پیام خراسان

آخرين مطالب

پیشنهاد پایلوت شدن خراسان شمالی در 3 طرح مرکز استعدادهای درخشان سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به این استان، برای اجرای سه طرح مربوط به استعدادهای درخشان به صورت پایلوت در این استان، پیشنهادهایی داده شد.

عباس سعیدی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد پایگاه در زمینه سلول‌های بنیادین یکی از این طرح‌های پیشنهادی است که امید می‌رود با همکاری و هم افزایی نهادهای مربوط به صورت پایلوت در این استان اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز استعدادهای درخشان در استان یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به استان بود
سعیدی افزود: اکنون یکهزار و 950 دانش آموز در 12 مرکز استعداد درخشان در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین مشغول به تحصیل هستند و تلاش داریم تا با بررسی بیشتر و انجام استعدادیابی، برای توسعه این مدارس در سایر شهرستان‌ها برنامه ریزی شود.
وی توسعه مدارس سمپاد مهارتی را زمینه ساز توسعه مهارت آموزی در میان دانش آموزان استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا با کمک سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان صمت ، نیاز سنجی های استان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش‌های مختلف صنعت و یا کشاورزی انجام شود تا برای ایجاد رشته‌های مورد نیاز در سمپاد مهارتی استان برنامه ریزی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای پاسخ به نیاز صنایع مختلف استان، نیاز است تا آموزش مهارت‌ها به استعدادهای درخشان توسعه یابد.
بر اساس این گزارش، با موافقت استاندار خراسان شمالی و رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش کشور خراسان شمالی پایلوت اجرای 3 طرح تکنولوژی‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی، سمپاد مهارت و حرکت به سمت کلاس تیزهوشان، مرکز استعدادهای درخشان کشور می‌شود.
استاندار خراسان شمالی در این باره گفت: توسعه استان نیازمند ارتباط حوزه‌های مختلف به یکدیگر است که در این میان اتصال رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها به صنعت بسیار مورد توجه است که با هدف تحقق این امر خراسان شمالی پایلوت اجرای 3 طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور خواهد شد.
وی افزود: بنا به پیشنهاد رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با توجه به کسب مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی توسط دانش آموز شیروانی، خراسان شمالی می‌تواند به عنوان یک پایگاه برای مهارت‌های تکنولوژی‌های برتر ( های تک) سلول‌های بنیادی فعالیت کند.
استاندار خراسان شمالی افزود: طرح دوم اجرای سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان خراسان شمالی به همراه چهار استان خراسان رضوی، همدان، خوزستان و البرز است که بر اساس این طرح متناسب با نیازهای صنعت استان رشته‌های تحصیلی در این مدارس تدریس می‌شود.
وی اظهار داشت: کشاورزی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جلوگیری از تبدیل نیروهای انسانی مولد به مصرف کننده و افزایش هزینه‌ها برای ارائه خدمات باید توسعه از بخش کشاورزی و روستاها آغاز شود.
شجاعی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مورد تاکید استان است و بنابراین محوریت رشته‌های تحصیلی مورد نیاز در اجرای طرح سمپاد مهارتی این مورد خواهد بود تا موجب جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان شود و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.
استاندار خراسان شمالی افزود: حرکت به سمت کلاس تیزهوشان سومین طرح پیشنهادی است که در اجرای این طرح تأکیدی بر رعایت درصد سهم شهرستان‌ها ندارم چرا که می‌خواهم با ایجاد این کلاس‌ها سطح دانش آموزان بالا بیاید و در ادامه از میان آنها نیروی انسانی ماهر مورد نیاز استان در آینده تأمین شود.
وی مطرح کرد: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان باید بخش‌های مختلف با یکدیگر تعامل و همپوشانی داشته باشند و رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها متناسب با نیازها و ظرفیت‌های موجود باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید تسلط دانایی بر کارها، افزود: برای جبران نداشته‌ها بر کار جمعی تاکید دارم چرا که بنده اعتقاد دارم تعلل و توقف یک بخش در کار جمعی به خوبی دیده می‌شود و موانع برطرف خواهد شد.
شجاعی گفت: تک تک مدیران استان نداشته های فراوان دارند اما در کنار یکدیگر هر طرحی در استان قابل اجراست و موافقت بنده برای اجرای طرح‌های پیشنهادی با تکیه بر داشته‌های استان است.
استاندار خراسان شمالی افزود: تاکید دارم هزینه اعتبارت در استان باید متناسب با پتانسیل‌های منطقه‌ای باشد و بر این اساس سند توسعه در استان تهیه و رونمایی شد تا نقشه راهی برای اقدامات توسعه‌ای استان باشد.
7185/‏‬ 6042

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/158561/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود