پیام خراسان

آخرين مطالب

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی افزایش یافت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از افزایش تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: پارسال تعداد بیمه‌شدگان 114 هزار و 890 نفر بود که امسال تاکنون به 115 هزار 874 نفر افزایش یافته است.

مجید درویشی روز سه شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همچنین تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان از 15 هزار و 732 نفر در سال گذشته به 17 هزار و 421 نفر و بیمه شدگان اجباری از 74 هزار و 100 نفر به 77 هزار و 146 نفر در سال جاری رسیده است.
وی بیان کرد: پارسال در مجموع 500 میلیارد تومان از تعهدات تامین اجتماعی استان پرداخت شد که از این میزان 393 میلیارد تومان در بخش تعهدات بلندمدت بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین سال گذشته در بخش تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت و دستمزد نیز 13 میلیارد تومان، در بخش بیمه بیکاری 15 میلیارد تومان و مابقی در سایر بخش‌ها پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است که اکنون 47 درصد جمعیت خراسان جنوبی از خدمات این نهاد برخوردار هستند.
درویشی عنوان کرد: اکنون 363 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 115 هزار و 874 نفر بیمه شده اصلی و 17 هزار و 421 نفر مستمری‌بگیر هستند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 11 هزار و 877 نفر در کارگاه‌های فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی استان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی به بخشی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: در بخش بیمه‌ای کلنگ‌زنی یکی از شعب تأمین اجتماعی در محروم‌ترین شهر استان عشق‌آباد طبس انجام شد که با راه اندازی شعب اقماری، سطح دسترسی مردم به خدمات بهتر و راحت‌تر انجام می‌شود.
درویشی اظهار داشت: همچنین مجوز راه اندازی دفتر کارگزاری در سه شهرستان طبس، قاین و بیرجند اخذ شد که دفتر طبس افتتاح شده و دفتر قاین نیز در یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد و دفتر بیرجند نیز امروز افتتاح شد.
وی با بیان اینکه شهرستان طبس ارتقای تیپ پیدا کرده و ساختمان تأمین اجتماعی آن توسعه می‌یابد عنوان کرد: طرح ارائه تعهدات غیرحضوری و الکترونیک به جامعه هدف در سال گذشته راه‌اندازی شده و 64 نوع خدمت از این طریق انجام می‌شود.
اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور در کارخانه‌ها، کسب مقام نخست در اقامه نماز، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در بین دستگاه‌های مختلف استان و ایجاد پایگاه‌های سیار از دیگر اقداماتی بود که مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی به آن اشاره کرد.
وی تاکید کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال به عنوان «رونق تولید» وظیفه اصلی ما حمایت از بخش تولید است از سویی بایستی جامعه هدف نسبت به پرداخت و رعایت حق بیمه اقدام کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: اکنون ظرفیت‌های پزشکی و درمانی خوبی برای جامعه هدف تامین اجتماعی در استان فراهم شده است اما نیازمند جذب نیروی متخصص هستیم.
فرزاد فیروزی افزود: برای جذب نیروی متخصص باید از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری شود تا ظرفیت‌ها به صورت کامل مورد استفاده جامعه هدف قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر برخی ظرفیت‌ها به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است اما امیدواریم مجلس بتواند سهم تامین اجتماعی از نیروهای متخصص واجد شرایط را برای استان جذب کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی امروز در شرایط خوب و قابل توجهی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پارسال سه میلیون و 700 هزار خدمت درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان ارایه شد گفت: از این میزان حدود یک میلیون و 700 هزار رکورد خدمت مربوط به خرید خدمت و 2 میلیون خدمت نیز مربوط به بخش درمان رایگان بوده است.
فیروزی با بیان اینکه ارایه خدمات رایگان نسبت به خدمات فرانشیزی پیشی گرفته است یادآور شد: یکی از اهداف مهم ما ارایه سطح بالایی از کمیت و کیفیت خدمات بیمه تامین اجتماعی به جامعه هدف است.
وی گفت: با تولید بخشی از خدمات و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان طرف قرارداد دنبال این هستیم تا شرایطی ایجاد شود تا بهبود کیفیت حاصل شود که در نهایت به نفع جامعه هدف خواهد بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزایش کمی و کیفی خدمات به طور مستقیم را از دیگر اهداف سازمان دانست و گفت: این استان در سال های گذشته بضاعت درمان اندکی داشت اما اکنون نسبت به گذشته پیشرفت‌های زیادی دارد.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی خراسان جنوبی توانست در رتبه‌بندی مقیاس تخت به ازای بیمار و امکانات بیمارستانی از رتبه آخر کشوری به رتبه اول برسد حتی نسبت به استان دوم در فاصله قابل قبولی قرار گرفته‌ایم.
فیروزی گفت: تمام تلاش ما این بود تا سهم بیشتری از منابع تامین اجتماعی کشور را به این استان محروم و کمتر برخوردار بیاوریم لذا اکنون فراتر از تعهدات خود خدمات درمانی ارایه می‌کنیم.
وی افزود: بخشی از خدماتی که در سیستم درمان تامین اجتماعی استان ارایه می شود انحصاری است و در مراکز استان نظیر ندارد و استانداردهای ایزو نیز کسب شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در شهرستان قاینات راه اندازی مرکز پلی کلینیک و در بیرجند توسعه خدمات درمان در دستور کار قرار دارد.
دفتر کارگزاری رسمی تامین اجتماعی شعبه دو بیرجند نیز امروز (سه شنبه) در محل میدان امام خمینی (ره) نیز با حضور مسئولان این سازمان افتتاح شد.
7557* 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/163047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت