پیام خراسان

آخرين مطالب

زهی: رئیس جدید هیئت بسکتبال، باید مدیر و درآمدزا باشد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - پیشکسوت بسکتبال خراسان رضوی گفت: فرد منتخب در انتخابات ریاست هیئت بسکتبال باید آورده مالی داشته باشد.
علیرضا زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص آینده بسکتبال استان و انتخابات آتی این هیات اظهار کرد: بسکتبال خراسان دارای قدمت و جایگاه ارزشمندی در ایران است. اگر بخواهیم آینده بسکتبال خراسان و ایران را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید به بسکتبال استان‌ها رجوع کنیم، چراکه استان‌ها بازوان فدراسیون هستند. باید به ورزش قهرمانی روی بیاوریم، ورزش آموشگاهی حلقه متصل به ورزش قهرمانی هست که اگر در آن سرمایه‌گذاری کنیم نتایج آن را حدود ده سال بعد می‌توانیم ببینیم. باید به این واقعیت اشاره کرد که سرمایه‌گذاری در این بخش، نیاز به داشتن معلمان حاذق و عالم در آموزشگاه‌ها دارد. سایر نیازها همانند سالن تمرین، توپ بسکتبال، تخته و حلقه هم باید فراهم شود تا ورزش آموزشگاهی آغاز شود.
وی ادامه داد: نسل طلایی بسکتبال ایران که شامل بلندقامتانی همچون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی است، در سال 72 و 73 توسط سعید فتحی شناسایی شدند که الان به این نقطه از بسکتبال رسیده‌اند. مقام آوردن توسط این بازیکنان از سال 82 شروع شد که قهرمانی جوانان کشور و قهرمانی غرب آسیا نمونه‌ای از آن‌ها است. اگر می‌خواهیم بسکتبال کشور به روزهای خوب برسد و تیم ملی خوبی داشته باشیم، باید برای اهداف‌مان برنامه‌ریزی کنیم. تیم ملی قوی نیاز به لیگ قوی دارد تا از درون آن تیم ملی خوبی تشکیل شود. اگر واقع‌بینانه به لیگ برتر بسکتبال کشور نگاه کنیم، لیگ خوبی نداشتیم و بازی‌ها چنگی به دل نمی‌زد. فقط چهار تیم از 9 تیم لیگ امسال با قدرت ظاهر شدند اما تیم‌هایی که اسپانسر خصوصی دارند، بودجه محدودی دارند و تیم‌هایی مثل آویزه صنعت پارسا با بازیکنان مشهدی و با بودجه کم نسبت به سایر تیم‌ها پا به عرصه مسابقات گذاشت و در اولین دوره حضورش در جایگاه ششم ایستاد که به نوبه خود رتبه خوبی است. شهرداری‌ها هم به تیم‌هایشان کمک می‌کنند، شهرداری تبریز و شهرداری گرگان نمونه‌ای از آن‌ها هستند. اگر ارگان‌های داخلی شهر هم از تیم‌های بومی حمایت کنند، می‌توانیم بهتر و قوی‌تر در مقابل دیگران ظاهر شویم.
بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران در خصوص عملکرد پوررضایی، رئیس سابق هیئت بسکتبال استان، تشریح کرد: پوررضایی چهار سال منصب‌دار ریاست هیئت بسکتبال بود و حدود پنج ماه قبل هم من به عنوان نائب رئیس به ایشان کمک می‌کردم. با توجه به پتانسیلی که داشتیم، عملکرد وی در هیئت خوب بوده و امیدوارم فرد جدیدی که در مجمع انتخابات ریاست هیئت انتخاب می‌شود، بتواند به بسکتبال استان کمک کند.
زهی با اشاره به شاخص‌های رئیس جدید، بیان کرد: در مرحله اول رئیس جدید باید آورده مالی داشته باشد. او باید مدیری باشد که علاوه بر اشراف بر ورزش، با روحیات ورزشکار و حوزه ورزش آشنایی داشته و در کار خود قاطع باشد.
وی اضافه کرد: در ابتدا دو تیم در لیگ برتر بسکتبال کشور داشتیم که به دلیل مشکل مالی تیم هیئت بسکتبال کناره‌گیری کرد. داشتن حامی مالی خوب و قوی در عملکرد یک تیم تاثیر بسزایی دارد. همانطور که واضح است چهار تیم برتر لیگ امسال از حامیان مالی خوبی بهره می‌بردند، به گونه‌ای که از بازیکن آمریکایی در ترکیب تیمشان استفاده می‌کردند. باید گفت بازیکنان آویژه به قول معروف روی یکدیگر سوار شده‌اند و در ترکیب، آشنایی کامل با هم دارند و می‌دانند که هر بازیکن چه زمانی و در چه جایی باید حضور داشته باشد. امیدوارم تیم بتواند این بازیکنان را حفظ کند، البته وقتی پول نباشد این امر به سختی امکان پذیر است. کادر تیم آویژه تمام سعی خود را برای هر چه بهتر شدن تیم می‌کنند. مانند شهرهای دیگر که شهرداری وارد عمل می‌شود و تیم‌داری می‌کند، باید این اتفاق در مشهد هم اتفاق بیفتد، بانک ملی و دارایی از دیگر ارگان‌هایی هستند که می‌توانند به حمایت از تیم شهر خود بپردازند.
بازیکن سابق بسکتبال خراسان رضوی در خصوص دعوت شدن سه بازیکن تیم آویژه صنعت پارسا به اردوی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: انتخاب بازیکنان و دعوت شدن آن‌ها به اردوی تیم ملی دیدگاه مربی است و من به آن ایرادی نمی‌گیرم. مربی تیم ملی بر اساس تاکتیکی که در ذهن دارد، بازیکنان را انتخاب می‌کند. بازیکنان دعوت شده از مشهد کسانی بودند که لیاقت این دعوت شدن را داشتند. احسان دلیر یکی از پدیده‌های لیگ امسال بود، صالح فروتن بازیکن توانمندی است که می‌تواند هم در پست 4 و 5 بازی کند، نوید خواجه زاده هم بازیکن خوبی است و این سه نفر حق‌شان دعوت به تیم ملی بود. آنها گرچه شانسی برای حضور در بین 5 نفر آغاز کننده بازی ندارند اما امیدواریم با نظر مربی تیم ملی در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران حضور داشته باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

رقابت 1618 حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

20 هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

سکه و طلا ارزان‌تر شد