پیام خراسان

آخرين مطالب

اقدامات شاخص مدیریت شهری در سال 97 به روایت حیدری اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: شورای پنجم شهر مشهد به عهد و پیمان خود با شهروندان وفادار است و در جهت دفاع از منافع مردم و شهر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد و امیدواریم همراهی و تعامل و انسجام درونی مدیریت شهری و تعامل با دستگاه های اجرایی منجر به تحقق برنامه‌ها و انتظارات مردم شود و به زیست‌پذیرکردن شهر و رفاه شهروندان کمک کند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا حیدری صبح امروز در آغاز پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با بزرگداشت مناسبت‌های پیش رو به بیان موفقیت‌های مدیریت شهری در سال 97 پرداخت و اظهارکرد: شهرداری مشهد با تلاش‌های شبانه‌روزی و مستمر خود موفق شد بخش زیادی از بدهی‌های خود را با طلب از دستگاه‌های دولتی از طریق بانک‌های عامل تهاتر کند که این اتفاق، یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار مدیریت شهری در سال گذشته بوده است.
تهاتر بدهی‌های شهرداری مشهد
حیدری خاطرنشان کرد: اگرچه از این طریق پول نقدی در اختیار شهرداری قرار نگرفت ولی بار تعهدات مدیریت شهری را سبک کرد؛ این موفقیت در بین کلان‌شهرها بی‌نظیر است.
انتشار 8 هزار میلیارد اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده
وی همچنین گفت: در تعامل و همکاری نزدیک با نمایندگان مجلس، در بودجه سال 98 ردیفی مبنی‌بر مجوز انتشار 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر شهرهای مذهبی قرار گرفت.
حیدری با بیان اینکه «مدیریت شهری مشهد برای تحقق این مهم تلاش‌های بسیاری داشت تا حتما در بودجه سال 98 قید شود»، اظهار کرد: امیدواریم مشهد سهم خوبی از این اعتبار دریافت کند که بدون شک این اتفاق، تحول شگرفی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر ایجاد خواهد کرد.
تحقق بیش از پیش‌بینی درآمدهای سال 97 شهرداری
تحقق بیش از حد پیش‌بینی درآمدهای سال 97 شهرداری نیز از دیگر موفقیت‌هایی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد.
جشنواره خانه بهار
حیدری در ادامه به جشنواره خانه بهار پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: به‌واسطه فعالیت این جشنواره، در بعد فرهنگی و حوزه فضای سبز مشهد، فضای جذاب و دلنشینی در ایام نوروز شاهد بودیم و تمامی زائران و شهروندان مشهدی به نیکی از این اقدامات یاد می‌کنند.
وی برپایی خیابان هنر و خیابان غذا را هم اقدام و تلاشی در جهت حضور مردم در فضای عمومی شهر دانست و گفت: در کنار این اقدامات، طرح‌های بدیع دیگری نیز در زمینه حمایت از دانش‌آموزان مستعد در ایام نوروز و جشنواره گردشگری کلات و ... نیز شاهد بودیم.
حیدری در بخش دیگری خاطرنشان کرد: سال گذشته مدیریت شهری مشهد از همراهی و مشارکت مردم به بهترین شکل بهره‌ برد و شهروندان در کنار و همراه شهرداری بودند؛ موفقیت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها بدون این همراهی میسر نیست.
وی با بیان اینکه «مدیریت شهری مشهد و مدیریت بحران این مجموعه با اتخاذ تدابیر مناسب موفق به کنترل بحران ناشی از بارش‌های اخیر شد»، اظهار کرد: در سیل ویرانگر اخیر، دستگاه‌های اجرایی و هلال احمر در ساعت‌های اولیه به موضوع ورود پیدا کردند ولی نکته حائز اهمیت همراهی مردم بود که به همین منظور شهرداری مشهد بر اساس تاکید شورای شهر و با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اقدام به شکل‌گیری پویش مشهد مهربانی و سیل مهربانی نمود.
حیدری خاطرنشان کرد: از تمامی آحاد مردم، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، نهادهای صنفی و تخصصی و ... تقاضا داریم که در حضور فعال داشته باشند و در کنار تلاشگران حوزه خدمات و امداد نقش‌آفرینی کنند.
باید گام‌های عملی برای ترمیم بی‌اعتمادی شکل‌گرفته برداشته شود
حیدری تاکید کرد: تمامی نهادها باید با گام‌های عملی در جهت ترمیم بی‌اعتمادی شکل گرفته در جامعه حرکت کنند تا مردم با آسودگی خاطر همراهی لازم را داشته باشند؛ نهادهای خدمت‌رسان با شفاف‌سازی بیشتر زمینه این مشارکت را می‌توانند فراهم آورند.
قانون اساسی، سپاه پاسداران را به‌عنوان نیروی رسمی کشور شناخته است
رئیس شورای شهر مشهد نسبت به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز واکنش نشان داد و در این خصوص گفت: ملت ایران بار دیگر شاهد تداوم عداوت و کینه‌توزی دولت افراطی و فاقد راهبرد منطقی و صلح‌ستیز ترامپ بود؛ دولتی که اغلب پیمان های بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، بلندی های جولان، اراضی متعلق به کشور سوریه، را در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار می‌دهد و با مشارکت در جنگ نیابتی از سمت عربستان سعودی کودگان و زنان یمنی را به خاک و خون می‌کشاند.
حیدری با بیان اینکه «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران را به‌عنوان نیروی رسمی کشور شناخته است»، تاکید کرد: همه ما مدیون تلاش‌های سپاه پاسداران، در کنار سایر نیروهای مسلح، در صیانت از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس و پس از آن هستیم؛ هر نقد و اختلافی اگر وجود دارد، مربوط به درون خانواده است و هیچ ارتباطی به دشمنان قسم خورده ما ندارد.
وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش نخواهند گذاشت تهدیدی برای تمامیت ارضی ما اتفاق بیفتد و امیدواریم تمامی اجزای قدرت و قوای سه گانه با پرهیز از هرگونه اختلاف و رسیدن به نکات مشترک و سوء تفاهمات زمینه اتحاد و انسجام را در ماه های خطیر پیش رو فراهم آورند.
ضرورت‌های سال 98
حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه شورای پنجم در موضوع مدیریت شهری اصولی را به‌عنوان برنامه‌های خود بیان کرده و به اجرایی‌شدن آن‌ها اصرار داریم، اظهارکرد: از جمله این محورها می‌توان به موضوع مبارزه با فساد، شفافیت، انضباط مالی و اداری، توسعه عدالت‌محور و متوازن در تمامی مناطق شهری، کاهش نابرابری‌های حقوق و امتیازات در بدنه شهرداری، ارتقاء بهره‌وری و کارآمدی سازمان، نظام پاسخ‌گویی کارآمد مبتنی‌بر تکریم ارباب رجوع و اصلاح فرآیندها برای چابک‌سازی سازمان اشاره کرد.
رئیس شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه شورای شهر مشهد به مقوله تعامل هدفمند و مبتنی بر تامین حقوق مردم و شهر با سایر دستگاه‌ها و نهادها تاکید دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما تعاملی است ولی این تعامل باید به نفع مردم و حقوق شهر باشد؛ نسبت به این موضوع تاکید ویژه داریم و آن را به صورت کامل رصد خواهیم کرد.
حیدری در ادامه تعیین تکلیف هرچه سریعتر طرح‌های تفصیلی را خواستار شد و افزود: اداره‌کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی نیز باید مسئولیت‌های خود را اجرایی کند تا هرچه سریعتر بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم؛ در این زمینه استانداری محترم با رویکرد توسعه‌محوری که دارد نقش به‌سزایی در سرعت‌بخشی به این موضوع دارند.
وی همچنین تمرکز بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به ورزش همگانی و قهرمانی، ارتقا نشاط و شادابی اجتماعی و حضور مردم در فضاهای عمومی با برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی هنری و تقویت حس تعلق به شهر، توجه به آموزش شهروندان با رویکرد مشارکت های مردم و تشکل های غیردولتی و توسعه فعالیت های عمرانی و زیرساختی شهر بویژه طرح جمع‌آوری آب های سطحی، سازماندهی و توجه ویژه به کال‌ها و حریم آن‌ها و توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه ریلی و گره‌گشایی از مسیرهای پرترافیک شهر با اجرای برخی از پروژه‌های نقاط‌های غیرهمسطح را دیگر محوریت‌های شاخص برنامه مدیریت شهری در سال جاری برشمرد.
حیدری با تاکید بر اینکه «شورای پنجم شهر مشهد به عهد و پیمان خود با شهروندان وفادار است و در جهت دفاع از منافع مردم و شهر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد»، افزود: شورای شهر با حفظ جایگاه نظارتی خود همچنان پشتیبان کامل مدیریت شهری و شهردار منتخب خود خواهد بود؛ امیدواریم این همراهی و تعامل و انسجام درونی مدیریت شهری و تعامل با دستگاه های اجرایی منجر به تحقق برنامه‌ها و انتظارات مردم شود و به زیست‌پذیرکردن شهر و رفاه شهروندان کمک کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/148386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است