پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون دادگستری خراسان رضوی: کارآفرینان می بایست استقامت کنند فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان باید در دو سنگر داخلی و خارجی بجنگند و در این شرایط کارآفرین به جای تمرکز بر کار مجبور به رفع مشکلات است لذا کارآفرینان می بایست استقامت کنند.
سید امیر مرتضوی روز پنجشنبه در دومین جشنواره مفلحون (ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر) با هدف تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و کارگران برتر در حوزه حفظ ارزشها، در محل شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد افزود: با توجه به شرایط موجود اقتصادی معتقدم می بایست از همه تولیدکنندگان تقدیر صورت گیرد زیرا جور بقیه را همین کارآفرینان و سربازان جنگ اقتصادی در جبهه مقاومت می کشند.
وی ادامه داد: بر خلاف تصور برخی که مشکلات صنعت را نتیجه مسائل خارجی می دانند، این تنگناها ناشی از ناهماهنگی و فقدان هم افزایی در میان دستگاههای داخلی است.
معاون دادگستری کل خراسان رضوی همچنین گفت: دستگاه قضایی به عنوان وظیفه ثانویه خود وارد حوزه اقتصادی شده تا با رفع مشکلات فعالان در این بخش، جای خالی سایرین را پر کند.
وی لازمه اشتغال آفرینی را جسارت و شجاعت عنوان و بیان کرد: این سربازان جنگ اقتصادی سرمایه خود را در شرایط کنونی به خطر انداخته اند تا در هنگامه هجمه اقتصادی، به کشور خدمت کنند.
* بسیج برای رفع مشکل تولید
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این مراسم وظیفه همه ارکان نظام را بسیج در جهت کمک به تولیدکنندگان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی توصیف و بیان کرد: با توجه به شرایط سخت جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور امید است همه سرباز این میدان باشیم و برای رفع گرفتاریهای عرصه تولید بکوشیم.
مسعود مهدی زاده مقدم افزود: مدیران واحدهای تولیدی گرفتار فضای بروکراسی هستند لذا باید حتما این فضا مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اصلاح شود.
وی در ادامه به تصویب و تشکیل "ستاد امر به معروف در شهرکهای صنعتی" اشاره و بیان کرد: امروز در دومین جشنواره مفلحون قدردان واحدهای تولیدی هستیم که در عرصه حفظ ارزشها فعالیت دارند هرچند همه این واحدها با حضور در عرصه تولید در حقیقت فعال عرصه ارزشها نیز هستند.
* امر به معروف محدود شده است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امر به معروف تنها به چند مصداق دم دستی محدود نشود. اگر برخی فقط حرف می زنند، عده ای دیگر در حوزه امر به معروف عمل می کنند.
عبدالله ارجایی مرحله عملی امر به معروف را پیشگیری از گناه و جرم توصیف و بیان کرد: در عرصه صنعت و تولید نیز کسی که در شرایط سخت اقتصادی کنونی تولید می کند در حقیقت عامر عملی امر به معروف بوده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی به این مهم واقف است.
وی به 14 وظیفه قانونی ستاد امر به معروف و نهی اشاره و بیان کرد: ساماندهی مردم در قالب تذکر لسانی برای اجرای امر به معروف یکی از این وظایف می باشد که البته برون داد این تذکر تنها به مقوله حجاب محدود شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: تذکر لسانی در جامعه و به ویژه در شهر مشهد باید به تذکر در رعایت فرهنگ میزبانی از زائر، فرهنگ عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.
وی ادامه داد: در چارچوب تذکر لسانی نفی کالای قاچاق و غیرایرانی مورد توجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی قرار گرفته است.
ارجایی به 560 هزار مورد تذکر لسانی ظرف شش ماه نخست امسال اشاره و بیان کرد: تربیت 42 هزار عامر به معروف آموزش دیده در خراسان رضوی افق تعیین شده برای ستاد امر به معروف و نهی است و تاکنون این تعداد از مرز هشت هزار نفر گذشته است.
وی بر اهمیت و لزوم تربیت "عامران به معروف دانا و آموزش دیده" تاکید و بیان کرد: از واحدهای تولیدی می خواهیم عامران امر به معروف برتر و الگوهای برتر رفتاری مجموعه خود را مشخص کنند تا منجر به تبلیغ معروف شود. هدف از برگزاری جشنواره های اینچنینی نیز معرفی، تجلیل و الگوسازی از فعالان برتر در عرصه های مختلف اجتماعی است.
در این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و کارگران برتر در حوزه حفظ ارزشها تقدیر شد. آبان پارسال نیز در چارچوب نخستین جشنواره مفلحون واحد‌های صنعتی خراسان رضوی از 34 کارگر و 30 مدیر واحد‌های صنعتی این استان تجلیل ‌شدند.
"جشنواره مفلحون" با محوریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هدف گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ در این حوزه، ارتقاء منزلت آمران به معروف و ناهیان از منکر و نیز شناسایی الگوهای رفتاری از سه سال پیش تاکنون در خراسان رضوی برپا شده است.
طی این مدت، جشنواره مفلحون برای هشت قشر جامعه از جمله اتحادیه‌ ها و اتاق اصناف، تولیدکنندگان، صنعتگران، بانوان، دانش آموزان و سازمانهای نظامی و قضایی برگزار و در این چارچوب از سه هزار و 401 فرد برگزیده تقدیر شده است. برگزاری جشنواره مفلحون در تشکلهای مردمی، دانشجویان و فرهنگیان نیز در برنامه کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی قرار دارد.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارند که از این تعداد 38 مورد فعال هستند. دو هزار و 600 واحد صنعتی با اشتغال 75 هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی این فعالیت دارند که معادل 9.2 درصد اشتغال کشور و 43 درصد صنایع خراسان رضوی است.
3221/1858

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/143040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف اسکلت مرد مشهدی وسط خانه!

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

50 اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد

(ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!

آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم 300 میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی

نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

مراسم نکوداشت امام‌جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

مشارکت 4000 دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

حضور مجری برنامه سمت خدا در چایخانه حضرت

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به قافله شهدا پیوست

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی آغاز شد

حذف بیش از 3 تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است

طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند

تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی

سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است

2 سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند

ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه

پایان‌ راز آلود قسمت 10 سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟

جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور

این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟

وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم

فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد

فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال 1404-1403 + سایت و مدارک ثبت نام

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد

توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس

ثبت بیش از 20 هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

باران در راه خراسان رضوی است