پیام خراسان

آخرين مطالب

جمشیدی خبر داد؛

ورود 67 میلیارد اعتبار به استان با واگذاری پروژه‌ها به بخش غیر دولتی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در استان 67 میلیارد تومان اعتبار داریم که با تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژ‌ها به بخش خصوصی به استان می‌آید.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، رضا جمشیدی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان در دفتر استاندار، در خصوص مصوبات شصت و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اواخر تیر ماه، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه موظف شده که دبیران کارگروه‌های اشتغال استانی و ملی تصویب طرح‌های ارسالی به کارگروه را به گونه‌ای مدیریت کند که سهم بخش‌های اقتصادی و استان‌ها مطابق آیین‌نامه اجرایی اصلاح و رعایت شود. تا پایان تیرماه 52 درصد از اعتبارات متمرکز یعنی حدود هزار میلیارد تومان به استان‌های کشور ابلاغ و بر اساس سهم‌های تعیین شده انجام می‌شود.
جمشیدی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با توجه به اینکه حدود 13 هزار و 380 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده را تاکنون جذب نکرده، موظف شده 16 درصد تخصیص باقی مانده را ابلاغ نکند تا حداقل جذب به 80 درصد برسد. دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز دست به ترکیب جدید زده و موظف شده ترکیب جدید ستاد در استان‌ها را به استان‌های ذیربط ابلاغ کند. بر اساس پیشنهاد دبیرخانه ستاد فرماندهی آقای دژپسند به عنوان جانشین ستاد فرماندهی در استان پیشنهاد شدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: دبیرخانه ستاد فرماندهی در استان‌های منطقه پروژه‌های مشترکی را درخواست کردند که استان‌های منطقه ما شامل سه استان خراسان است. جلسات مشترکی را با نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار کردیم و به هر کدام از دستگاه‌ها مسئولیت دادیم که جمع‌بندی پروژه‌های مشترک منطقه‌ای را احصا کنند.
وی خاطرنشان کرد: آیین‌‎نامه اجرایی تبصره 19 در ارتباط با واگذاری پروژه‌ها به بخش غیر دولتی است. در استان 67 میلیارد تومان اعتبار داریم که با تکمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژ‌ها به استان می‌آید، دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای واگذاری این پروژه‎ها را انجام دهند تا از حجم توان خود استفاده کنیم.
10 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران فاقد شغل هستند
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، عنوان کرد: این جلسه در رابطه با موضوع اشتغال ایثارگران در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است. حدود 10 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر و برادران و خواهران شهید فاقد شغل هستند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود. جلساتی در شهرستان‌ها در قالب شورای هماهنگی ایثارگران داشتیم، مسائلی مطرح شده اما کافی نبوده است.
وی اضافه کرد: با تدبیر استاندار قرار شد معین اقتصادی ویژه بحث ایثارگران دعوت شود که برای این منظور اقدام کنند. قبلا بنیاد اقتصادی کوثر این کار را انجام می‌داد اما اکنون باید بتوانیم با رویکرد جدید و در قالب طرح مثلث استاندار روند بهتری داشته باشیم. پیشنهاد من این است به روستاهایی که بیشترین شهید، فرزند شهید و ایثارگر داریم، بپردازیم که حدود 50 روستا هستند که بیشترین حضور در جبهه و تعداد شهدا را دارند.
باید برای معادن در منطقه‌ای که تولید اقتصادی دارد، بارانداز ایجاد کنیم
در بخش دیگری از جلسه محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، تصریح کرد: 42 مورد معدن داریم که 30 مورد از این معادن در حوزه سازمان اقتصادی کوثر است، اگر بتوانیم باراندازی برای معادن در منطقه‌ای که تولید اقتصادی داشته باشد، با مسئولیت سازمان اقتصادی کوثر ایجاد کنیم، بسیار خوب است زیرا تعیین تشریفات این معادن غائله ایجاد می‌کند اما اگر بخواهیم این معادن را به سازمان کوثر تعیین تشریفات کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد و به راحتی می‌توانند مدیریت کنند. این معادن بررسی شده و برای منطقه برکات زیادی خواهد داشت.
در ادامه علی اکبر لبافی، رئیس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، اظهار کرد: سامانه ثبت اطلاعات فعالیت‌های معین‌های اقتصادی دو سه روز است که فعال شده و این فعالیت‌ها را با سطح دسترسی‌های متفاوت مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به ایجاد صندوق‌های خرد سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: بعد از تشکیل تعدادی صندوق به دنبال این رفتیم که با مجوز و ضابطه‌مند باشند تا مشکل ایجاد نشود. حدود 200 صندوق تشکیل شد، با شبکه بانکی استان جلسه گذاشتیم، پست بانک و بانک ملی اعلام کردند که می‌توانند در روستاها و بخش‌ها این خدمت‌رسانی را انجام دهند و این صندوق‌ها در دل بانک شکل پیدا کند که از هر نظر قابل بررسی است.
لبافی افزود: تفاهماتی با کمیته امداد داشتیم، راجع به 400 میلیارد تومانی که منابع کمیته در حوزه اشتغال داد، تفاهم‌نامه تنظیم و ارسال شد اما کار متوقف شده که باید پیگیری شود.
در بخش دیگری از جلسه علی رسولیان، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: با توجه به مذاکرات با آقای اسکندری، مدیرعامل شرکت اقتصادی کوثر که قبلا انجام شده، به عنوان یک سازمان اقتصادی توانمند که فعالیت‌های خوبی در استان در حوزه‌های کسب و کار، دامداری و فعال کردن واحدهای راکد داشتند، محوریت توسعه و ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران و خانواده شهدا را در استان قبول کردند.
وی ادامه داد: 754 طرح سرمایه‌‎گذاری در استان امضا شده که حدود 92 هزار میلیارد تومان بوده و امیدواریم با اجرای این پروژه‎ها 157 هزار شغل در استان ایجاد شود.
رسولیان با اشاره به تفاهم‌نامه معین اقتصادی ایثارگران با آقای اسکندری، بیان کرد: امیدواریم مناطقی که به صورت جدی در این حوزه فعالیت خواهد داشت پیوست، عملیاتی و حمایت کنیم. در حوزه زنجیره دام که حوزه مهمی است در کنار همکاران شما خواهیم بود تا بتوانیم برنامه اصلی استان که فعال کردن واحدهای راکد در حوزه طیور با همکاری شرکت‌های توانمند است را انجام داده و زنجیره‌ها را توسعه دهیم.
در این جلسه تفاهم‌نامه‎هایی در حوزه کشتاورزی امضا شد. شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود به عنوان معین شهرک امام بخش میان جلگه نیشابور، شرکت تعاونی تامین نیاز دامداران به عنوان معین دهستان‌های ریوند، مازول و بینالود شهرستان و هلدینگ پارت لاستیک به عنوان معین بخش زبرخان انتخاب شدند.
همچنین در قالب چند تفاهم‌نامه دیگر نیز مجموعه آبی نی‌سا مسئولیت توسعه اقتصادی فرهنگی روستاهای سوقند و فوشنجان شهرستان نیشابور، شرکت تعاونی روستایی عشق‌آباد مسئولیت توسعه شرق و مرکز دهستان عشق‌آباد و شرکت تعاونی روستایی جمیل مسئولیت توسعه غرب دهستان عشق‌آباد و شرق دهستان غزالی در این شهرستان را برعهده گرفتند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/166280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد