پیام خراسان

آخرين مطالب

حسینی: کولاکوویچ نیاز به حمایت دارد/ لیگ والیبال بی‌کیفیت بود ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران می‌گوید: والیبال ایران به دلیل تغییر تفکرات در فدراسیون و از دست رفتن زمان، در مقایسه با سایر تیم‌های نامی جهان پیشرفتنکرده‌است.
امیر حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص شرایط کنونی تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: در حال حاضر ترکیب خوبی از بازیکنان در تیم ملی داریم. در کنار بازیکنان باتجربه، بازکنان جوان خوبی در تیم ملی هستند که چندین سال است در لیگ برتر حضور دارند. اگر تدارکات خوبی ببینیم، فکر می‌کنم نتیجه خوبی در المپیک کسب کنیم.
وی در خصوص بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ای که فدراسیون و کولاکوویچ برای تیم ملی و آینده تیم دارند، افراد لایقی به تیم ملی دعوت شده اند. گلایه و اعتراض نسبت به عدم دعوت به تیم ملی همیشه هست، اما باید ببینیم چرا کولاکوویچ برخی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت نکرده است. نسبت دادن دست‌های پشت پرده و این قبیل مسائل به لیست تیم ملی زیبا نیست.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: لیگ ملت‌های والیبال را نباید خیلی جدی بگیریم و از آن به عنوان بازی‌های تدارکاتی باید استفاده کنیم. با شرایطی که کشور در حال حاضر دارد، این بازی‌ها، بهترین بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی محسوب می‌شود. فکر می‌کنم اگر فشار را از دوش کولاکوویچ و فدراسیون والیبال برداریم، می‌توانیم تیم خوب و آماده‌ای را برای انتخابی المپیک مهیا کنیم.
حسینی افزود: لیگ ملت‌های والیبال هر سال برگزار می‌شود، اگر دقت کرده باشید، تعدادی از تیم‌های خوب دنبا هم با تیم اصلی‌شان در این مسابقات حاضر نمی‌شوند و نگاه‌شان به بازیکنان جوان است. نباید به این قضیه فکر کنیم که باید در لیگ ملت‌ها حتما نتیجه بگیریم. نتیجه گرفتن در لیگ ملت‌ها خوب است، اما با وضع فعلی و نبود حتی یک بازی تدارکاتی، موفقیت در انتخابی المپیک خیلی مهم‌تر از بازی‌هایی است که هر سال برگزار می‌شود.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: باید واقع‌بین باشیم. ما فقط کنار ایستاده‌ایم و تیم ملی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. تیم ما تیم بسیار خوبی است و نتیجه گرفتن در المپیک و هر تورنمنتی دور از دسترس نیست، اما نظرم این است که با شرایط موجود راهیابی به المپیک وآینده‌نگری برای جوانان تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه در رابطه با تاخیر طولانی در برگزاری انتخابات فدراسیون عنوان کرد: بلاتکلیفی فدراسیون صد درصد به تیم ملی ضربه خواهد زد. چندین فدراسیون ورزشی نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برند. فکر می‌کنم تکلیف فدراسیون باید هرچه زودتر مشخص شود.
امیر حسینی ادامه داد: افشین داوری نیز در این مدت نشان داده که لیاقت و توانایی ریاست بر فدراسیون را دارد. رییس آتی فدراسیون باید با یک برنامه ریزی خوب بیاید، تا برنامه‌ای که از زمان یزدانی‌خرم آغاز و در دوره داورزنی استمرار داشته را پیش ببرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران افت کرده یا نه، گفت: به نظرم والیبال در تمام دنیا در حال پیشرفت است، اما ایران در سال‌های اخیر پیشرفت کمتری نسبت به سایرین داشته‌است. ما زمان را از دست داده‌ایم و تفکرات‌مان مدام تغییر کرده است. در زمان کولاکوویج فدراسیون سه رییس به خود دید. این موضوع به هر تیم یا رشته ورزشی آسیب می‌زند. یزدانی خرم 17 سال رییس فدراسیون بود و تمام کارهایی که برنامه ریزی کرده بود را یک به یک انجام داد و والیبال ما را از سطح دو آسیا به سطح یک آسیا رساند. داورزنی نیز آن را به سطح یک جهانی ارتقا داد. یزدانی‌خرم و داورزنی با ثباتی که در فدراسیون داشتند، چندین سال سوار کار بودند و با ایده و نیروی کار جدید توانستند نتیجه خوبی بگیرند.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: پس از داورزنی، احمد ضیایی فقط یک سال رییس فدراسیون بود و برای تحقق اهدافش فرصتی پیدا نکرد. کار از دست ضیایی در رفت و برنامه‌هایی که در نظر داشت پیاده کند به مرحله اجرا نرسید. حتی لیگ برتر سال 97 نیز، لیگ بی کیفیتی شد. متاسفانه سر همین مشکلات، لیگ خوبی نداشتیم. با آمدن داوری با تجربه ها و پیشکسوتان والیبال پای کار آمدند. 
وی گفت: از آنجا که خودم مشهدی هستم و افشین داوری هم مدتی ریاست اداره تربیت بدنی خراسان رضوی را برعهده داشته، شناخت خوبی از او دارم. این که می‌گویند داوری والیبالی نیست، درست نیست. داوری از هیات والیبال شهرستان درگز خراسان رضوی کارش را آغاز کرد. حتی وقتی به مشهد آمد، والیبال و تیمداری مشهد در لیگ برتر را آغاز کرد.
حسینی در مورد انتقادات برخی از اهالی والیبال از کولاکوویچ خاطرنشان کرد: الان زمان انتقاد از کولاکوویچ نیست. زمانی که کولاکوویچ گزینه سرمربی‌گری تیم ملی بود باید مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اگر یک چوب خشک را بر سر یک تیم قرار دهیم، باید حمایتش کنیم تا کار خودش را انجام دهد. انتقادات، باید پیش از انتخابات باشد. اگر من منتقدم، باید از قبل روی کولاکوویچ شناخت پیدا می‌کردم و پیش از انتخاب او انتقاد می‌کردم، اما در حال حاضر که کولاکوویچ سرمربی تیم ملی است، باید حمایتش کنیم. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/151905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است

شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد

فیلم|کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی

آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

39 میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد

اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی

چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد