پیام خراسان

آخرين مطالب

جشن پایان مدارس خشتی در اول مهر برگزار می‌شود/ با خصوصی‌سازی آموزش‌و پرورش کاملا مخالف هستیم فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- سید جواد حسینی در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه از زمان حضور بنده در وزارت‌خانه دو آیین نامه تصویب شده است و هردو دارای 26 ماده بوده که هرکدام از ماده‌ا مورد مخالفت نیمی از وزرا قرار گرفته بود اما خوشبختانه بدون هیچ تغییری به تصویب رسیده است و در آینده ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: یکی از مواد یکی از آیین‌نامه در راستا قدرت بخشی به شورای آموزش و پرورش است و بنده همیشه گفتم و خواهم گفت که آموزش‌وپرورش یک لشکر اقتصادی انبوه اما خفته و بالقوه است که باید برای به فعل درآوردن آن تلاش کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به این موضوع که ما معتقدیم که هیچ نظام آموزش وپرورشی با اتکا به منابع دولتی ارتقا کیفیت پیدا نخواهد کرد، بیان کرد: در حال حاضر بودجه آموزش و پرورش از 15 هزار میلیارد سال 92 به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده است اما نتوانستیم آن را به جامعه انتقال دهیم. بودجه از 9 درصد به 13درصد افزایش پیدا کرده است درحالی که استاندارد 20 تا 25 درصد است.

باید به سهم آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخلی ( GDP) توجه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: تازمانی که ما به دنبال افزایش سهم از منابع دولتی باشیم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم و باید به سهم آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخلی ( GDP) توجه داشته باشیم و در حال حاضر این سهم در آموزش وپرورش 1.6 دهم درصد است در حالی که استاندارد آن شش تا هفت درصد است.

وی با اشاره به نگارش نظام‌نامه تعامل آموزش و پرورش با سایر ارگان‌ها اضافه کرد: معتقد هستیم اداره آموزش‌و‌پرورش نباید مانند سایر ادارات با قوانین عام اداره شود، بلکه آموزش‌و‌پرورش نیز باید همچون وزارت علوم و آموزش عالی دارای قوانین خاص خود باشد به همین دلیل یک تیم تعیین شده‌اند تا قانون خاص آموزش‌و‌پرورش را بنویسد و علاوه بر آن یک تیم اقتصادی مشخص شده است تا ظرفیت‌های اقتصادی آموزش و پرورش را شناسایی کرده تا به تامین منابع برای آموزش‌و‌پرورش کمک کند.

آموزش و پرورش گران اداره می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان این موضوع که آموزش و پرورش گران اداره می‌شود، گفت: بعد از گفتن این حرف در تلویزیون عده‌ای گفتند که بنده معتقد به خصوصی‌سازی مدارس هستم درصورتی که بنده معتقدم که آموزش وپرورش با رویه کنونی خود گران اداره می‌شود در حال حاضر 12 هزار و 900 ساعت تقویم آموزشی از اول ابتدایی تا دوازدهم وجود دارد در صورتی که استاندارد آن هشت هزار ساعت است یعنی ما چهار هزار و 900 ساعت آموزش اضافه می‌دهیم و در ازای آن هزینه‌ها افزایش و کیفیت آموزشی کاهش پیدا می‌کند. 

حسینی تصریح کرد: با این آموزش‌های اضافه ذهن بچه‌ها سرشار از مفاهیم ریاضی، شیمی و... می‌شود و در کنار آن مهارتی را فرا نمی‌گیرند حتی درس دین و زندگی به صورت تستی تدرس می‌شود تا بچه‌ها را برای آزمونی کبیر به نام کنکور آماده کنیم. مهارتی شدن جزو مطالبات مقام معظم رهبری است و ما نیز در راستا آن در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: ما قول داده‌ایم که برای اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم و بدون کتاب نخواهد بود و در همین راستا 142 میلیون جلد کتاب در هزار عنوان با ارز دولتی تهیه شده است. همچنین، برای اول مهر جشن پایان مدارس خشتی، گلی و برچیده شدن بخاری نفتی از 24 هزار کلاس درس را برگزار خواهیم کرد. بنده در ابتدا استان سیستان و بلوچستان را از این موضوع استثنا کردم اما با همکاری استان خراسان رضوی و فارس، سه مجمع خیرین بزرگ و تزریق اعتبارات خاص از جانب خود خوشبختانه مدارس خشتی و گلی از این استان نیز برچیده خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش کشور با اشاره به برنامه هوشمند‌سازی 133 هزار کلاس درس هوشمند در حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها، عنوان کرد:  تاکنون 77 هزار مدرسه به شبکه ارتباطات متصل شده‌اند و 133 هزار کلاس درس هوشمند است و در برنامه ششم تفاهم‌نامه این کار نوشته شده است.

حسینی مطرح کرد: طرح  رتبه‌بندی معلمان در اول مهر سال جاری با حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای آن اختصاص داده شده، اجرایی می‌شود و پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها نیز در دو مرحله در پایان مرداد و شهریور واریز می‌شود در صورتی که سال گذشته در سه مرحله واریز شده بود.

وی ادامه داد:  همچنین 80 درصد معلم‌ها تا اول مهر آموزش ضمن خدمت را طی خواهند کردو برای 12 هزار مدیر ثبت‌نامی در سامانه ثبت‌نام مدیر مدرسه 10 عنوان برنامه آموزشی طراحی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش کشور بیان کرد: مهم‌ترین مشکل ما برای اول مهر تامین نیروی انسانی است، دلیل آن هم این است که ما دچار بحران کمبود نیروی انسانی هستیم و از سال 97 تا سال 1402 حدود 255 هزار معلم بازنشسته خواهند شد که در این صورت شاهد کاهش 30 درصدی نیروی انسانی و افزایش 17 درصدی دانش‌آموزان خواهیم شد. در حال حاضر 930 هزار پرسنل در آموزش وپرورش مشغول به فعالیت هستند که 772 هزار نفر شاغل، 39 هزار اداری، 66 هزار خدماتی، 42 هزار نیروی کیفیت بخشی، 174 هزار مدیر و 549 هزار گروه معلمان را شامل می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه توزیع معلمان بسیار نامناسب است و همچون بلایی در نظام آموزش‌وپرورش احساس می‌شود و سیستم جابه‌جایی دچار مشکل است.  کمبود منابع انسانی را باید از طریق استمرار کار نیروهای بازنشسته و به کارگیری نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی برای اول مهر جبران کنیم. اگر کمبود معلم ما جبران نشود، بهترین راه موقتی برای آموزش و پرورش در راستای جبران این کمبود خرید موقتی است. البته این حرف به این معنا نیست که آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار کنیم بلکه آموزش و پرورش حاکمیتی است و هیچ‌گاه خصوصی نمی‌شود و ما هم با خصوصی‌سازی آموزش‌و پرورش کاملا مخالف هستیم.

جمعیت حاشیه شهر مشهد از 6 استان کشور بیشتر است

وی اضافه کرد: جمعیت حاشیه شهر مشهد از 6 استان کشور بیشتر است و اداره کردن این نیرو و جمعیت کار خیلی سختی است و برای جبران کمبود فضای آموزشی در این مناطق باید از امکانات خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات اداره نوسازی مدارس کمک بگیریم و معنقد هستیم که مدارس حیان طیبه را باید گسترش دهم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: بزرگ‌ترین هتل فرهنگیان کشور در مشهد مقدس به نام مجموعه امام علی(ع) با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن افتتاح خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: 29 مدرسه در حریم حرم وجود دارد و 360 هکتار این حریم  بافت فرسوده است، طبق صحبت‌هایی که با اعضای دولت و رئیس جمهور انجام شده، می‌توانیم به 31 استان کشور فضا برای ساخت در این حریم ارائه دهیم و اعلام کرده‌ایم در خراسان رضوی به خاطر وجود بارگاه ملکوتی رضوی برای هر پروژه عمرانی می‌توانیم از طرح 30-70 استفاده کنیم یعنی زمین مجانی ارائه شود ولی 30 درصد را استان و 70 دردص را ما پرداخت خواهیم کرد.

سود صندوق ذخیره فرهنگیان تا سال 1401 باید به پنج هزار میلیارد تومان برسد

وی ادامه داد: سه کار در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است، خوشبختانه این صندوق در حال حاضر به دوره آرامش رسیده است، سال 97 حدود 620 میلیارد تومان سود میان معلمان توزیع شده است و تا سال 1401 باید پنج  هزار میلیارد تومان سود در این صندوق ایجاد شود. همچنین باید سود کارخانه بزرگ پتروفرهنگ به فرهنگیان واگذار و ارزش افزوده همه دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان نیز به حساب معلم‌ها واریز شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/169383/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند