پیام خراسان

آخرين مطالب

مستشاری: توقع بیشتری از مسئولان داشتیم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیر باشگاه فرش مشهد گفت: وقتی سهم برخی رشته‌های ورزشی میلیاردها تومان است، توقع داریم ارزش بسکتبال برای مسئولان تنها 100 میلیون نباشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امیر عباس مستشاری، مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی فرش مشهد در خصوص عملکرد باشگاهش در گفت‌وگو با برنامه رادیویی صدای ورزش اظهار کرد:با توجه به اهمیت مقوله‌های اجتماعی، از سال 1379 باشگاه فرش مشهد به شکل اسپانسر در در رشته بسکتبال کارش را شروع کرد و برای دو سال اسپانسر تیم بسکتبال استان در لیگ دسته اول کشور شد، سپس برای مدت پنج سال با تیم فرش مشهد به عنوان نماینده استان در لیگ یک و سوپر لیگ بسکتبال کشور شرکت کردیم تا اینکه باشگاه فرش مشهد به این جمع بندی رسید که حرکتی عمیق‌تر انجام دهد لذا از سال 85 به کار در رده پایه پرداختیم 
مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی فرش مشهد در خصوص شرایط ورود نونهالان و نوجوانان به این باشگاه افزود: برای شروع کار در حوزه آموزش اصلا وجهی دریافت نمی کنیم. تمرکزمان را روی مناطق کم برخوردار گذاشتیم، ضمن اینکه با توجه به مسافت طولانی تا سالن مرحوم حمیدی، سرویس ایاب ذهاب هم تدارک دیده‌ایم. البته در محله باهنر در خیابان وحید طلاب هم کانون داریم که آموزش های مقدماتی را انجام می دهند. در بخش مینی بسکتبال در سالن ایثارگران، درب شرقی پارک ملت ، آموزش مینی بسکتبال هم در حال انجام است، البته باشگاه فرش مشهد از آغاز به کار تاکنون علاوه بر بسکتبال در رشته های دیگری همچون بسکتبال با ویلچر و تیراندازی معلولان در بخش آقایان و بانوان فعالیت داشته و پشتیبانی قابل توجهی از معلولین دارد.
مستشاری در خصوص اماکن ورزشی احداث شده و عدم انتفاع شخصی در این مجموعه‌ها گفت: شرکت فرش مشهد در سال 1379-80 یک سالن ورزشی مجهز برای ورزش معلولان در کنار آسایشگاه شهید فیاض بخش احداث نمود. این سالن با مشخصات ویژه ای که دارد همزمان به دو زمین قانونی بسکتبال تقسیم می شود و چون مرحوم علی حمیدی از مدیران شرکت فرش مشهد، قبل از افتتاح سالن به رحمت خدا رفتند به همین جهت این مجموعه به نام مرحوم علی حمیدی نامگذاری شد وتمرکز فعالیت های ورزشی ما در همین سالن مرحوم علی حمیدی ست، اما در کنار این مجموعه یک مجموعه آبی بسیارمجهز با امکانات لازم و یک سالن بدنسازی احداث شده که آن هم موقوفه شرکت فرش مشهد و شرکت فرش نگین به آسایشگاه شهید فیاض بخش است. تمام این مجموعه ها برای بالا بردن درآمدهای آسایشگاه شهید فیاض بخش احداث شده و یک مجموعه بسیار استثنایی است و تمام منافع این دو مجموعه به آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش می رسد و انتفاع شخصی در آن وجود ندارد
وی موضوع اخلاقی را اولویت باشگاه فرش مشهد دانست و در ادامه گفت: نگاه و رویکرد ما در باشگاه بسکتبال فرش مشهد تحصیل ، اخلاق و بعد ورزش است به بچه ها سفارش می کنیم اگر در تحصیلشان توفیقی نداشته باشند حداقل برای مدتی از حضور در باشگاه فرش محروم خواهند بود مربیان ما به این امر واقفند و کارنامه‌های تحصیلی آن‌ها را ملاحظه و با خانواده های این عزیزان در ارتباط هستند. 
مستشاری با اشاره به اینکه بازیکنان بسیاری در رده های مختلف در باشگاه فرش مشهد پرورش یافته و به لیگ‌های کشوری و به تیم‌های ملی راه یافته‌اند، گفت: اگر به لیست بازیکنان سوپر لیگ و لیگ دسته یک کشور نگاه کنیم، لیست بلندبالایی از بازیکنان فرش مشهد را خواهید دید که همه از تیم های پایه باشگاه به این مرحله رسیده اند مانند روزبه ارغوان، حامد آفاق، حامد حسین زاده، وحید و احسان دلیر، رضا و صادق خبازان، امیرحسین تاتاری، مجید رضایی، علیرضا مرتضوی و بسیاری از بازیکنان دیگر که همه پرورش یافته باشگاه فرش مشهد هستند. 
مدیر باشگاه فرش مشهد ضمن تشکر از مربیان بسکتبال ، این حرکت 20 ساله را حاصل همراهی اهالی بسکتبال دانست و در خصوص عملکرد تیم‌های فرش مشهد گفت: تیم‌های بسکتبال باشگاه فرش مشهد در سالی که گذشت در کنار تیم آویژه صنعت به عنوان نمایندگان استان در لیگ های کشوری حضور داشتند و در پایان به نتایج ارزشمندی هم دست یافتند. تیم فرش مشهد در لیگ دسته دوم کشوربه مقام سوم دست یافت و به لیگ دسته اول صعود کرد، تیم جوانان این باشگاه نایب قهرمان کشور شد و تیم نوجوانان بسکتبال فرش هم تا مرحله یک چهارم پایان صعود کرد.
مستشاری در خصوص تیم لیگ برتری تیم آویژه صنعت پارسا و ادامه حضورش در لیگ برتر گفت: آویژه صنعت برای حضور در فصل بعدی لیگ برتر هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده، اما منعی هم برای ادامه کار ندارد.نگاه آویژه صنعت تاکید بر حضور استعدادهای خراسانی در بالاترین سطح مسابقات کشوری ست. به همین دلیل تنها تیمی بودیم که اغلب بازیکنانش بومی بود. بچه های مشهد خوب جواب دادند خانواده ورزش و بسکتبال و به ویژه رسانه ها هم با ما همراهی بسیارخوبی داشتند، ولی از مسئولان انتظار بیشتری داریم. اگر سهم برخی ورزش ها میلیاردها تومان است نباید سهم بسکتبال فقط 100 میلیون تومان باشد. از اولیای شهر انتظار دارم به همه رشته های ورزشی نگاه یکسانی داشته باشند. در حال حاضر 5 بسکتبالیست در تیم ملی الف و ب حضور دارند که همگی پرورش یافته باشگاه فرش مشهد هستند در حالی که در فوتبال و والیبال چنین شرایطی را نمی بینیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/158863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد