پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رئیس شورای شهر مشهد: از حقوق منتقدان و مخالفان خود دفاع می‌کنیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: از حقوق منتقدین و مخالفین خود که در چارچوب قانون و انصاف انتقادهای‌شان را بیان می‌کنند و نقاط ضعف را به ما نشان می‌دهند، دفاع می کنیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز در نطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما دغدغه مند جوانان، پسران و دختران جوان شهرمان هستیم که به شغل، تحصیل، تفریح، ازدواج، نان، مسکن و هویت نیاز دارند و ما آن طور که شاید و باید نتوانسته‌ایم نیازهای آنان را برآورده سازیم.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم کارنامه قابل دفاعی را در دو سال پیش رو از عمر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بجا بگذاریم و در این مسیر از حقوق منتقدین و مخالفین خود که در چارچوب قانون و انصاف انتقادهای‌شان را بیان می کنند و نقاط ضعف را به ما نشان می دهند دفاع می کنیم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: دو سال پیش در چنین روزهایی حماسه حضور مردم در انتخابات هم دولت تدبیر و امید را تدوام بخشید و هم لیست امید را در صدر شورای کلان‌شهر مشهد قرار داد. رای قاطع صدها هزار نفری مردم و جوانان مشهد و اقبال آنها به لیست امید این پیام را به همراه داشت که ما در شهر می‌مانیم، شهرمان را پر از امید و شادی می‌سازیم ، رونق اقتصاد شهر و ساخت و ساز و عمران شهری را به ارمغان خواهیم آورد و مشهد را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانیم.
موحدی‌زاده با اشاره به اینکه « ما هنوز هم بر این باوریم انتخابات و صندوق رای راهبردی تاثیرگذار برای تحقق خواست و اراده مردم است»، افزود: اصل هفتم قانون اساسی تاکید می‌کند اداره کشور باید با اتکا به آرای مستقیم مردم صورت پذیرد و شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور معرفی شده است. قانون اساسی می‌گوید فرمانداران، استانداران و مقامات ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند و مسئولین دستگاه‌ها موظفند برنامه‌های خود را به شورای شهر گزارش کنند. پنجره انتخابات بایستی همچنان باز بماند تا شایستگان بتوانند خود را در معرض آرا مردم قرار دهن، این اتفاق به نفع نظام، مردم و امنیت کشور است.
وی توضیح داد: ما در شورای پنجم شهر به مردم شریف مشهد قول داده‌ایم که امانتدار رای آنها باشیم، به هویت منشوری و چند بعدی مشهد بپردازیم، رونق، اعتماد و نشاط از دست رفته را به شهر پرجاذبه خودمان برگردانیم و با تصویب طرح‌ها و لوایح کارآمد، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه و عمران شهرمان مهیا کنیم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین قول دادیم که شیوه مدیریت شهری را تغییر داده و زمینه مشارکت فعال و بیشتر مردم را فراهم نماییم، جاذبه‌ها و فرصت‌های پیش رو را شناسایی و معرفی نماییم،گفتمان فرهنگی حاکم بر فضای شهر را تغییر داده و شخصیت های به حاشیه رانده شده را به متن اداره و مدیریت شهری برگردانیم و شادی و نشاط و امید را به دل های مردم بازگردانیم.
موحدی‌زاده بیان کرد: ما به مردم قول دادیم که برای مواجهه با هرگونه فساد و رانت،‌ از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی عملکرد و کارنامه خود را به طور شفاف در معرض قضاوت و داوری مردم قرار دهیم، منافع شهر و شهروندان را بر منافع فردی و گروهی خود ترجیح داده و مدافع حقوق شهروندی آنان باشیم و پایبند به تعامل با همه افراد، جریان‌ها،‌ دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در راستای توسعه و افزایش حس تعلق خاطر به حال و آینده شهر پرآوازه مشهد باشیم.
وی در مورد وعده‌های لیست امید اصلاح‌طلبان در مشهد یادآور شد: تغییر در شیوه مدیریت شهری، تغییر گفتمان تکصدایی شهر، تغییر نحوه مشارکت شهروندان، تغییر نگاه به سرمایه‌گذاری و کشف مزیت های نسبی، تغییر نگاه تک بعدی به هویت شهر مشهد و پایبندی به اصول پنج گانه شفافیت، راستگویی، تعامل، کارآمدی و قانون‌گرایی از جمله وعده‌های ما بود.
نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شعار مشهد شهر امید و زندگی مردم شهر ما را به وجد آورد.برای تحقق این شعار به حوزه‌ها و نیازهای فرهنگی، هنری، موسیقی،‌ورزش و گردشگری توجه عمیق تری داشته‌ایم .همزمان به افزایش سرانه‌های زندگی شهری مانند فضای سبز، دسترسی‌ها،‌ کنترل ترافیک و اصلاح هندسی معابر، گسترش حمل و نقل عمومی و حرکت در مسیر کاهش آلودگی هوا پرداخته‌ایم.
وی با بیان اینکه « به چند راهکار برای برون رفت از شرایط نامطلوب کنونی می‌پردازم»، گفت: بازگشت به خواست مردم از طریق برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و کارآمد و تصحیح اشتباهات گذشته و اصلاح آن، بازگشت اختیارات شوراها و ایجاد تناسب با وظایف پارلمان های شهری، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و حق مشارکت،‌ شادی و نشاط شهروندان، استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر ایرانی، نوع‌دوستی و آشتی ملی در کنار حفظ ارزش های مذهبی و ملی، در کانون توسعه فرهنگی و اجتماعی قرار دادن امام رضا(ع)‌ بعنوان الگویی که خود 12 قرن پیش مظهر گفتگو، مهربانی، مدارا و مناظره بوده اند و ارزش نهادن بر فرهنگ کار و تولید و سرمایه گذاری که کلید اشتغال و در آمد مردم است.
موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه «شهر ما با مسائل عمده‌ای روبروست که برای حل و فصل آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد»، خاطرنشان کرد: از جمله این معضلات می‌توان به ترافیک و آلودگی هوا، کمبود مکانهای تفریحی و ورزشی، ساخت و ساز ناموزون، وجود موانع برای سرمایه گذاری، عدم تناسب وظایف و اختیارات شورا، نهادینه نشدن مشارکت مردم اشاره کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/152885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی