پیام خراسان

آخرين مطالب

چمنیان: فوتبال، موسسه خیریه نیست ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رییس اسبق هیات فوتبال خراسان رضوی می‌گوید: فکر می‌کنم در حال حاضر خیلی مهم نباشد که رییس هیات فوتبال الزاما یک فرد ورزشی باشد یا یک فرد سیاسی. هیات فوتبال خراسان رضوی بیشتر از هر چیزی به آرامش، برنامه‌ریزی و فراهم کردن بستری برای توسعه فوتبال نیاز دارد.
عباس چمنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص عملکرد محمدمهدی برادران در هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فوتبال و شرایط اقتصادی، همین که یک نفر مسئولیت هیات فوتبال استان را بپذیرد، شجاعت به خرج داده‌است. برادران، با وجود چالش‌های بسیاری که در هیات فوتبال قرار داشت، چهار سال ایستادگی کرد تا وضعیت فوتبال خراسان را بهبود بخشد. در کل ارزیابی مثبتی از عملکرد او در هیات فوتبال خراسان رضوی دارم.
وی افزود: فکر می‌کنم در چهار سال گذشته برادران به برخی از اهدافش رسیده باشد، اگر چه دست یافتن به خیلی از اهداف با توجه به موانع، مشکلات، محدودیت‌های مالی و قوانینی که دست و پا گیر است، بسیار مشکل است. فوتبال به ویژه در خراسان با توجه به مخاطبان زیادش، سلایق و عقاید مختلفی را در دل خود جای داده و این موضوع کار را برای رییس هیات فوتبال سخت می‌کند. با توجه به تخصص توام با توان مدیریت و برنامه‌‎ریزی، عملکرد هیات در دوره 4 ساله برادران خوب بود.
رییس سابق هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: برادران در ابتدای کارش به دنبال برنامه‌ ریزی حرفه‌ای و اجرایی کردن آن بود، اما در بسیاری از مواقع، درگیر مسائل جاری فوتبال خراسان مانند شرایط خاص تیم‌های لیگ برتری پدیده وسیاه‌جامگان شد. تیم‌های لیگ برتری خراسان در خیلی از مواقع مانع بنیادی شدن فوتبال خراسان شدند، اما در حوزه آموزش عملکرد هیات فوتبال خیلی خوب بود و در حوزه استعدادیابی و جوانان، هیات فوتبال عملکرد قابل قبولی داشت.
چمنیان با اشاره به این که بزرگ‌ترین چالش هیات فوتبال در یکی دو دوره اخیر، موضوع رسیدگی به شهرستان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی در زمینه زیرساخت‌ها و مسائل مالی مانع از این می‌شود که هیات فوتبال به شهرستان‌ها رسیدگی کند. به هر حال بدنه اصلی فوتبال خراسان، شهرستان‌ها هستند. در شهرستان‌ها اعم ازظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری که وجود دارد، نیروهای انسانی بسیاری نیز یافت می‌شود.
وی یادآور شد: رسیدگی به شهرستان‌ها فقط مختص هیات فوتبال است نیست، بلکه سایر نهادها از جمله اداره کل ورزش‌و‌جوانان استان نیز در این امر دخیل‌اند. از آن‌جا که در سه سال گذشته همراه تیم ملی نوجوانان بودم، نمی‌توانم با قاطعیت به مهدی برادران در این خصوص نمره قبولی بدهم.
سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: اولویت اصلی هیات فوتبال در چهار سال آینده باید توجه به شهرستان‌ها باشد تا در این زمینه به توازن برسد. چالش اصلی که رییس آتی هیات فوتبال استان با آن مواجه است، عدم نگاه متوازن به فوتبال شهرستان‌ها است. توجه به شهرستان‌ها نباید فقط به زمان انتخابات محدود شود. پس از مدتی رییس هیات، درگیر مسائل جاری هیات شده و از شهرستان‌ها غافل می‌شود که این خود یک چالش و آزمون بزرگ محسوب می‌شود که آیا رییس هیات متناسب با شعارهایش در زمان انتخابات به شهرستان‌ها توجه خواهدکرد یا نه؟
عباس چمنیان در رابطه با این که آیا ورود برادران به هیات فوتبال خراسان رضوی به دلیل مسائل سیاسی و شرکت در انتخابات مجلس بود، عنوان کرد: به نظرم هر فردی با هر گرایش و پیشینه سیاسی و یا اقتصادی می‌تواند وارد هیات فوتبال شود. در کنار این اگر با یک مدیریت خوب بتواند از تمام ظرفیت‌های فوتبال استفاده کند، قطعا می‌تواند به اهدافش هم برسد. فوتبال موسسه خیریه نیست که کسی در هیات فوتبال کاری انجام دهد، بدون این که چشم‌ اندازی برای آینده‌اش داشته باشد. ما فوتبالی‌ها باید این قضیه را قبول کنیم که هر شخصی که سکان هیات فوتبال را در دست می‌گیرد، حتما باید هدفی برای خودش داشته باشد و ممکن است این اهداف سیاسی، اقتصادی و یا اجتماعی باشند.
وی افزود: باید ارتباط مستقیمی میان اعتبار به دست آمده از فوتبال و فعالیت‌های فرد برای توسعه فوتبال استان برقرار باشد.اگر کسی صرفا به منافع سیاسی‌اش بیاندیشد و فوتبال خراسان با حضورش متضرر شود، قطعا از طرف خانواده فوتبال طرد خواهدشد. نمی‌توانم در خصوص نیت برادران یا کاندیداهای انتخابات آتی از حضور در فوتبال قضاوت کنم، اما آنچه مسلم است، کارهای مثبتی است که برادران در دوران مدیریت 4 ساله خود انجام داد. او به قدر کافی در این بازه ریاست، فشار تحمل کرد.
رییس سابق هیات فوتبال خراسان رضوی تصریح کرد: صندلی ریاست هیات فوتبال از بیرون برای خیلی‌ها رویایی به نظر می‌رسد، اما فشاری که روی رییس هیات وارد می‌شود، غیرقابل وصف است. مثال بارزش همین بازی اخیر پدیده شهرخودرو و استقلال در مشهد بود. اگر در سایر هیات‌های ورزشی 6 ماه هم بسته باشد، آب از آب تکان نمی‌خورد و نه مردم و نه رسانه‌ها از آن هیات گزارش عملکرد مطالبه نخواهند کرد. جمعیت مخاطب خیلی از هیات‎‍‌های ورزشی به 100 نفر هم نمی‌رسد، اما در یک روز 40 تا 50 هزار نفر در استادیوم امام رضا جمع می‌شوند و این رویداد را دنبال می‌کنند. بار مسئولیت این بازی، در مقایسه با امتیازی که رییس هیات می‌تواند داشته باشد، خیلی بیشتر است.
چمنیان در ادامه با اشاره به انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر خیلی مهم نباشد که رییس هیات فوتبال الزاما ورزشی باشد یا سیاسی. هیات فوتبال خراسان رضوی بیشتر از هر چیزی به آرامش، برنامه‌ریزی و فراهم کردن بستری برای توسعه فوتبال نیاز دارد.
وی یادآور شد: یک فضای آرام و بدون تنش می‌خواهیم برای استانی که پتانسیل بالایی در زمینه‌ مدیریت، مربیگری و ... دارد. هر فردی که به عنوان رییس هیات انتخاب شد، چهار سال از او حمایت کنیم. قطعا اگر شخصی که به عنوان رییس هیات انتخاب می‌شود، شایستگی نداشته باشد، در مجمع سالیانه مورد بازخواست اعضای مجمع قرار می‌گیرد.
رییس سابق هیات فوتبال خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: خانواده فوتبال استان و رسانه‌ها باید کمک کنند تا فضای آرامی برای انتخاب فرد اصلح ایجاد شود. همچنین باید رییس هیات را در دوره چهار ساله کمک کنند. نیاز اصلی فوتبال خراسان نگاه تحول‌گرایانه است و در دوره آتی باید یک قدم بیشتر و بالاتر نسبت به چهار سال گذشته حرکت کرد و امیدوار بود که عملکرد بهتری از خود به جای گذارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/151096/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد