پیام خراسان

آخرين مطالب

حماسه سوم خرداد ، حماسه پیروزی اراده های ایمانی و دل های خدایی بر استعمار و استکبار بود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی ، که در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر سخن می گفت با بیان این مطلب ، ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: در سالروز حماسه بزرگ سوم خرداد بار دیگر نسیم جان بخش رهایی و عطر شمیم نواز استقلال و آزادی ، از یک سو خاطره ی هزاران هزار شهید گلگون کفن ، جانبازان صبور ، آزادگان سرفراز و ایثارگران مخلص را که در راه آزادسازی غرورآفرین خرمشهر عزیز حماسه ها آفریدند را زنده می کند و از سوی دیگر نیز همه ی ما را به اقتضای زمان به وظایف و تکالیف بزرگمان بیش از پیش رهنمون می سازد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان، ادامه داد: حماسه بزرگ سوم خرداد ، حماسه پیروزی اراده های ایمانی و دل های خدایی و قلب های مملو از عشق و شور و جهاد و ایثار بر ظلم و ستم و استعمار و استکبار بود که در کنار توجه به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و در سایه رهبری داهیانه پیر و مراد مستضعفان جهان ، امام راحل(ره) ، انجام گرفت.
مقام عالی دولت در استان ، ادامه داد: فتح ظفرمند رزمندگان مجاهد در عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیز این دژ صلابت و استقامت بار دیگر عظمت اراده ی خدا برای پیروزی زنان و مردانی را نشان داد که با امید خالصانه به خدا و با دست های خالی اما نیرو یافته از توکل و توسل به ائمه اطهار(ع) حول محور ولایت فقیه و ارزش ها و آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی به سوی لشکر ظلم تاختند و با دستاوردهای بزرگ و متعالی پرچم های افتخار و سربلندی را بر بلندای قله سبز مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن برافراشتند.
معتمدیان، با بیان اینکه اکنون نیز حماسه سوم خرداد، حماسه ی همه ی روزها ، هفته ها ، ماه ها و سالهای مردم مقاوم ایران اسلامی است، افزود: مردمی که در چهل سالگی پیروزی انقلاب تا پای جان خود برای پیشبرد اهداف متعالی خود ایستاده اند و همواره مدافع مظلومان و کوبنده بر سر ظالمان بوده اند.
استاندار خراسان جنوبی، خاطر نشان ساخت: درس بزرگ ملت ایران که مفتخرانه پیش روی همه آزادگان جهان هست ، درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و دژخیم ها به عنوان تنها راه پیروزی بر دشمن زبون و گرگ صفت است ، درسی که نشات گرفته از حماسه بزرگی به نام عاشورا است.
معتمدیان، یادآورشد: اینک و در آستانه فتح قله های تعالی وعظمت از سوی آحاد ملت بزرگ ایران موفقیت های مردم عزیز ما به ویژه جوانان برومند این سرزمین چون خار در چشم و استخوان در گلو خواب و آرامش را از دشمن گرفته و در نهایت استیصال ، گاه به حربه تهاجم فرهنگی ، گاه به ابزار تحریم اقتصادی ، گاه به اهرم توطئه های اطلاعاتی و امنیتی و اختلاف افکنی و گاه به نمایش مضحک تهدید نظامی روی آورده است؛ غافل از اینکه چنین مردم آزاده و استواری که پس از چهل سال از تولد بزرگترین انقلاب جهان همچنان با دل و جان از آرمان هایشان دفاع می کند را باکی از این تهدیدها نیست و در سایه اطلاعت از مقام عظمای ولایت و تاسی به منویات آن رهبر فرزانه نه تنها لحظه ای از حمایت از ایران اسلامی دست نخواهند کشید، بلکه کینه و نفرت و بغض سرشار خود را از این اقدامات دشمن با وحدت بیشتر و همت های عالی تر و تلاش مضاعف تر نشان خواهند داد.
وی ، با تاکید بر اینکه واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و یک عملیات نظامی دید، گفت: بارها از زبان استراتژیست های نظامی شنیده ایم عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایانی بر یک رشته محاسبات و معادلات نظامی بود؛ اما نتیجه واقعه سوم خرداد 61 صرفاً این نبود، بلکه بعد از فتح خرمشهر رد پای عنصری تازه در تحلیل و ارزیابی استراتژیست ها به نام ایمان و ایدئولوژی نمایان شد و در ارزیابی جنگ ایران و عراق قاطبه کارشناسان به ویژه در غرب بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند.
مقام عالی دولت در استان ، ادامه داد: در واقعه ی سوم خرداد نه تنها تصویر یک نیروی تسلیم ناپذیر از رزمدگان ایران به جهان عرضه می شود، بلکه تصویری مجسم از الگوی جنگ مردمی و اعتقادی جوانان این مرز و بوم با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت به نمایش گذاشته می شود و امروزه به درستی در تقویم رسمی کشورمان سوم خرداد به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده است.
معتمدیان، تصریح کرد: هویت این الگوی نوین جنگ بر دو پایه مردمی بودن و معنویت استوار شده است؛ ماهیت مردمی جنگ بگونه ای بود که در آن دولت و حکومت فقط نقش پشتیبان و تسهیل کننده را ایفا کردند؛ فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه نهادند که در آن همه اقشار و آحاد جامعه به شکل داوطلبانه و فراگیر بار دفاع از حریم مملکت را بر دوش کشیدند.
وی اظهار داشت: از ویژگی مردمی جنگ که بگذریم ، جهان بینی حاکم بر جنگ ما متفاوت از همه انگاره های مکاتب مبارزاتی چپ و راست آن روز بود؛ جوانان ایرانی به معنای واقعی ، جهاد در راه خدا را پیشه کردند و موتور محرک این جنگ در ایام سخت 8 ساله چیزی جز انرژی ایمان و روح شهادت طلبی نبود.
استاندار خراسان جنوبی ، ادامه داد: نبرد آنان از هر نظر از یک الگوی آرمانی در تاریخ اسلام الهام گرفته بود، قیام عاشورا و بزرگترین نهضت آزادی خواه تاریخ که رزمندگان ایرانی با عشق ، ادامه راه امام شهید خویش را در برابر صف بزرگترین دشمنان ایستادند و از کشور و اسلام دفاع کردند.
معتمدیان، خاطر نشان ساخت: مرزداران ولایتمدار و غیور ایران اسلامی در شرقی ترین نقطه کشور و بلندهمتان سخت کوش در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی ، همچون گذشته پابه پای نیروهای مسلح مقتدر و خدمتگزاران خود در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم و پرشمار چشم به آینده ای امیدوار و سراسر نور و روشنی دوخته اند.
وی یادآور شد:در این استان پهناور و مهم ، زن و مرد، پیر و جوان و شیعه و سنی با وحدت بی نظیر و عشق و علاقه قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچنان وفادار به ارزش ها و پایبند به اصول انقلاب به حرکت خود به سوی توسعه و پیشرفت و آبادانی و پشت سرگذاشتن مشکلات ادامه می دهند.
مقام عالی دولت در استان ، ادامه داد: بدون شک تاکنون هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسته کوچکترین خللی در این حرکت بزرگ ایجاد نماید و چه بسا گام های همه ما را استوارتر و قلب هایمان را به آینده امیدوارتر و یقین و اعتماد و اعتقادمان را به بشارت های الهی و قرآنی راسخ تر نموده و از این پس نیز با تاسی به پیروزی های بزرگی همچون حماسه عظیم سوم خرداد و با تکیه بر ارزش های عظیم اسلامی و انقلابی و دفاع مقدس با پشت سر گذاشتن توطئه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دشمن قطعاً روزهای پیش رو روزهایی سراسر پیشرفت و سرشار از امید و سرفرازی خواهد بود.
این گزارش حاکیست؛ در پایان این مراسم از مستند تنها شهیده دوران 8 سال دفاع مقدس خانم بی بی معصومه محمودی با حضور استاندار خراسان جنوبی رونمایی شد و چندین نفر از رزمندگان ، جانبازان و ایثارگران نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/153445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق