پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبی:

معوقات کارگران واحدهای تولیدی به موقع پرداخت شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار ما از تولیدکنندگان و صنعتگران استان توجه و عنایت ویژه به مسائل کارگری و پرداخت به موقع معوقات آنان است که در این زمینه نگاه ها باید تغییر کند.

محمد صادق معتمدیان روز سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند افزود: برخی واحدهای تولیدی به کارگران نگاه ابزاری دارند و 10 تا 15 ماه مطالبات کارگران را پرداخت نکرده‌اند در حالی که طرح‌های توسعه‌ای آرمان گرایانه دارند.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این مساله قابل قبول نیست و همان میزان که دولت و نظام به دنبال حمایت از تولیدکنندگان و بخش تولید است انتظار داریم مطالبات کارگران نیز به موقع پرداخت شود و این مطالبه جدی است.
وی اظهار داشت: امروز از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل حوزه‌های تولیدی استان در بیرجند به ویژه مواد غذایی، قرار گرفتیم که امید است با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود کمکی به حل مشکلات و موانع صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشیم.
معتمدیان عنوان کرد: واحدهایی که امروز بازدید شد نگاه بسیار ویژه ای به کارگران داشتند لذا هیچ‌گونه مشکل یا معوقه ای از ناحیه کارگران مطرح نشد.
وی یادآور شد: کمیته رصد و پایش هر روز باید این موضوعات را با دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی کنند و مطالبه گرانه پیگیر پرداخت مطالبات کارگران باشند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت اول همه ارکان نظام، کشور و دولت در شرایط فعلی توجه جدی به مباحث اقتصادی است.
وی افزود: نامگذاری هایی که سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری انجام گرفته حول محور مسائل اقتصادی بوده که نشان از اهمیت این مساله است.
معتمدیان ادامه داد: نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید نیز در استمرار همین سیاست بوده است به عنوان کلیدواژه ای که در بحث‌های مختلف اقتصادی کشور تأثیرگذار است.
وی یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور را بیکاری و اشتغال دانست و اظهار داشت: بدون شک رونق تولید در افزایش و تثبیت اشتغال بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه افزایش تولید ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور ایجاد می‌کند عنوان کرد: سرمایه گذاری‌های کلانی توسط بخش خصوصی و دولتی در استان انجام شده است این در حالیست که تنها 10 تا 50 درصد از ظرفیت اسمی این واحدها استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: کمتر واحدهایی در استان وجود دارد که از 100 درصد ظرفیت اسمی آن استفاده شود بدون شک افزایش تولید یکی از دستاوردهای رونق تولید خواهد بود.
معتمدیان یادآور شد: افزایش تولید هم هزینه کمتری دارد و هم اینکه زمان کمتری نسب به احداث واحدهای جدید نیاز دارد همچنین افزایش صادرات حتماً رونق تولید را به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به طور کامل کارشناسی شده است و نامگذاری سال جاری با توجه به شرایط موجود کشور و منطقه، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی انتخاب شده است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: نامگذاری سال‌ها صرفاً در حد شعار و نامگذاری نیست بلکه به عنوان سیاست‌های کلان نظام مطرح است لذا در فرمایشات معظم له و عنایات رئیس جمهوری به دنبال این هستند ساز و کاری فراهم کنند تا بتوان اقدامات عملیاتی و اجرایی در جهت حمایت از تولید و اجرایی کردن شعار سال داشته باشیم.
وی بیان کرد: تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی یا جلسات سران قوا که توسط مقام معظم رهبری اختیارات فراقانونی به رؤسای سه قوه داده شد در زمینه حل مشکلات و گره‌ها است.
معتمدیان اظهار داشت: بناست همه اختیارات در غالب ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با مسئولیت استاندار تفویض شود البته بخش عمده‌ای تفویض شده است.
وی عنوان کرد: ماه اخیر جلسه شواری معاونین با وزارت صمت برگزار شد که در این نشست بطور صریح اعلام شد همه اختیاراتی که استاندار دارد تفویض شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی همه ارکان نظام عزم جدی دارند یادآور شد: این در حالی است که در اجرا همیشه مقداری با مشکل برخورد می‌کنیم و گاهی اوقات چرخ دنده‌ها گیر دارد و باید روان شود.
وی گفت: نخستین انتظارم از مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که خود را با شرایط موجود تطبیق دهند چون شرایط کنونی فوق العاده ویژه و حساس است.
معتمدیان افزود: اگر بنا بود طبق رویه‌های گذشته کارها را انجام دهیم اختیارات دادن به استانداران موضوعیت پیدا نمی‌کرد لذا مدیران بایستی حتماً با استان و سیاست‌های استانی که ناشی از اختیاراتی است که دولت و نظام به ما تفویض کرده هماهنگ باشند.
وی ادامه داد: بنده با برخی واژه‌ها از جمله نه گفتن، نتوانستن و توجیه کردن حساسیت دارم چون بار منفی دارد لذا تلاش ما بر این است که اگر وقت گذاشته‌ایم، مشکلات را نیز حل کنیم زیرا مشکلات با مردم، تولیدکننده و مسئولان گره خورده است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از بخش تولید، تولیدکنندگان و صنعتگران نیز انتظار داریم مصوبات جلسات را جدی بگیرند چراکه اجرایی نشدن مصوبات برای دستگاه‌ها بار حقوقی دارد و باید هر مدیر دستگاهی در این زمینه پاسخگو باشد.
وی عنوان کرد: در این زمینه در سطح استان ایده دادیم یک مرکز یا مجموعه‌ای از بخش‌هایی که برای کمک به رفع موانع تولید مسئولیت دارند متمرکز شوند تا در دسترس تولیدکنندگان باشند.
معتمدیان با بیان اینکه این مجموعه هیچ مسئولیتی جز پیگیری مصوبات ستاد تسهیل نباید داشته باشند اظهار داشت: کار کارشناسی انجام شده و این کار با پشتوانه علمی و پژوهشی و مساله‌های استان است و کپی برداری نیست و ایده‌ها بر اساس بررسی‌های میدانی، جلسات و حضور در واحدهای مختلف احصا شده است.
وی یادآور شد: مهمترین مشکل این است که برخی مصوبات روی کاغد می‌ماند و اجرایی نمی‌شود یا اینکه دستگاه‌ها خود را مکلف نمی‌دانند که از هیچ دستگاهی نمی‌پذیریم و باید مصوبات اجرا شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی با مرکز بر عهده مدیر است گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید رفت و آمد ها را بیشتر کنند و سیاست کلان نظام نیز بر این است که وزارتخانه‌ها اختیارات را به مدیران استان‌ها تفویض کنند.
وی یکی از مشکلات عمده استان را در این زمینه جزیره‌ای نگاه کردن دانست و افزود: این در حالی است که ما دولت و زنجیره‌ای به هم پیوسته هستیم لذا به هیچ عنوان نمی‌پذیریم دستگاهی رفع تکلیف کند.
معتمدیان با تاکید بر اینکه باید با روحی جهادی و رفع مشکلات پیش برویم اظهار داشت: هر هفته در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید در خدمت بخش تولید استان هستیم لذا بایستی به صورت عملی و میدانی از واحدهای تولیدی بازدید و برای رفع مشکلات تصمیم گیری کنیم.
وی گفت: مصوبات مربوط وقتی ابلاغ شد بایستی اجرا شود و عدم اجرای مصوبات باید گزارش شده و تعیین تکلیف شود و حتماً برخورد جدی خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مصوبات باید زمان بندی مشخص داشته و در زمان مربوطه اجرایی شود، برای پیگیری مصوبات مجموعه‌ای تشکیل خواهیم داد.
وی با بیان اینکه مشکلات بخش تولید استان احصا شده است اظهار داشت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، بانک‌ها، سوءمدیریت و بازاریابی است.
معتمدیان با تاکید بر اینکه در زمینه بازاریابی بایستی کمیسیون‌ها فعال شود عنوان کرد: در این زمینه از بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی کمک می‌طلبیم چون در این زمینه نقش اساسی دارد و می‌تواند راهکار ارائه بدهد.
وی خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران استان تاکید کرد: به دنبال ایجاد بازارهای جدید باشند، افغانستان بازار بکری است که در استان دیده نشده است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بازار افغانستان به عنوان جامعه هدف صادرات استان باید دیده شود در ین زمینه برنامه‌هایی داریم و قرار است نمایشگاهی در مزار شریف افغانستان برگزار کنیم.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان این است که قدرت رقابت با واحدهای تولیدی بزرگ و عمده کشور را ندارند همچنین به دلیل برخی مشکلات قیمت تمام شده کالا در استان بالاست و به سختی می‌توان رقابت کرد.
معتمدیان با بیان اینکه 95 درصد نیازهای افغانستان از طریق واردات است اظهار داشت: با توجه به دسترسی استان به افغانستان و اشتراک‌های دینی، مذهبی، زبانی، فرهنگی و تاریخی می‌توان سرمایه گذاری کرد.
وی افزود: همچنین بازارهای پاکستان، کردستان عراق و حتی سوریه می‌تواند از دیگر بازارهای هدف باشد که در این زمینه برنامه ریزی هایی در حال انجام است همچنین سفرهای با بخش خصوصی پیش بینی کرده‌ایم.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان حاکمیت وظیفه داریم بخش‌های دولتی را با خصوصی لینک کرده و در تفاه نامه‌های اجرایی از حمایت‌های دولتی استفاده کنیم که در این زمینه کار عملیاتی و اجرایی بر عهده بخش خصوصی است
در این نشست مقرر شد هر هفته بازدید میدانی از بخش‌ها و واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی استان انجام و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شود.
7557* 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/159782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

20 اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

ماجرای گروگانگیری خونبار!

بیش از 38 کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟