پیام خراسان

آخرين مطالب

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک‌تر کردن دانشجویان به بازار کار و تولید است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- علی سروری مجد در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر  با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار خود با معلمان عنوان کرد: در بازدید امروز مشخص شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در راستای رونق تولید حرکت می‌کند و شاهد پیشرفت خوبی در تولید انگور و سایر محصولات آن بودیم که می‌تواند رونق تولید و کارآفرینی داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به این که اکنون بسیاری از فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل نداشتن مهارت کافی نمی‌توانند جذب بازار کار ‌شوند و این به یکی از معضلات خانواده‌ها تبدیل شده به همین دلیل رویکرد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان در جهتی است که آن‌ها را به بازار کار و تولید و اشتغال نزدیک‌تر کند.

سروری مجد اظهار کرد: خانواده‌ها علاقه‌مند هستند فرزندان خود را به جایی بفرستند که به جذب بازار کار نزدیک‌تر شوند و این فضای تولید و کسب و کاری که اکنون در دانشگاه آزاد واحد کاشمر در حال شکل‌گیری است در رسیدن به این هدف بسیار کمک می‎کند.

وی افزود: این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در تولید انواع بتن‌ها دستاوردهای بسیار خوبی دارد نه تنها می‌تواند به مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی کمک کند بلکه در تولید و صادرات نیز کمک خوبی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: اگر این اقدامات در دست انجام در بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی به نتیجه برسد می‌تواند در استان نمونه شود. تلاش و کوششی که در واحد کاشمر شکل گرفته مبتنی بر دانش، خلاقیت و ابتکار بوده و توانسته این ظرفیت‌ها را ایجاد کند.

سروری مجد تاکید کرد: باید برروی محصولاتی کار شود که نه تنها جلوی واردات گرفته شود بلکه زمینه‌ای برای صادارت و رونق تولید گردد.

وی در ادامه در خصوص راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی افزود: مدارس عالی مهارتی ابتکاری بوده که طی چندماه اخیر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و یکی از آن‌ها مدرسه مهارت حقوق و امور قضایی است.

سروری مجد گفت: با توجه به این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان حتی فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی با فرآیندهای قوه قضائیه آشنا نیستند و صرفا مطالبی را تئوری خوانده وهیچ گونه آشنایی عملی با فرآیندها ندارند به همین دلیل مدرسه عالی مهارتی به کمک اعضای هیات علمی واحد مشهد، وکلا، قضات و حقوقدانان مشهد طراحی و در تهران مورد تائید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امیدواریم به زودی این مدرسه برای آشنایی فارغ‌التحصیلات مقطع لیسانس به بالا با فرآیندهای قوه قضائیه راه‌اندازی گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین افزود: به دلیل این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد با بازار سرمایه آشنا نیستند در همین راستا مدرسه بازار سرمایه و امور مالی از دیگر مدارسی است که راه‌اندازی می‌گردد.

وی گفت: اگر مردم با بازار اقتصاد و فرآیندهای بازار سرمایه آشنا می‌بودند اکنون شاهد نبودیم که پدیده بیش از 130 هزار سهامدار شاکی داشته باشد.

سروری مجد بیان کرد: اگر دانش آشنایی با بازار اقتصاد در میان تحصیلکردگان ما اتفاق بیفتد حتی از بانک‌های ربوی هم نجات پیدا می‌کنند.

نقدینگی در گردش مردم 3 برابر شده است

وی در همین خصوص اظهار کرد: هرچند در ابتدای دولت دهم 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در گردش مردم بوده اما اکنون این مبلغ به یک‌هزار و 700 هزار میلیارد تومان بیش از 3 برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر این مبلغ به جای این که به بانک‎های ربوی برود در تولید و مسیر درست خود قرار گیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود ولی ابتدا باید تحصیلکردگان با بازار سرمایه آشنا شوند.

وی همچنین از راه‌اندازی مدرسه مهارت تعلیم و تربیت خبر داد و افزود: به رغم این که بسیاری رشته‌های دبیری و غیر آن را می‌خوانند ولی وقتی برای تدریس به سر کلاس می‌روند مهارت تدریس و تعلیم و تربیت را بلد نیستند.

سروری مجد گفت: متاسفانه برخی والدین نمی‌دانند جواب برخی سوالات فرزندان خود را چگونه بدهند و این از مهارت‌هایی است که باید در مدرسه مهارت تعلیم و تربیت آموخت.

وی بیان کرد: بدون شک فراگیری این مهارت‌های تعلیم و تربیتی در کلاس‌های دانشگاه به فارغ‌التحصیلان آموخته نمی‌شود به همین دلیل وقتی وارد مدارس می‌شوند نمی‌دانند چگونه در حوزه تعلیم و تربیت کار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: راه‌اندازی مدارس دیگری هم در دستور کار است تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌های کافی را در هر حوزه که خودشان علاقه‌مند باشند فرا گیرند و به بازار کار نزدیک‌تر شوند.

وی گفت: بدون شک اگر در هر حوزه‌ای فرد مهارت داشته باشد بیکار نخواهد ماند. اگر این مدارس در مشهد شکل بگیرد قابلیت تسری به سایر واحدها و استان‌ها را نیز دارد.

در پایان مراسم از تمبر اختصاصی 30 اُ مین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی گردید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/151756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق