پیام خراسان

آخرين مطالب

بیشترین میزان بارش‌های استان در کاشمر/ احتمال وقوع سیلاب در کاشمر اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- علی اصغرزاده عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به اخطاریه‌هایی که صادر گردیده، بارش‌ها در کاشمر آغاز و تا فردا بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: شدت بارش‌ها امشب بیشتر خواهد بود و به صورت پراکنده فردا بعدازظهر تا پس فردا در منطقه بارش خواهیم داشت. از فردا بعدازظهر و پس فردا نیز افزایش وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

اصغرزاده گفت: با توجه به این که امشب تا فردا بعداز ظهر بارش‌ها شدیدتر خواهد بود وقوع سیلاب به خصوص در مناطق کوهستانی از جمله کوهسرخ که شدت و حجم بارش‌ها بیشتر است، دور از انتظار نیست. باید از شرایطی که منجر به انباشت آب در مسیل‌ها و آبراهه‌ها می‌شود جلوگیری کرد و همچنین شهروندان از توقف در مسیرهای کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها جدا پرهیز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های اخیر و شدت بارش به خصوص در مناطق کوهستانی و بخش کوهسرخ توصیه می‌گردد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شهروندان از رفتن به حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

مدیر هواشناسی کاشمر افزود: همشهریان عزیز می‌توانند جهت آگاهی از وضعیت هوای 24 ساعت آینده  شهرستان با سامانه 134 تماس بگیرند.

آماده باش در کاشمر

در ادامه جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر گفت: اکنون چندین مکان ایمن برای اسکان اضطراری شهروندان که سالن‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی و... از آن جمله هستند، پیش بینی شده است.

مهدی نایه‌در از تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهر کاشمر و ریوش و آماده باش تمام اعضای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان خبر داد تا در صورت هرگونه حادثه‌ای سریعأ اقدامات لازم صورت گیرد.

 وی همچنین عنوان کرد: به تمام بخشداران بخش مرکزی و کوهسرخ هشدارهای لازم داده شده و اکنون در آماده باش کامل هستند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر بیان کرد: بیشترین توصیه ما در روستاها است تا چوپانان در این چند روز از بردن و بیرون نگه‌داشتن دام‌ها خودداری کنند تا موجب ضرور و زیان نشود.

وی از شهروندان درخواست کرد: با توجه به این که احتمال ریزش کوه و سنگ در مناطق کوهستانی وجود دارد از رفت و آمد در مسیر کاشمر به کوهسرخ و سایر مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

نایه‌در گفت: برابر اطلاعیه‌ شماره یک هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی که به ما داده شده کاشمر و کوهسرخ بیشترین میزان بارش‌ها را در استان خواهند داشت.

وی افزود: تمامی امکانات لازم در منطقه وجود دارد هرچند بستگی به حجم حادثه دارد اما آمادگی لازم وجود دارد و امیدواریم حادثه خاصی نداشته باشیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهر با محوریت شهرداری تشکیل و تمام افراد در آماده باش هستند.

وی از شهروندان خواست از توقف در پل‌ها پرهیز کرده تا در صورت وقوع احتمالی حادثه نیروهای امدادی بتوانند سریع کار خود را انجام دهند.

نایه‌در ادامه داد: در شهر کاشمر بعضی مناطق مانند حسین‌آباد به حریم رودخانه‌ها تعرض شده و ساخت و ساز صورت گرفته که تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی اندیشیده شده است.

نایه‎در افزود: امیدواریم شدت بارندگی در حدی باشد که بندهای بالادست بتواند آن را مهار کند اما اگر بارش‌ها شدت زیادی داشته باشد احتمال خسارت حتما وجود دارد.

وی گفت: روستاهای نای، قسمتی از باغات در روستای کسرینه و رزق آباد در بخش مرکزی و تکاپ و روستاهایی که در مسیر رودخانه ریوش قرار دارند، احتمال جاری شدن سیلاب در آن‌ها بیشتر از سایر مناطق کاشمر است.

پرهیز از رفتن به تفرجگاه‌های شمال شهر

در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن گفت: از مردم درخواست داریم تنها به اخبار موثقی که از سوی رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود توجه کنند و اخباری را که در فضای مجازی منتشر می‎شود، رصد نکنند چون برخی ممکن است جنبه شایعه و تشویش افکار عمومی داشته باشند.

احمد رضاپور افزود: وقتی هشداری از سوی منابع موثق صادر می‌شود از مردم درخواست داریم آن‌ها را جدی بگیرند و از فیلم گرفتن سیلاب به جد پرهیز کنند و به مکان‌های امنی که اعلام می‌شود رفته و تا پایان حادثه در آن جا حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود رودخانه فصلی در شمال شهر کاشمر و وجود روان‌ آب‌ها و سیلاب‌ها از شهروندان و به خصوص مسافران درخواست داریم در این مدت از رفتن به تفرجگاه‌های شمال شهر کاشمر به خصوص حاشیه رودخانه‌ها جدأ خودداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کاشمر گفت: شهروندان نباید به این فکر باشند که چون اکنون زمین خشک است مشکلی وجود ندارد در صورتی که سیلاب‌های ناگهانی اجازه تصمیم‌گیری سریع را نخواهند داد و امکان گرفتار شدن فرد و یا خانواده در آن سیلاب بسیار خواهد بود.

وی افزود: اگر سطح آب به 30 سانتیمتری لاستیک برسد خطر شناور شدن و اگر به 60 سانتیمتر برسد امکان واژگونی وسیله نقلیه و خودرو وجود دارد به همین دلیل در چنین مواقعی اگر در جاده‌ها و تفرجگاه‌ها هستند، حتما خودرو را ترک کرده و به بلندی‌ها پناه ببرند.

رضاپور از شهروندان خواست؛ در این چند روز باک خودروی خود را پر نگه داشته و اقلام زیستی همانند پتو، خوراکی، جعبه کمک‌های اولیه و دیگر ضروریات را همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای داده شده جمعیت هلال احمر شهرستان با تمام توان در آماده باش کامل است. از شهروندان درخواست داریم تا 48 ساعت آینده از هرگونه سفر و رفتن به جاده‌ها پرهیز کنند.

رضاپور عنوان کرد: بیشترین نگرانی که در سه شهرستان وجود دارد تفرجگاه‌ها و رودخانه و مسیل‌های فصلی شهرستان است که مردم و مسافران به این مکان‌ها می‌روند.

رضاپور همچنین به کوهنوردان توصیه کرد تا 48 ساعت آینده از رفتن به ارتفاعات حتی افرادی که حرفه‌ای هستند، پرهیز کنند.

وی افزود: براساس آنچه به هلال احمر محول شد تمام تجهیزات و امکانات برای پاسخگویی به سیلاب و اسکان احتمالی مسافران و در راه ماندگان در آماده باش است. کلیه تکایا، مدارس، سالن‌های ورزشی و انبارها برای اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است.

رضاپور بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شهروندان می‌توانند حتی در صورت نداشتن سیم کارت با شماره تلفن اضطراری 112 تماس بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/144294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

بهره مندی 474 هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

پیش بینی افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

رقابت 270 چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

انسداد مرزها در استان خراسان رضوی

تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

واگذاری 250 واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب