پیام خراسان

آخرين مطالب

سهم ورزش در سبد خانوار جانمایی می‌شود ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری افزود:  به دنبال این هستیم که توسعه ورزش را در خانواده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای خود سامان دهیم.

وی اظهار داشت: رویکرد ما در بحث ورزش و جوانان خراسان جنوبی توسعه نشاط اجتماعی و تقویت مشارکت‌های نهادمند اجتماعی جوانان است که به عنوان راهبردهای اصلی این 2 رویکرد را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: از 770 هزار نفر جمعیت استان، 33 هزار نفر در قالب ورزشکار سازمان یافته فعالیت می کنند و با رویکردهای جدیدی که ایجاد شده به دنبال ایجاد توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار در بخش ورزش و جوانان استان هستیم.

عزیزی گفت: در گذشته بیشترین سهم ورزش استان مربوط به بخش قهرمانی بود و 85 درصد منابع  اداره کل ورزش و جوانان صرف اعزام تیم های ورزشی، حضور در رقابت های ورزشی و ... می شد اما در رویکرد جدید ما در توزیع و تخصیص اعتبارات سهم ورزش همگانی را در کنار ورزش قهرمانی سهم برابر می‌بینیم چون اعتقاد داریم در خراسان جنوبی با وجود همه تلاش ها نتوانستیم قاعده هرم ورزش همگانی را توسعه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: به دنبال تغییر نگرش و باور مردم نسبت به سلامت آنها هستیم، در حوزه سلامت فقط به سلامتی جسمی اکتفا نمی کنیم بلکه دیگر ابعاد سلامت هم شامل سلامت معنوی، روانی و اجتماعی هم مورد توجه ما است و این موضوع را در قالب توسعه ورزش همگانی دنبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت های قانونی خوبی در بحث توسعه ورزش وجود دارد که در بخش شهرداری در جلسه‌ای که با شهردار بیرجند داشتیم قرار شد فضای خوبی برای زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی به شهر بیرجند اختصاص دهند و جلساتی هم با مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی برگزار می‌کنیم که این موضوع را به عنوان تکلیف اصلی شهرداری ها به عنوان متولی ورزش همگانی در دیگر شهرداری های استان ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: توسعه ورزش قشری در توسعه ورزش همگانی موثر است که باید در قالب برنامه مشخصی انجام شود، توسعه ورزش تربیتی از اهداف توسعه ورزش همگانی است که متاسفانه در استان چیزی به اسم توسعه نهادمند ورزش در حوزه سیستماتیک نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزش تربیتی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته شده که توسط نهادهای رسمی مثل وزارت آموزش و پرورش و ... انجام می‌شود و این ظرفیت ها باید پای کار باشد تا بتوانیم آموزش حرکتی پایه را مبتنی بر استعدادیابی توسعه دهیم.

عزیزی افزود: برگزاری المپیادهای همگانی، استعدادیابی ورزشی و ورزش بخش روستایی را توسعه خواهیم داد و باید 20 درصد از کل جمعیت استان را تحت پوشش ورزش‌های همگانی ببریم.

وی اظهار داشت: در بحث توسعه ورزش قهرمانی برای دومین سال المپیاد استعدادهای برتر را برگزار می‌کنیم که با سیاست وزارت ورزش و جوانان با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های نخبگانی ورزش در رده های پایه در سراسر کشور انجام می‌شود و  بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، 96 مورد اعزام داریم که  بالغ بر هزار نفر در این رویدادهای ورزشی شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر به ورزش خراسان جنوبی توجه شود و با برنامه جلو رویم افتخاراتی زیادی در این استان کسب می شود، باید زیرساخت های ورزش قهرمانی با مشارکت خیران و بخش خصوصی فعال شود و به دنبال این هستیم که بحث توازن در توسعه ورزش در بخش بانوان دنبال شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از 10 سال پیش تاکنون فقط 6 ملی پوش داریم و دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی 11 نفر هستند که این آمار پایین است و باید موفق‌تر عمل کنیم.

عزیزی افزود: رویکرد ما در هیات های ورزشی جوان‌گرایی است و احساس می کنیم اگر مدیران جوان به بدنه هیات‌های ورزشی اضافه شوند مفید خواهد بود که سه ماهه چهارم سال جاری انتخابات 9 هیات ورزشی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه ظرفیت های خوبی به لحاظ اسپانسر داریم اما آموزش های لازم برای بهره گیری از این ظرفیت را هیات های ورزشی ندارند که دوره هایی در حوزه مدیریت مالی و بازاریابی در ورزش را برای هیات‌های ورزشی ایجاد می‌کنیم و تعداد 11 شرکت را احصا و قرار است از مدیران آنها تقاضا کنیم در رده های پایه به ما کمک کنند.

وی یادآور شد: سیاست ما مدیریت بهینه منابع مبنی بر تمرکز گرایی بر رشته های پایه و پر مدال مبتنی بر سند آمایش سرزمین است، منابع ما باید به شکل هدفمند برای شکوفایی ظرفیت ها به کارگیری شود و در بعد همگانی معتقدیم همه رشته‌های ورزشی باید دیده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بنده سال‌ها در حوزه روابط عمومی کار کرده و با شرایط سخت کار رسانه آشنایی دارم، برای خبرنگاران کارت استفاده از استخر صادر می‌کنیم و باید حرمت رسانه حفظ شود، حوزه ورزش خودش رسانه است.

عزیزی افزود: بازدیدهای مستمر رسانه ای به شکل هدفمند خواهیم داشت و با برگزاری تورهای رسانه ای خبرنگاران را با چالش ها و ظرفیت‌های حوزه ورزش آشنا می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/172961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد