پیام خراسان

آخرين مطالب

هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده برگزار شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده روز دوشنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در دادسرای مشهد با ادامه رسیدگی به کیفرخواست متهم ردیف اول پرونده برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رئیس دادگاه در ابتدای این جلسه ضمن اعلام رسمیت جلسه از متهم ردیف اول، محسن پهلوان مقدم فرزند اسداله خواست تا با قرارگرفتن در جایگاه متهم، به سوالات مطروحه پاسخ دهد.
قاضی سید هادی منصوری در خصوص درخواست متهم از دادستانی مشهد، مبنی بر اعطای فرصت جهت بازگرداندن اموال و داراییهای شرکت افزود: آنچه مورد پذیرش دادگاه قرار خواهد گرفت اعطای فرصت به متهم و یا متهمان برای بازگرداندن اموال شرکت در جهت استیفای حقوق شاکیان و سهامداران است.
وی ادامه داد: در گذشته و در جریان رسیدگی به پرونده شرکت موسوم به پردیسبان نیز شاهد بودیم که متهمان آن پرونده از دادگاه درخواست اعطای مهلت کردند و در مهلت داده شده نیز به تعهدات خود عمل کردند و بر همین اساس دادگاه ویژه نیز به هنگام تعیین مجازات، متهمان را در چارچوب قانون، مستحق تخفیف دانست.
رئیس دادگاه گفت: بدیهی است که هدف اول دستگاه قضایی در این گونه پرونده‌ها، حفظ و بازگرداندن اموال و داراییها به مردم و درنهایت مجازات قانونی مجرمان در راستای اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه است.
منصوری افزود: هرگونه اعطای مهلت به متهمان در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شاکیان انجام خواهد گرفت و به تمامی شاکیان و سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که مجرمان در هر صورت به کیفر اعمال خود خواهند رسید و مجازات قانونی در مورد آنها اعمال خواهد شد.
در ادامه نمایندگان سازمان بازرسی و سازمان زمین مسکن و شهرسازی با تشریح نحوه تخلفات متهمان، اجرای قانون توسط دادگاه را خواستار شدند.
رئیس دادگاه گفت: چنانچه در جریان تخلفات صورت پذیرفته توسط متهمان، مشخص شود که سازمان، اداره و یا مسئولی نیز دچار تخلف و جرمی شده است به آن جرم نیز رسیدگی خواهد شد.
منصوری افزود: باب دفاع از حقوق عامه برای دستگاه قضایی باز است و هیچ گونه خط قرمزی در این زمینه برای مجموعه قضایی وجود ندارد.
در ادامه به درخواست رئیس دادگاه، نماینده تعدادی از شاکیان گفت: اقرارهای تعدادی از متهمان که از اعضای هیات مدیره وقت این شرکت نیز بوده‌اند نشان از تخلفات متعدد متهم ردیف اول دارد و بر اساس اعتمادی که به دستگاه قضایی وجود دارد اطمینان خاطر داریم که عدالت در مورد متهمان اجراخواهد شد و دستگاه قضایی پیش از این قاطعیت خود را در پرونده‌های مشابه مانند پرونده‌های پردیسبان و تعاونی اعتباری اعتماد ایرانیان نشان داده است که جای قدردانی دارد.
در این جلسه انجام عملیات اغواگرانه و سنگین تبلیغاتی برای هجوم مردم به منظور خرید سهام با هدف رشد غیرواقعی قیمت سهام شرکت پدیده از جمله شگردهای محسن پهلوان متهم ردیف اول این پرونده عنوان شد.
به گزارش ایرنا، رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده ای 100 جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از 22 اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است.
عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی بوده که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد 2 پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان هم رسیدگی و احکام مجرمان اعلام شد.
فعالیت شرکت پدیده شاندیز که 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات بود که مدیرعامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.
هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب شش شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت است و 2دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.
1922/7505

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/152785/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

تولید بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس

اعزام تیم واکنش سریع شرکت آبفای خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

کاشت 300 اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس

دشت‌های زیبای کلزا در خراسان شمالی به روایت تصاویر

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)

توزیع 8 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان شمالی

کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار

اهدای عضو به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت