پیام خراسان

آخرين مطالب

ناصر آملی:

تحریم انتخابات معقول نیست/گزینه‌های غیر اصلاح‌طلب به مردم معرفی نمی‌کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی گفت: در انتخابات اسفند ماه گزینه‌های غیر واقعی و غیر اصلاح‌طلب را به مردم معرفی نمی‌کنیم.
ناصر آملی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا-‌منطقه خراسان، در خصوص روندی که اصلاح‎طلبان در انتخابات آینده با آن روبه‌رو هستند، اظهار کرد: انتخابات یعنی اینکه مردم بتوانند در مورد گزینه‌های مختلف و متفاوت رای دهند و در انتخابات گزینش داشته باشند. 
وی افزود: اگر جریان مقابل روش معقولی را به کار گیرد و بتواند این امکان و اجازه را به ما بدهد که با همه ظرفیت و استعداد خود وارد انتخابات شویم، اصلاح‌طلبان با تمام قدرت در انتخابات شرکت می‌کنند.
آملی‌مقدم بیان کرد: من نشنیدم که اصلاح‎طلبان بیان کرده باشند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، آنچه بیشتر مطرح شده این است که اگر ما را به گزینه‌ها و نامزدهای ضعیف محدود کنند لیست ارائه نمی‌دهیم، البته معنایش این نیست که در انتخابات شرکت نکرده و تحریم می‌کنیم. ما تجربه گذشته خود را داریم که هرجا لیست امید شامل کاندیداهای اصلی و واقعی اصلاح‌طلبان بوده، موفق عمل کرده و هر کجا که لیست را از سر ناچاری با عناصر چند سطح پایین‌تر و غیر اصلاح‌طلب بستیم، نه تنها فایده‌ای برای ما و مردم نداشته بلکه به ما آسیب زده است.
اگر در انتخابات کاندیداهای خود را نداشته باشیم، لیست ارائه نمی‎دهیم
این فعال سیاسی اصلاح‎طلب ادامه داد: اگر ما نتوانیم کاندیداهای واقعی خود را داشته باشیم لیست ارائه نمی‎دهیم و اگر مردم مایل باشند به هر کس که صالح و کارآمد می‌دانند رای دهند، ما به کسی نمی‌گوییم رای دهید یا نه. تحریم انتخابات کار معقولی نیست، انتخابات شرط لازم دموکراسی بوده و به قول آقای خاتمی گرچه انتخابات شرط کافی نیست اما شرط لازم دموکراسی است.
سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی اضافه کرد: ما نمی‎توانیم به مردم بگوییم در انتخابات شرکت نکنند، انتخاباتی که خود شرط تحقق مردم‌‎سالاری است. وجه قابل توجهی از اصلاح‌طلبان نظرشان این است که اگر نامزدهای ما رد صلاحیت شوند، لیستی نخواهیم داشت اما هیچ توصیه‌ای در خصوص تحریم یا شرکت نکردن مردم نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه نظر من نظر کلیه اصلاح‌طلبان نیست و دادن و ندادن لیست در نهایت اجماعی است که مجددا حول محور آقای خاتمی شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: مجمع مشورتی و شورای اصلاح‌طلبان تصمیم نهایی را می‌گیرند و فعلا در حال نظرسنجی هستند. احزاب تبعا در کنگره‌های خود اظهار نظر خواهند کرد و این اظهار نظرها به تهران منتقل خواهد شد، نهایتا در سطح ملی با یک اجماع تصمیم‌گیری می‌شود که در انتخابات به چه نحوی شرکت کنیم و یا اگر هم نمی‌خواهیم لیستی بدهیم به چه نحوی این را به اطلاع مردم برسانیم.
آملی‎مقدم خاطرنشان کرد: هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده اما برخی دوستان از جمله من به این نتیجه رسیدیم که اگر اجازه ندهند گزینه‌های واقعی ما در انتخابات کاندیدا شوند، ما افراد غیر واقعی خود را به مردم معرفی نمی‌کنیم، این نتیجه‌ای است که تاکنون گرفتیم و به تهران منتقل می‌کنیم، منتها اگر در کل کشور اجماعی صورت گیرد، ما از آن اجماع تبعیت می‌کنیم.
این فعال سیاسی اصلاح‎طلب با اشاره به اینکه نباید تغییرات در لیست اصلاح‎طلبان انجام شود، بلکه تغییرات باید در نحوه نگرش به نظارت استصوابی باشد، تصریح کرد: زمانی که نظارت استصوابی با این خط‌کشی‌های حاد و تند صورت می‌گیرد، موجب می‌شود اصلاح‌طلبان نتوانند کاندیداهای واقعی خود را به مجلس بفرستند و وقتی کاندیداهای واقعی اصلاح‌طلبان به مجلس نرود، این صدای اصلاح‌طلبان نیست و آسیب‌هایی ایجاد خواهد شد. وقتی طرف مقابل ما حاشیه امنی برای حضور در مجلس، دولت و قدرت داشته باشد، مفاسدی ایجاد می‌کند. 
آملی‌مقدم خاطرنشان کرد: این نظارت اجازه نمی‌دهد نامزدهای اصلی ما وارد پارلمان شوند، در این صورت استعداد واقعی موجود ملت در مدیریت مشارکت نمی‌کنند، در نتیجه وقتی استعداد ملی مردم در دولت، پارلمان و دیگر ارکان حکومت نباشد، با استعداد حداقلی امور کشور را به دست می‌گیریم و مجموعه کشور آسیب‌پذیر می‌شود، فارغ از اینکه اصلاح‌طلبان باشند و در انتخابات لیست دهند یا نه. 
عملکرد فراکسیون امید در داوری مردم تاثیر دارد
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فراکسیون امید فراز و فرود و درجات بالا و پایینی داشته است، عنوان کرد: در برخی موارد کاندیداهایی که وارد مجلس شدند خوب عمل کردند و در برخی موارد درست و خوب عمل نکردند که این در داوری مردم تاثیر دارد. همه مردم به شکلی که ما به این قضیه نگاه می‌کنیم، نگاه نمی‌کنند و می‌گویند که این فراکسیون و لیست را آقای خاتمی تایید کردند و بعد وارد مجلس و در نهایت فراکسیون امید شده، بنابراین آن را محصول و دستپخت اصلاح‌‎طلبان می‌دانند.
سرپرست سازمان عدالت و آزادی در خراسان رضوی گفت: فراکسیون امید تبعا در داوری مردم نسبت به توانایی اصلاح‌طلبان تاثیر داشته است. اگر این مورد به تصویب اجماع اصلاح‎طلبان برسد به مردم خواهیم گفت که با نمایندگان مجازی خود وارد انتخابات نمی‌شویم و لیست ارائه نمی‌دهیم، شما خودتان می‌توانید از بین نمایندگان دست به انتخابات بزنید. فراکسیون و لیست امید یک فراکسیون و لیست نسبی و حداقلی بود، ما هرکجا که توانستیم نمایندگان خود را به مصادر انتخابی برسانیم، نتیجه مثبت گرفتیم، مانند شورای مشهد.
وی اضافه کرد: در مجلس اینگونه نبود و ما ناگزیر شدیم عناصر درجه چندم خود را در شهرهایی که امکانش برایمان فراهم بود، با سختی زیاد به پارلمان برسانیم. در انتخابات ریاست جمهوری ما کاندیدای اصلاح‌طلب واقعی خود را نداشتیم که اگر داشتیم به او رای می‌دادیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/171377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

کشف جسد یک مرد در اطراف فرودگاه بیرجند

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر + فیلم

جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار

فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد

افزایش 20 درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض 60 روز با خوابیدن روی تخت 18 هزار یورو درآمد داشت؟

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»

سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور

جابه‌جایی بیش از 89هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی

گروگان گیری خونبار در مشهد

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

میلیاردر زاغه نشین

اهدای 4727 قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی

رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه

افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران

ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند

کشف جسد یک مرد در حاشیه‌ی شهر بیرجند

«آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید

فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو

ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود

نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه

یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

20 استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ

صدور مجوز حفر 130 حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی

مسجد «شکر» طبس، مقصد دوچرخه‌سواران طبسی

خسارت 680 میلیارد تومانی بارندگی در خراسان جنوبی

حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

آخرین اخبار حج تمتع 1403 / روند صدور روادید زائران آغاز شد

اعزام سه هزار و 700 زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج 1403

تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه

«آقای قاضی» به شبکه 2 می‌آید

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور