پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

سازمان برنامه و بودجه نباید به امور دولتی محدود شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه در امور دولتی محدود شده است، باید از این محدودیت خارج شویم و سراغ منابع مالی کلان کشوری برویم.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، سعید باستانی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان در دفتر استاندار، اظهار کرد: پول زیادی در استان وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است. دست ما در استان و کشور بسته است و نتوانستیم چندان در این زمینه ورود پیدا کنیم و برای توسعه کشور به خدمت بگیریم. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه مصادیقی وجود دارد. به طور مثال بودجه‎هایی که در پروژه‌های عمرانی در استان داده شده به تناسب نیست و خلا اجرایی در این زمینه وجود دارد. با بودجه‌های اندک دولتی نمی‌توان کار کرد. همچنین ما مشکل واگذاری پروژه‌ها را داریم.
باستانی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور به ‌خراسان رضوی، گفت: عدالت بودجه‌ای رعایت نشده و میزان تخصیص آن در سال 97 رقم کمی بوده که بر این اساس بسیاری از پروژه‌های دیگر نیز درگیر هستند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل فروردین و اردیبهشت ماه امسال در استان، عنوان کرد: خسارات ناشی از سیل در فروردین و بخشی نیز در اردیبهشت و خرداد رخ داد که به این دو ماه مبلغی تعلق نمی‌گیرد. این موجب نارضایتی مردم در بخش کشاورزی شده که استان نیازمند توجه ویژه در این خصوص است و هیات دولت باید واژه 100 درصد تخصیص را در کنار اعتبار در نظر گرفته شده قرار دهد.
افزایش اختیارات استان‌ها در بودجه 98 عملی نشده است
در ادامه احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بنا بود که اختیارات استان‌ها در خصوص بودجه سال 98 افزایش یابد اما عملی نشد. در خصوص پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور نیز پروژه‌های زیادی تعیین شد که حتی یک ریال هم در حوزه حمل و نقل اختصاص داده نشد. در 28 اسفند 10 تا 30 درصد تخصیص مصوبات سفر داده شد اما سهم خراسان رضوی صفر بود. سهم تسهیلات بخش اشتغال به‌ طور کامل در بخش ملی است و باید توزیع اعتبارات به طور کامل استانی باشد.
وی با اشاره به اینکه دولت به پروژه‌های فرااستانی و ملی استان که کلیدی و برخی از آن‌ها دغدغه مقام معظم رهبری است، توجهی ندارد، تصریح کرد: به طور مثال برقی شدن قطار تهران مشهد یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در خصوص کاهش ترافیک است اما توجه دولت در حوزه ریل در محور شرق و خراسان فوق العاده ضعیف است. برای این طرح هزار میلیارد در بانک صنعت و معدن قرار گرفت اما طرف چینی کنار رفت و 200 میلیارد تومان هدر رفت. باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌شد. تعلل در این پروژه در دو سال گذشته موجب شد که سرمایه بانک بدون تکلیف بماند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه‌آهن سنگان بافق نیز نمونه دیگری بوده که منافع ملی و درآمد زیادی برای کشور دارد اما بلاتکلیف مانده است. پروژه بیمارستان 500 تخت‌خوابی در منطقه محروم شهر مشهد که 5 سال پیش کلنگ خورده اما بودجه‎ای به آن تخصیص داده نشده و این بحرانی در حوزه درمان و سلامت در جامعه شهری مشهد ایجاد کرده که مشهد متعادل نیست.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر در اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور، تخصیص‌های عمرانی پروژه‌های ملی خراسان را با پروژه‌های سایر استان‌ها مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که سهمش کمتر است. باید عدالت تخصیص بودجه در استان‌ها رعایت شود.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو سال گذشته در خصوص آب‌های مرزی مصوبه‌ای گرفتیم که اکنون تخصیص پروژه‌های سدی در غرب کشور 100 درصد است اما در این سمت تخصیص‌هایی پایین بوده است. مشهد با وجود حجم منابع مالی زائرین، در زیرساخت ضعیف است و فاصله دو برابری نسبت به این موضوع وجود دارد. خراسان رضوی به لحاظ زیرساختی نسبت به جمعیت، تردد و امکانات فوق العاده استان فقیر و محرومی است که باید به جد پیگیری شود.
22 هزار شغل برای حوزه صنعت، معدن و تجارت پیش‎بینی کردیم
در بخش دیگری از جلسه راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی، اظهار کرد: ما 22 هزار شغل برای حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد دادیم، برای 320 پروژه پیش‌بینی تامین مالی کردیم و هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ریالی می‌خواستیم. تاکنون وزارت صمت با بانک انصار، پست بانک، بانک صنعت ومعدن و ملی قرارداد بسته است.
وی بیان کرد: از مبلغ 18 پروژه اصلی به سه پروژه که مصوبه داشت، اعتبار دادند و مابقی پشت صندوق ملی ماند. باید حدود 10 میلیارد تومان به ما یارانه دهند. ما باید 52 واحد راکد را به چرخه برگردانیم. قرار است که طرح‌ها 350 میلیون یورو تامین ارزی شود اما محقق نشده است.
باید 76 هزار شغل ایجاد کنیم
در بخش دیگری از مراسم محمد سنجری، رئیس اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: اولین کاری که ما در سال 98 در فروردین با استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه احصا می‌کنیم این است که نرخ بیکاری را به 8.5 درصد برسانیم. باید 76 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد طرح‎های توسعه‎ای استان پیش‎بینی و تقسیم کار شده اما اتفاقی که افتاد تاخیر در تفاهم‌نامه‌هایی بود که با وزرا تنظیم شد و آن‌ها باید به استان‌ها ابلاغ می‌کردند. تاخیر دو ماهه‌ای داشتیم، در حالی که باید جلوتر از این حرکت می‌کردیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157664/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند