارزیابی و تعزیرات باید نظارت مستقیم کند و در همین راستا با بازرسیهای صورت گرفته پارسال دو هزار میلیارد ریال در مشهد احقاق حق شد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال برای دومین سال در مسیرهای منتهی به شهرها سیاه چادرهای عشایر نصب می شود تا دست سازها و تولیدات آنان به فروش برسد و مکانی برای اسکان موقت زائران باشد.
فروزان از کاشمر به عنوان قطعه‌ای از بهشت نام برد و افزود: وظیفه همه مسئولان است که قدر این منطقه را بدانند و برای خدمات دهی بهتر به شهروندان بیشتر تلاش کنند.
وی افزود: جاذبه‌های گردشگری دیدنی و مذهبی بسیاری غنی و ظرفیتهای حوزه سلامت کاشمر بسیار ارزشمند است علاوه براین کاشمر تنها شهرستانی در خراسان رضوی است که با فاصله پنج کیلومتری اش مقصد گردشگری و جاذبه گردشگری وجود دارد.
او با تاکید براین که برای جذب گردشگر باید زیرساختهای لازم فراهم شود ابراز امیدواری کرد که با پیگیریهای فرمانداری و شهردار کاشمر زائر سرای ارزان قیمتی در امامزاده سید مرتضی این شهر احداث گردد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هلدینگ سفر بزرگی در کاشمر وجود دارد اما اگر نمی توان زائر خارجی را به کاشمر آورد به این خاطر است که مکانی مناسب برای اقامت در این شهر نیست.
فروزان افزود: بسیاری از زائران امام رضا (ع) از جنوب و محور بردسکن، انابد، خلیل‌آباد و کاشمر به مشهد می آیند و باید از فضای مجازی برای معرفی جاذبه های گردشگری کااشمر به این مسافران استفاده کرد.
فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: به رغم اینکه زائران بسیاری به منطقه می‌آیند و کاشمر مقصد سفر است اما متاسفانه زیرساختها در منطقه ضعیف است.
محمد علی نبی پور افزود: برای افزایش ماندگاری مسافران در مناطق روستایی بخش کوهسرخ و مرکزی کاشمر با توسعه اقامتگاه‌ها وارد عمل شده ایم تا ضعف زیرساخت اقامتی شهرستان جبران شود.
وی ادامه داد: در ایام نوروز در روستاهای این شهرستان حداقل 15 نوروزگاه برگزار می شود که از نقاط قوت گردشگری این شهرستان است و می تواند موجب زنده کردن سنتهای تاریخی و مذهبی شود و به مجموعه شهرستان و مناطق روستایی و شهری هم هویت دهد.
کاشمر یکی از شهرستانهای زیارتی سیاحتی خراسان رضوی است که قدمتی دو هزار و 500 ساله دارد.
مرکز این شهرستان 195 هزار نفری در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1922/7497

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/142802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

افزایش 51 درصدی تولیدات گلخانه‌های خراسان جنوبی

دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت

نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر 18 ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

مشاهده 4 راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

خراسان رضوی بارانی می شود

اختصاص 4500 میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

برداشت 960 تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد

برخی جاده‌های خراسان رضوی مه‌گرفته و بارانی است

علت دود غلیظ در متروی مشهد چه بود؟

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود

آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند

علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری

ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود

تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!

عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

ثبت تصویر 4 راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)

فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی 1403 + لینک ثبت نام

شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو 20 کشور اول دنیا است

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

1900 دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

بهره مندی 65 درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

اُفت 40 سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است

بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد

سوانح شهری خراسان رضوی 2 کشته و 122 مصدوم در پی داشت

رقابت 91 هزار و 326 خراسانی در کنکور سراسری1403

ارتقای 13 پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور