شهردار مشهد: خط 3 قطار شهری به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - شهردار مشهد گفت: برای اتمام خط 3 قطار شهری مشهد به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کلایی امروز در جریان بازدید از خطوط 2 و 3 قطار شهری مشهد اظهار کرد: خط 2 قطار شهری که بخشهایی از آن به بهره برداری رسیده، حلقه اتصالش با خط یک سال گذشته برقرار شد اما یک نقص عمده داشت و آن هم این بود که اراضی جنوبی شهر مشهد را تحت پوشش قرار نمیداد.
وی ادامه داد: این خط حدود یک و نیم میلیون نفر ظرفیت تحت پوشش دارد. با تاکیدات استاندار و کمکی که از طریق مذاکره ایشان با دولت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اتفاق خواهد افتاد امیدواریم ایستگاه شهید کاوه که آخرین ایستگاه خط دو قطار شهری است بتواند تا نیمه تیر ماه آغاز به کار کند.
شهردار مشهد با اشاره به بازدید از خط 3 قطار شهری گفت: یکی از اولویتهای جدی ما محدوده اطراف حرم است. آقای استاندار در این زمینه دستورات مساعدی داشتند. قطعه چهارم خط 3 از میدان شهدا تا پایانه مسافربری است و در حالی که از حرم مطهر عبور می کند، بخش زیادی از نیاز ترافیکی ما را تحت پوشش قرار می دهد در برنامه ما این است که فاز اول خط 3 قطارشهری تا سال 1400 به بهره برداری برسد. نیازمند دستورهای لازم از سوی دولت و هماهنگی، مساعدت و تامین منابع مالی با توجه به افزایش قیمتها هستیم.استاندارقولهای مساعدی در این زمینه دادند و برای رعایت برنامه زمانبندی تاکید کردند.
وی افزود: با پیگیری استاندار و اهمیتی که برای حل موضوع ترافیکی هسته مرکزی مشهد به وسیله توسعه خطوط مترو دارند، انشاالله قطعه چهارم خط 3 را که فاصله میدان شهدا تا پایانه مسافربری است را تا سال 1400 به بهره برداری برسانیم.
تا کنون در مترو شهر مشهد به قیمت امروز بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان هزینه شده است اما از این به بعد با افزایش نجومی قیمتها مواجه هستیم. تا پایان تعهداتمان حدود 5 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی از آن با تعهد دولت از طریق جذب از بازار سرمایه و مردم تامین میشود.
کلایی با اشاره به اینکه « تا پایان خط 3 به قیمت امروز حدود 11 هزار میلیارد تومان لازم داریم تا این خط به انتها برسد»، گفت: یکی دیگر از دستوراتی که استاندار امروز دادند این بود که همزمان با پایان یافتن کار حفاری خط 3 در پایانه مسافربری، دستگاه حفاری به خط 4 انتقال پیدا کند. بنا شد بررسیها انجام شود و اگر امکان پذیر بود در سال جاری آغاز خط 4 را هم داشته باشیم خط 4 به تنهایی حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
انتهای پیام
-
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۵۹
-
۹۵ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/153552/