پیام خراسان

آخرين مطالب

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی:

جهان امروز تشنه معارف اسلام ناب است فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: جهان تشنه معارف اسلام ناب پیامبر (ص) است و تبیین درست معارف دینی و اقامه حدود الهی از جمله وظایف مهم علمای شیعه و سنی در جامعه امروز به شمار می رود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم لطفیان روز پنجشنبه در همایش بزرگ «رسول رحمت» و گردهمایی علمای اهل تسنن و تشیع استان خراسان جنوبی افزود: تمدن سازی اسلامی با تاسی از رسول الله (ص) وظیفه امروز تمامی علما و روحانیون تشیع و تسنن است و سوژه تمدن سازی اسلامی باید در سطح دنیا پیاده سازی شود.
وی بیان کرد: فراگیری سوژه تمدن اسلامی ماموریت بزرگی برای علما و روحانیت است و باید در این راستا نهضت تبیین و اعتماد به نظام اسلامی راه اندازی شود.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهار داشت: فراگیری تعالیم یک ماموریت بزرگ و برعهده علمای شیعه و سنی است بنابراین کسی که مردم را ناامید کند از تعالیم پیامبر (ص) هیچ بهره ای نبرده است.
وی با بیان اینکه به واسطه تبلیغات دشمن ممکن است برخی از مردم ناامید باشند گفت: هیچ طلبه شیعه و سنی نباید در راستای ناامید کردن مردم و ایجاد یأس قدم بردارد.
لطفیان گفت: استفاده از تریبون های مقدس برای تبیین تمدن اسلامی، حسن اعتماد مردم و خاطر آسوده آنان در اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه ماست که بدون شک از این ماموریت هم سرافراز بیرون خواهیم آمد.
وی افزود: مبعث اعلام نوبت پیامبر اکرم (ص) نبود بلکه اعلام رسالت بود و امروز این رسالت محدودیت ندارد و می تواند پیوستگی داشته باشد.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: اینکه امروز انقلاب اسلامی هرجا می بیند پرچمی به عنوان نبوت و رسالت برافراشته می شود حول محور آن حمایت، هدایت و کمک می کند به خاطر این است که سوژه مورد نظر خدا در عرصه ماموریتی پیامبر برای رسالت جامعه حجاز و پیرامونی نبود بلکه یک جامعه پیوسته در کل عالم است.
وی اظهار داشت: تعلیم، تزکیه و حکمت ماموریتی است که بر عهده ما و شما قرار داده شده و هدف ما کلمه الله هی العلیا است که به امید خدا تحقق خواهد یافت.
لطفیان بیان کرد: در مساله نفوذ دشمن علما دژ استوار و نفوذناپذیر جامعه و تکیه گاه مسلمان هستند که ماموریت تبلیغ، تعلیم، تبیین معارف دینی و اقامه حدود الهی بر عهده علمای شیعه و اهل سنت بوده و نیازمند شناخت و درک عمیق است.
وی گفت: همچنین در مساله راز امت اسلامی، علما صدر عظیم امت و در مساله تشخیص حق و باطل نیز علما خردهای استوار و تکیه گاه امت اسلامی قلمداد می شوند.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: تبیین درست معارف در قالب تبشیر و انذار و اقامه حدود الهی سه رکن ماموریتی روحانیون را تشکیل می دهد.
لطفیان تصریح کرد: امروز حول محور پیامبر گرامی اسلام گردهم آمده ایم همان که مهمان خدا در آسمان و مهمان بردگان در روی زمین بود و خدا آنقدر او را عظیم می دارد که مهمان ویژه وی می شود و بهترین حرکت پیامبر نشستن با فرودستان بود.
وی گفت: تنها با اسم رسول الله امروز نمی توان قلب ها را تسخیر کرد باید خود و جامعه خویش را به سیره و معارف پیامبر (ص) نزدیک کنیم چرا که خواست قرآن از علما و عموم مسلمانان است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: این همه رنج و عذابی که کشورهای اسلامی و مسلمانان در بلاد گوناگون تحمل می کنند برای چیست و چه گروهی بیشترین قرابت را با رسول اکرم (ص) دارند.
وی ادامه داد: امروز اگر پیامبر (ص) سر از خاک برآورده و نظاره گر ملت ها باشند سراغ کدام اندیشه می رود اندیشه ای که جمهوری اسلامی به دنبال آن است یا اندیشه عربستان سعودی، که قضاوت آن سخت و دشوار نیست.
حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه برخی کشورها در پیوند با اسرائیل برای زدن نام رسول الله از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند گفت: اسرائیلی ‌ها با هزینه کردن بیش از 500 میلیارد دلار در فاصله 140 کیلومتری حرم نبوی می ‌خواهند در راستای اهداف خود در عربستان شهر هوشمند بسازند که این اتفاقات جوامع اسلامی را از اهداف مبعث دور می ‌کند.
وی بیان کرد: امروز اگر در حوزه های مختلف استقلال داریم در کشور عربستان 480 میلیارد دلار پروژه نظامی با آمریکایی ها در دست اقدام است که اولین تهدید خود را برای جمهوری اسلامی دارند.
لطفیان افزود: همچنین 60 هزار مستشار آمریکایی در کشور عربستان برای تعلیم و نگهداری از سلاح هایی که بخشی به سمت امت اسلامی شلیک می شود در اختیار گرفته شده که سالانه میلیاردها دلار برای آنان درآمد دارد.
وی گفت: باج دهی برخی کشورهای اسلامی چون عربستان به استکبار سبب می‌ شود که ترامپ به راحتی آنان را گاو شیرده خطاب کند.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت اظهار داشت: متاسفانه کشور عربستان گاهی با پیوند با اسرائیل و آمریکا علیه کشورهای اسلامی اقدامات نادرست و شرمساری را انجام می ‌دهد و استکبار امروز به این نتیجه رسیده که بنیان‌ های جامعه ایران جز با جنگ مذهبی از بین نمی‌ رود و به راحتی در گفته‌ های خود این مهم را بیان می‌ کنند.
وی با بیان اینکه پیامبر به ما عزت و استقلال داده و سازش ناپذیری و دشمن ستیزی آموزش داد گفت: از این آموزه ها انباید غفلت کنیم و اگر جنگی اتفاق بیفتد نگران نیستیم به خاطر اینکه باطل از بین رفتنی است.
حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: امروز هم پیمان می شویم برای اینکه مجدد آموزه های ناب پیامبر (ص) را بر سفر زندگی مردم بیاوریم و این مهمترین ماموریت و رسالتی است که بر عهده علمای اهل سنت و شیعه است.
وی گفت: از نگاه مستکبران عالم، دین و اسلام خوب آن اعتقادی است که در مسیر سازش با دشمن حرکت خود را ادامه دهد و کاری به موضوعاتی چون دشمن ستیزی نداشته باشد.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/147140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور