پیام خراسان

آخرين مطالب

داورزنی: فدراسیون والیبال 11 میلیارد از همراه اول طلبکار است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان گفت: اگر فدراسیون بخواهد تمام مطالباتش را از باشگاه‌ها وصول کند، باید لیگ را تعطیل کند. باشگاهی مانند شهرداری ارومیه 4 میلیارد تومان بدهکار است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رییس جدید فدراسیون کشتی، پس از رد صلاحیت اولیه اظهار کرد: وزارت ورزش در این خصوص نظری نمی‌تواند بدهد، چرا که وزارتخانه صرفا مجری انتخابات است. احراز صلاحیت افراد در اختیار سایر نهادهاست. وزارت ورزش در خصوص احراز صلاحیت افراد نقشی ندارد. طبیعی است که علیرضا دبیر بر اساس تاییدیه دستگاه‌های امنیتی در مجمع حضور یافته و رای آورده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان در خصوص این که چرا لیگ برتر والیبال مثل تیم ملی والیبال از ثبات خوبی برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: لیگ برتر، حوزه حرفه‌ای هر ورزشی از جمله والیبال است که به شرایط اقتصادی کشور گره خورده‌است. اقتصاد کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست. وقتی اقتصاد کشور دچار نوسان باشد، در اولویت‌های یک بنگاه اقتصادی تاثیر خواهدگذاشت، طبیعتا با عدم ثبات، بنگاه‌ها هم حضور در ورزش را منتفی یا کمرنگ می‌کنند.
داورزنی افزود: خراسان رضوی در این خصوص بی ثبات است و هر سال با نامی جدید در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند. در میانه‌ راه اسپانسر تغییر می‌کند یا نامش را عوض می‌کنند. این عوامل به درون استان مربوط می‌شود که برای اسپانسر خود و کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند ثباتی به وجود آورند. خراسان رضوی می‌تواند از میان بنگاه‌های اقتصادی که در این استان وجود دارند، در لیگ برتر استفاده کند. همان طور که کاله و مهرام در لیگ حضور دارند. برخی تولیدکننده‌ها به دنبال برندسازی محصول خود، در ورزش هستند. باید کمک متقابلی در این خصوص در خراسان رضوی شکل گیرد. بنگاه‌های اقتصادی به ورزش استان‌شان کمک کنند و ورزش نیز به آن ها کمک کند. کارخانه‌ای که برای تبلیغ تلویزیونی هزینه می‌کند، می‌تواند با استفاده از ورزش اسم و برند خود را در کشور مطرح کند.
وی یادآور شد: انسجام و همدلی در خانواده والیبال خراسان رضوی باید تقویت شود. وزارت ورزش نیز در این زمینه کمک خواهدکرد، اما بیشتر از هر چیزی خانواده والیبال استان نیاز دارد که انسجام بهتری پیدا کند. از استاندار و سایر نهادهای خراسان رضوی انتظار می‌رود که علاوه بر حفظ فوتبال برای والیبال، بسکتبال و هندبال خراسان رضوی که جزو رشته های پرطرفدار این استان هستند، نیز تلاش کنند. ظرفیت خراسان رضوی نسبت به خیلی از استان‌های دیگر جلوتر است و می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق حضوری قدرتمندانه در لیگ‌های کشوری به خصوص والیبال داشته باشد.
محمدرضا داورزنی در خصوص طلب این فدراسیون از همراه اول، اظهار کرد: فدراسیون والیبال 10 11 میلیارد تومان از همراه اول طلب دارد. مبلغی که از سوی هواداران به این اپراتور پرداخت شده و باید به فدراسیون والیبال بازگردد. در این خصوص با وزیر ارتباطات رایزنی‌هایی داشتیم که این مبلغ پرداخت شود. پیش از این، خبری در رسانه‌ها مطرح شده بود که 11 میلیارد در فدراسیون والیبال گم شده است، این خبر را وزارت ورزش مطرح کرده بود. در واقع مبلغی در فدراسیون والیبال گم نشده و این طلبی ست که فدراسیون از همراه اول دارد.
وی افزود: یکی از مواردی که سازمان بازرسی کشور به آن توجه ویژه دارد، پرداخت بدهی باشگاه‌های لیگ برتری است. اگر بخواهیم تمام مطالبات را از باشگاه‌ها را وصول کنیم، باید لیگ را تعطیل کنیم. باشگاه‌ها مبلغی بالغ بر 13 میلیارد تومان به فدراسیون والیبال بدهکارند. باشگاهی مانند شهرداری ارومیه 4 میلیارد بدهکار است. باشگاه‌ها باید مبلغی را تحت عنوان ورودیه به لیگ برتر و بخشی هم به ازای مبلغ قرارداد بازیکنان‌شان به فدراسیون پرداخت کنند. برخی از باشگاه‌ها پس از یکی دو سال حضور در لیگ برتر، منحل شده‌اند. این باشگاه‌ها به بازیکنان خارجی خود بدهی قابل توجهی داشته‌اند که به دلیل انحلال نتوانسته‌اند، پرداخت کنند. فدراسیون برای اینکه این موضوعات در فدراسیون جهانی مطرح نشود، بخشی از بدهی باشگاه‌هایی که منحل شده‌اند را پرداخت کرده‌است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان با اشاره به وضعیت بانوان افزود: رشدی که در والیبال آقایان داشته‌‌ایم، در بانوان نبوده‌است. بخشی از آن به دلیل نبود اسپانسر برای حضور در لیگ برتر است. 90 درصد مربیان خوب دنیا مرد هستند، به غیر از چند کشور از جمله چین که قهرمان المپیک است و از سرمربی خانم استفاده می‌کنند، الباقی از مربیان مرد بهره می‌برند. در مقطعی چندین مربی خارجی را مورد بررسی قرار دادیم، اما به سبب اختلاف نظری که برخی از مربیان داخلی داشتند، همکاری فدراسیون با مربی خانم در بخش بانوان صورت نگرفت.
داورزنی یادآور شد: لیگ برتر بانوان وضعیت خوبی ندارد. برای رشد والیبال بانوان، باید لیگ را تقویت کنیم. تمام ظرفیت لیگ برتر بانوان کشور، 5 تیم لیگ برتری نیست. در بخش آقایان لیگ برتر، لیگ دسته یک و دو داریم که از لحاظ کیفی عملکرد خوبی دارد. بانوان را نیز در همین جهت باید تقویت کنیم.
وی افزود: برای تقویت لیگ برتر بانوان کشور باید برای تیم‌های برتر جایزه ارزنده‌ای اختصاص دهیم تا استان‌ها ترغیب شده و پای کار بیایند. با حضور گسترده در لیگ برتر، می‌توانیم تیم ملی قوی‌تری در بخش بانوان داشته باشیم. این باور را دارم که والیبال بانوان ایران از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و توانایی حضور در میان چهار تیم برتر آسیا را دارد. برای بازی با تیم‌هایی همچون چین و ژاپن نیاز به مربی بادانشی داریم. با توجه با حضور تیم‌های قدرتمندی همچون چین، ژاپن و کره در آسیا توقع قهرمانی از تیم بانوان ایران نداریم، اما توقع می‌رود که والیبال بانوان ایران جزو چهار تیم برتر آسیا قرار گیرد. یکی از عمده ضعف‌هایی که در والیبال بانوان وجود دارد، عدم خود باوری است. تیم بانوان ایران، پیش از تقابل با تیم‌هایی نظیر چین، ژاپن و یا کره خود را از پیش بازنده می‌داند. متاسفانه در بخش بانوان هنوز به این باور نرسیده‌ایم که می‌توانیم تیم‌های قدرتمند را هم شکست دهیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان ادامه داد: درصد قابل توجهی از مربیان تیم‌های ملی والیبال در بخش‌های مختلف، داخلی هستند. به غیر از کولاکوویچ و دو دستیار خارجی‌اش، مابقی مربیان تیم ملی چه در رده بزرگسالان و چه در سایر رده‌ها، داخلی هستند. مربیان داخلی قردادشان کمتر از مربیان خارجی نیست. در زمان ولاسکو، دریافتی برخی از مربیان داخلی با میزان دریافتی ولاسکو در تیم ملی برابری می‌کرد. حتی برخی از مریبان از ولاسکو هم بیشتر دریافت می‌کردند.
داورزنی در خصوص ثبت‌نام انتخابات فدراسیون والیبال تاکید کرد: ثبت‌نام انتخابات فدراسیون والیبال ظرف 10 روز آینده آغاز خواهدشد. روز شنبه تاریخ ثبت‌نام کاندیداها اطلاع‌رسانی می‌شود. یکی از دلایل طولانی شدن زمان انتخابات فدراسیون والیبال، حفظ ثبات در فدراسیون بود. برگزاری انتخابات در رده‌های سنی تیم‌های ملی خلل ایجاد می‌کرد.
وی اضافه کرد: در این مدت در مجامع سالانه فدراسیون‌های زیادی حضور داشته‌ام، اما هیچ فدراسیونی به اندازه فدراسیون والیبال موفق نبوده است. خیلی از رشته‌ها حتی نتوانسته‌اند مسابقات‌شان را برگزار کنند، اما در فدراسیون والیبال چنین چیزی وجود ندارد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون والیبال، المیپک 2020 و 2024 را با قدرت دنبال خواهیم کرد. این اتفاق فقط در سایه همدلی رخ خواهدداد. ذائقه مردم ایران از والیبال بسیار شیرین است. حتی از شکست ایران مقابل برزیل هم ناراحت می‎‌شوند، در حالی که برزیل یکی از قدرت‌های والیبال جهان است و عناوین مختلفی که کسب کرده بر هیچکس پوشیده نیست. در دیدار برابر برزیل اگر در ست پنجم احساسی نمی‌شدیم می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم.
داورزنی خاطرنشان کرد: موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است موفقیت ایران در لیگ ملت‌های والیبال است. پس از 21 سال در لیگ جهانی شرکت کردیم. از سال 2013 وارد لیگ جهانی شدیم و سال به سال پیشرفت کردیم. سابقه نداشته که در لیگ ملت‌ها از 15 بازی، 12 بازی را با برد پشت‌سر بگذاریم. مردم، والیبال را به عنوان نمادی از قدرت ملی می‌بینند و به عنوان توانمندی کشور از آن یاد می‌کنند. باید بکوشیم این عنوان را حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: بازیکنان ایران در رده سنی جوانان و نوجوانان آینده ایران را خواهندساخت. مطمئنا در المپیک 2024 با قدرت ظاهر خواهیم شد. قدرت، همین بازیکنان است که در آسیا حرف اول را ایران می‌زند. کشورهای آسیایی از ایران به عنوان یک ابرقدرت یاد می‌کنند. شرایط مناسبی برای بازیکنان جایگزین باید فراهم شود. تیم ملی نوجوانان ایران، بلند قدترین تیم جهان است. این یعنی این که در آینده تیم بزرگسالان ایران نیز برای تقابل با تیم‌های صاحب سبک هچون لهستان، برزیل، آمریکا و ... با قدرت ظاهر خواهد شد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌و‌جوانان افزود: در این 12 سال هر سال پوست‌اندازی کرده‌ایم. بازیکنی که در سال 2005 در تیم نوجوانان ایران بوده، به مرور وارد تیم بزرگسالان شده‌است. معروف و موسوی که مدت‌ها در تیم بزرگسالان حضور دارند، مگر از کجا به تیم ملی راه یافته‌اند؟ پیش از ورود به تیم بزگسالان در تیم نوجوانان و جوانان بوده‌اند. همان طور که بازیکنانی نظیر غفور، قائمی، فیاضی، شفیعی، شریفی، کریمی و ... از ابتدا در رده‌های سنی تیم‌های پایه بوده‌اند و یک دفعه سر از تیم بزرگسالان سر در نیاورده‌اند. 
داورزنی ادامه داد: باید آستانه تحمل‌مان را بالا برده و انتقاد پذیر باشیم. نباید انتظار کسب سهمیه در روسیه داشته باشیم. روسیه قهرمان لیگ ملت‌ها شده است. باید از تیم ملی انتظار بازی خوب داشته باشیم. اما این که در روسیه سهمیه المپیک را کسب کنیم، انتظار بیجایی است. در روسیه کار سختی داریم، اما هیچ کاری غیر ممکن نیست، چرا که روسیه را در کشور خودش دو بار شکست داده‌ایم و شاید این اتفاق بار دیگر هم تکرار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/164014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

عذرخواهی تتلو در دادگاه/ یک بازیگر زن تحریکم کرد آهنگ درست کنم

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟

رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد 136 برای اولین بار

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان 4 را نفر را نجات داد

اینترمیلان برای بیستمین بار قهرمان لیگ ایتالیا شد

کشف 2 کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد

2241 دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

حمایت 3 هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

20 هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

تولید 17 درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی

افزایش 49 درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

خراسان رضوی 20 هزار حافظ قرآن دارد

1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان‌ جنوبی

هشدار نارنجی وزش باد و بارندگی در خراسان جنوبی

تصادف مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور-فریمان

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

کودکان پسر 4 برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اتیسم مبتلا می‌شوند

فعالیت مشاوران املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه 121» روی آنتن شبکه دو می‌رود

الحاق 34 هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

سیگار های قاچاق میلیاردی در بجنورد

کشف 6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد

تلاش برای بازگرداندن کیف 72 میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

دستگیری متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

حریق یک منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

غربالگری 3 سرطان شایع طی هفته سلامت در مشهد

25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

«تتلو» در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان