پیام خراسان

آخرين مطالب

آیا قیمت بالاتر با کیفیت بهتر مرتبط است؟ اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان -
بر اساس نتایج تحقیقات دانشکده کسب و کار دانشگاه Kelley ایندیانا آمریکا و سه دانشگاه دیگر مشخص شد مردم به قیمت بیش از کیفیت توجه می‌کنند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد بازاریابان نیز از این گرایش افراد محلی برای فروش استفاده می‌کنند.
عاشک لالوانی، استاد بازاریابی در دانشگاه Kelley گفت: مصرف‌کنندگان برای قضاوت در مورد کیفیت محصولات از قیمت کالا استفاده می‌کنند.
وی گفت: هنگامی که محصولات با قیمت بالا یا مارک خاص تبلیغ می‌شود، بازاریابان نیز از این مسئله برای سوددهی کسب و کار خود بهره می‌گیرند.
لالوانی گفت: فروشگاه‌ها برای کاهش این روند، باید مصرف‌کنندگان را به بررسی کیفیت در مقابل قیمت تشویق کنند. پس بهتر است از تبلیغات، در این تغییرگرایش افراد مانند برچسب‌های ارائه شده بر روی کالاها استفاده شود.
البته در حال حاضر به دلیل شفافیت قیمت‌گذاری از طریق اینترنت و سایت‌های معتبر تاحدودی شفافیت قیمت ایجاد شده و نگرش مصرف‌کنندگان و بازارهای جهانی شناخته می‌شود، اما همچنان سودجویان از قیمت بالاتر به عنوان کیفیت بهتر سوء استفاده می‌کنند.
در این تحقیق، لالوانی و همکارانش دو مطالعه میدانی و هفت آزمایش انجام دادند و اطلاعات را بررسی کردند. آنها با 15 مدیر ارشد شرکت Fortune 500 مصاحبه کردند و دریافتند که مدیران جوامع محلی یا جهانی در تصمیم‌گیری‌های قیمت گذاری خود می‌دانند چه راهبردی به کار گیرند.
به عنوان مثال، یک مدیر اجرایی در بخش فست فود گفت: باید قیمت بالایی داشته باشیم تا مشتریان به خرید محصول راضی شوند و این قیمت بالا را با تبلیغات و بسته‌بندی معقولانه جلوه می‌دهیم.
محققان دریافتند که از طریق مطالعات میدانی، آزمایش‌ها و داده‌های ثانویه، زمانی که مصرف کنندگان تصمیم به شناسایی بیشتر یک محصول و مقایسه با دیگر محصولات اطراف خود دارند تفاوت‌های ظاهری زیادی را در میان مارک‌ها تشخیص می‌دهند که باعث افزایش وابستگی آنها به قیمت به عنوان نشانه‌ای برای قضاوت در کیفیت می‌شود.
نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است که مصرف‌کنندگان از کشورها و جوامع جهانی بزرگ ارزیابی قوی‌تری دارند، زیرا با انواع مختلفی از مردم و فرهنگ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، اما افراد در مناطق کم‌جمعیت اغلب دارای هویت محلی قوی‌تری هستند، زیرا دسترسی به فرهنگ‌های دیگر در این جوامع کمتر است. 
البته این مقاله راهنمای شرکت‌ها برای تطبیق راهبردها در مناطق مختلف را ارائه می‌دهد، اما مصرف‌کنندگان نیز بر اساس این اطلاعات باید دقت بیشتری در گزینش خود داشته باشند. به طور مثال، مردم در مناطق روستایی با طعم‌های طبیعی و محلی بیشتر ارتباط دارند پس در این مناطق توجه به این مورد ضروری و نیاز به تبلیغات برای متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول با کیفیت بالا از طریق قیمت بالا نیست.
محققان معتقدند در مناطق شهری، مصرف‌کنندگان اغلب ارتباط بین قیمت و کیفیت را بررسی می‌کنند. برای بازاریابان، به این معنی است که تبلیغ نام تجاری به مصرف‌کنندگان از طریق قیمت بالاتر امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گلایه معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از نبود آیین های دقیق برای سبک سازی ساختمان

وجود نگرانی عدم مطالبه مسکن باکیفیت از سوی متقاضیان

ایجاد عزم ملی در دستگاه‌ها برای آزاد کردن تجاوزات از بستر و حریم رودخانه‌ها

وجود 120 گسل فعال در ایران

ویژگی خانه‌ها در برخی کشورهای اروپایی

افزایش 47 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

نگاهی به قرارداد شرکت نفت و گاز شرق با قطعه سازان خراسان رضوی

خشکسالی توان مقاومت از درختان ارس خراسان شمالی گرفته است

خرید شیر با قیمت کمتر از رقم مصوب دامداران خراسان شمالی را زمین گیر کرده است

صنایع کوچک خراسان شمالی صادرات محور نیستند

مهمترین محصولات صادراتی برخی کشورها

احداث 664 کیلومتر شبکه گازرسانی در خراسان رضوی

سیاست‌های اخیر بانک مرکزی باعث بازگشت اعتماد به بخش خصوصی شده است

بسته سرمایه‌گذاری توسعه آبگرم ایوب بجنورد آماده شد

بسته سرمایه گذاری توسعه ایوب اعلام می شود

معرفی دو قصاب متخلف جاجرم به مراجع قضایی

نگاهی به ویژگی‌های مسکن در 3 کشور آسیا

تشکیل 12 پرونده تخلف به ارزش 2 میلیارد ریال در حوزه کاغذ

سیاست‌های اخیر بانک مرکزی باعث بازگشت اعتماد به بخش خصوصی شده است

طرح منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه پیگیری می‌شود

تدوین طرح عملیاتی برای افزایش سهم کالاهای تولید داخل استان در سبد سوغات زائران

کارنامه عملکرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی درخشان خواهد شد

طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ در راستای ارتقای امنیت غذایی است

سازمان نظام مهندسی به دنبال برندسازی است

دفاتر پیشخوانی که رونق کار را از عکاسی ها گرفته اند

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

محدودیت‌های ترافیکی روز عید غدیر در خراسان شمالی اعلام شد

نیاز کارخانه آلومینیای جاجرم به معادن جدید بوکسیت

کمبود آب و بحران اقتصادی در جهان

پسته خراسان رضوی این روزها خندان نیست

پروژه راه‌آهن بیرجند یک گام دیگر پیش رفت

تنظیم بازار شهرستان سرایان

بسته‎های جهش صادراتی در استان باید جدی گرفته شود

نهادینه شدن نهضت کشت گلخانه‌ای در استان سبب صرفه جویی در مصرف آب و اشتغالزایی می‌شود

راهکار برخی کشورها در عرضه مسکن ارزان‌قیمت

افزایش سهمیه آرد راهکار خراسان شمالی برای حل مشکل نان

از توسعه سیستم‌های آبیاری تا معرفی خراسان جنوبی بعنوان هاب پرورش شتر

دوغارون و راههای نرفته برای توسعه مبادلات کالا

پروژه‌های حوزه آب‌رسانی تقویت پولی و اعتباری شود

نجات آب در گرو اقتصاد آب است

بازار تولیدات داخلی لوازم‌التحریر رونق گرفته است

کارخانه چدن خوسف تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار خراسان رضوی: همه موظف به حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند

افتتاح 516 پروژه طی هفته دولت در خراسان شمالی

نگاهی به ویژگی‌های مسکن در 3 کشور آسیایی

فروش آرد به صورت آزاد توسط برخی از نانوایی ها از علل طولانی شدن صف نان در بجنورد

میزان صادرات رایانه در کشورهای مختلف

افزایش 87 درصدی بهره برداری از معادن خراسان جنوبی

هزینه حذف صفر از پول ملی کمتر از هزینه چاپ اسکناس است

آغاز برداشت پسته نوبرانه در قطب پسته استان