پیام خراسان

آخرين مطالب

90 مصوبه در سفر استاندار به قاینات تصویب شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: 90 مصوبه در راستای توسعه شهرستان قاینات در زمینه های مختلف آموزشی، زیرساخت ها، تامین آب و مشکلات حوزه تولید ابلاغ می شود که تعداد زیادی از آنها تا پایان سال جاری مهلت اجرایی دارند.

محمدصادق معتمدیان بامداد روز سه شنبه در نشست جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان قاینات افزود: این مصوبات در قالب کمیته‌ای در استان مورد نظارت قرار خواهد گرفت که امیدواریم مصوبات مطرح شده در مهلت قانونی اجرایی شود.
وی بهره برداری از فاز نخست پروژه فولاد قاین در سال جاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه را از مهمترین مصوبات سفر به شهرستان قاینات ذکر و اضافه کرد: فاز دوم این کارخانه تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید که باید نیروهای این کارخانه به صورت بومی جذب شوند تا نقش مؤثری در تأمین اشتغال منطقه داشته باشد.
معتمدیان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان از محل منابع در اختیار برای تکمیل سالن ورزشی تیغاب تا پایان سال جاری کمک خواهد کرد و این اداره کل نسبت به آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره در شهر نیمبلوک با مساعدت استانداری اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان با مشارکت خیران برای ساخت یک باب سالن ورزشی و گود باستانی در شهر خضری دشت بیاض اقدام کند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سه ایستگاه هواشناسی در شهرهای اسفدن و آرین شهر تا پایان امسال توسط اداره کل هواشناسی و فرمانداری قاینات راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل امور عشایری نسبت به تسطیح و مرمت راه‌های عشایری شهرستان اقدام کنند.
معتمدیان افزود: برای تأمین مسکن مناسب و مقاوم برای عشایر این شهرستان مقرر شد تا فرمانداری افراد واجد شرایط را شناسایی و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن آنان اقدام کنند.
وی بیان کرد: در خصوص تأمین آب شرب روستاهای عشایری اداره کل امور عشایری برای تهیه طرح اجرایی و تأمین اعتبار آن با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کنند و سازمان جهاد کشاورزی احیا و مرمت قنوات شهرستان را تا دهه فجر به اتمام برساند.
معتمدیان عنوان کرد: مقرر شده با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی وضعیت حق آبه رودخانه اسفدن بررسی و حل شود.
وی گفت: با توجه به آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری در ساخت سالن ورزشی سه هزار نفری قاین، اداره کل ورزش و جوانان استان در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد و این اداره کل نسبت به تعیین تکلیف استخر شنای قاین ظرف 45 روز آینده اقدام کند.
استاندار خراسان جنوبی، اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سالن ورزشی روستای کرغند تا بهمن سال جاری و چمن آرین شهر تا سه ماه آینده را از دیگر مصوبات سفر به شهرستان قاینات ذکر کرد.
معتمدیان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی کرغند نسبت به احداث چمن مصنوعی در این روستا تا پایان سال اقدام و همچنین مبلغ 70 میلیون تومان برای کمک به بخش نیمبلوک پرداخت کند و زمین چمن شهر نیمبلوک ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به بهره برداری زمین چمن شهر اسفدن اقدام کند و با همکاری و مشارکت سالن ورزشی این شهر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
معتمدیان ادامه داد: کتابخانه شهر اسفدن با کمک 300 میلیون تومانی فرمانداری تا دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود، همچنین مبلغ 2 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه روستای تیغاب توسط سازمان برنامه و بودجه استان در نظر گرفته شود.
وی گفت: مقرر شد به منظور رفع مشکلات سد بیهود، سازمان جهاد کشاورزی مطالعات لازم را برای اجرای پروژه در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار دهد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: مقرر شد با توجه به ای سی بالای آب شرب مجتمع آب رسانی روستای محمد آباد علم و آرین شهر با معرفی سرمایه گذار از سوی فرمانداری آب و فاضلاب روستایی مجوز لازم را در اختیار سرمایه گذاران طرح قرار دهد، همچنین شرکت آب و فاضلاب روستایی برای شروع احداث مخزن آب روستای تیغاب از محل اعتبارات ملی اقدام و تا پایان امسال این طرح را به اتمام برسد.
معتمدیان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تأمین آب روستای برکوک از توابع بخش سده با استفاده از اعتبارات ملی اقدام کند.
وی با بیان اینکه آماده سازی ورودی روستای کرغند ظرف مدت چهار ماه و زیرسازی و آسفالت خیابان شهید مطهری کرغند توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود، اضافه کرد: احداث اورژانس اجتماعی قاین توسط فرمانداری تأمین اعتبار شود و اداره بهزیستی شهرستان این طرح را تکمیل کند.
معتمدیان عنوان کرد: اداره بهزیستی شهرستان نسبت به تکمیل اداره بهزیستی آرین شهر تا دهه فجر اقدام کند و فرمانداری مبلغ 50 میلیون تومان برای تکمیل این طرح اختصاص می‌دهد، همچنین احداث بیمارستان تأمین اجتماعی قاین توسط سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شود.
وی بیان کرد: در خصوص احداث بیمارستان دوم قاین مقرر شد تا پیمانکار مورد نظر توسط علوم پزشکی در قالب مزایده مشخص شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تسهیل صدور مجوز گلخانه‌ها در روستاها هر متقاضی که زمین و آب داشته باشد، جهاد کشاورزی تسهیلات را به متقاضیان معرفی کند، افزود: همچنین مقرر شد در راستای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان شهدا قاین، دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم را برای تأمین تجهیزات موجود براساس شاخص‌ها انجام دهد.
معتمدیان اضافه کرد: در خصوص تأمین پزشک متخصص مورد نیاز بیمارستان شهدا قاین مقرر شد تا مهرماه سال 98 دانشگاه علوم پزشکی متخصصین مورد نیاز را جذب کند، در خصوص صدور مجوز استقلال دانشگاه پرستاری قاین مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل خوابگاه دانشگاه پرستاری وضعیت را پیگیری کند و در خصوص تکمیل پنج پایگاه بهداشتی در شهرستان قاین مقرر شد طبق تفاهم نامه سه جانبه سهم استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین و توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.
معتمدیان عنوان کرد: مقرر شد در خصوص صدور مجوز برای راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان قاین دانشگاه فرهنگیان استان برای اخذ مجوز اقدامات لازم را اتخاذ کند و برای رفع اراضی نیمبلوک جلسه‌ای در دفتر معاونت عمرانی برگزار و موارد ظرف یک ماه تعیین تکلیف خواهد شد.
وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به باند دوم قاین به سه راهی خواف و آسفالت روستایی قویسار تا پایان 98 اقدام کند، اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و شهرداری نسبت به آغاز عملیات اجرایی ایمن سازی ورودی شهر آرین شهر اقدام کنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به آغاز احداث زیرگذر روستای دهشک و نسبت به تهیه اصلاح پل عباس آباد دشت طی 20 روز اقدام و تا بهمن امسال عملیات اجرایی این طرح‌ها را به پایان برسانند.
معتمدیان افزود: شهرداری خضری و دشت بیاض نسبت به راه اندازی بازارچه صنایع دستی تا دهه فجر اقدام کند و فرمانداری شهرستان در این خصوص 300 میلیون تومان کمک خواهد کرد.
وی اظهار داشت: به منظور ایجاد و راه اندازی 15 دستگاه دیجیتال در شهرستان، 500 میلیون تومان توسط فرمانداری و یک میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص خواهد یافت.
معتمدیان عنوان کرد: در راستای تأمین زیرساخت‌های شهرک شماره یک قاین 500 میلیون تومان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و 400 میلیون تومان توسط فرمانداری تأمین و تا دهه فجر این طرح به بهره برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: در خصوص تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای دخترانه قائنات فرمانداری نسبت به تأمین 200 میلیون تومان اقدام و مابقی اعتبار توسط اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان تأمین شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: مقرر شد اداره کل منابع طبیعی نسبت به احداث سد خاکی در بالادست آرین شهر از محل اعتبارات ملی اقدام کند، همچنین اداره کل میراث فرهنگی نسبت به شروع کاوش باستان شناسی در شهر سده اقدام کند.
معتمدیان افزود: در راستای تعیین تکلیف 60 هزار هکتار اراضی شهر قدیم شهر قاین مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی برای پیگیری، تملک و کاوش اقدام کند.
وی اظهار داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ظرف 10 روز آینده نسبت به آغاز پروژه مدرسه پروین اعتصامی آرین شهر اقدام و تا دهه فجر این طرح را تکمیل کند.
استاندار خراسان جنوبی در سفر دو روزه خود به شهرستان قاینات از شهرهای آرین شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم آباد و سینیدر بازدید کرد.
بازدید از پروژه‌های شهری آرین شهر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، دیدار با خانواده شهدا و غباروبی مزار شهدا، بازدید از روستاهای تیغاب و کرغند و شهر خضری دشت بیاض، بازدید از مناطق عشایری، بازدید از شهرهای اسفدن و قاین و دیدار با نخبگان از برنامه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاینات بود.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
3215*7556*6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/158355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق