پیام خراسان

آخرين مطالب

/دوسالگی شورا/

عضو شورای شهر مشهد: هزینه مدیریت شهری در ورزش به‌نفع مردم است گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - یک عضو شورای شهر مشهد گفت: ارتباط بین مجموعه مدیریت شهری و ورزش، اتفاقی خوبی است چرا که به‌نفع همه مردم شهر است. چه از این بهتر که هزینه‌‎ در راه ورزش، جوانان و پیشرفت ورزشی تیم‌های شهر شود. 
سید مسعود ریاضی  در خصوص عملکرد دوساله شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای پنجم گروهی یک‌دست، واحد و متخصص هستند، اقدامات تخصصی خوبی در سطح شهر انجام شده است. 
وی با بیان اینکه «به نظر من کارها براساس تخصص پیش رفته است»، افزود: یکی از بزرگ‌ترین توفیقات مدیریت شهری، پرداخت بدهی‌های معوقه شهر است. 
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «کارکردن در زمینه توسعه توس کار دشواری است چرا که تا قبل از شورای پنجم تا به حال در هیچ دوره‌ای در این زمینه کاری انجام نشده بود»، عنوان کرد: پروژه توس با ایده شروع ‌شد. به نظر من با توجه به پیچیدگی‌هایی که منطقه توس دارد، عملکرد ما مثبت بوده است. توجه به توس نکته برجسته در عملکرد دوساله شورای پنجم شهر مشهد است. پروژه‌های زیادی در محدوده توس در مراحل طراحی و اجرا هستند. همچنین فاز سوم جلوخان توس نیز شروع شده است. 
ریاضی با بیان اینکه «برای برخی پروژه‌ها سرعت بیش‌تری تصور می‌کردیم اما این چنین نبود»، ادامه داد: البته می‌دانستیم که مراحل سختی را خواهیم داشت. تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم که این تلاش‌ها برای مردم قابل قبول باشد تا به کارنامه ما نمره خوبی بدهند. 
وی با اشاره به اینکه « من از 9 سالگی در ورزشی کشتی بودم و اینطور نیست که داوطلبانه به کشتی استان ورود پیدا کنم» بیان کرد: درخواست‌های زیادی از طرف اهالی خانه پیشکسوتان کشتی استان به من شد. من 6 ماه در مقابل درخواست دوستان مقاومت کردم و بعد از آن به درخواست‌های مکرر دوستان پیشنهاد پاسخ مثبت دادم.
این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: درست است که متولی ورزش، وزارت ورزش است اما همه ما می‌دانیم که منابع دولتی کم است و متولی می‌تواند دولت، شهرداری یا وزارت کشور باشد. اگر متولی نباشد، بسیاری از کارها بر زمین باقی می‌ماند. 
ریاضی ادامه داد: به نظر من ساخت قهرمان برای شهر و فراهم‌کردن زیرساخت مناسب ورزشی، دور از وظایف مدیریت شهری نیست و اگر مدیریت شهری در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کند، کار بیهوده‌ای انجام نداده است.
وی با بیان اینکه «از نتایج مثبتی که بعد از حضور من در خانه کشتی اتفاق افتاد، کشتی‌گیر تیم ملی و قهرمان جهان در استان و رده‌های پایه است» گفت: هنوز کارهای زیادی باقی مانده است تا رده پایه را به رده‌های بزرگسالان برسانیم. یک کشتی‌گیر نوجوان، حدود 5 سال زمان نیاز دارد تا به کشتی‌گیر بزرگ‌سال برسد. 
این عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: ورود شورا را به عرصه‌های ورزش به شرط داشتن تخصص، مثبت می‌دانم. باید برای این کار از متخصصین بهره بگیریم. این کار خطراتی، مانند افتادن در دام دلالان ورزشی، فساد و باندبازی دارد. 
ریاضی با اشاره به اینکه «کسی که در صنف ورزشی که وارد می‌شود، ممکن نیست مورد تهدید قرار نگیرد و اسیر آفت‌ها نشود» بیان کرد: ارتباط بین مجموعه مدیریت شهری و ورزش، اتفاقی خوبی است چرا که به‌نفع همه مردم شهر است. چه از این بهتر که هزینه‌‎ در راه ورزش، جوانان و پیشرفت ورزشی تیم‌های شهر شود. 
وی در خصوص مسائل فرهنگی عنوان کرد: من در زمینه فرهنگی، خود را صاحب نظر نمی‌دانم اما به عنوان یک عضو شورا شهر مشهد می‌توانم بگویم، مشهد شرایط ویژه‌ای دارد. هر کار یا تصمیمی را نمی‌توانیم برای مشهد بگیریم، چرا که مشهد شهری خاص است. ما نمی‌توانیم از الگوهای جهانی برای شهرمان استفاده کنیم و یا حتی الگوهای شهر مکه، مدینه، کربلا و... برای مشهد کاربرد ندارد.
ریاضی با بیان اینکه «مشهد شهری کاملا منحصربه‌فرد است و کارکردن در زمینه فرهنگی در این شهر کاملا تخصصی است» افزود: من گاهی فکر می‌کنم، کاش واژه فرهنگی را از روی معاونت فرهنگی شهرداری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیارت برمی‌داشتیم.
این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه «ادعا کار فرهنگی برای شهر امام رضا(ع)، بزرگ است» تاکید کرد: من تخصصی در زمنیه فرهنگی ندارم اما همکاران من دغدغه‌مند هستند و تلاش بسیاری برای این کار انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: مردم از کارهای صورت‌گرفته خوشحال و راضی هستند، اما قانع نیستند. ما در بازخوردهای عمومی با مردم، می‌بینیم که آن‌ها در موضوعاتی مثل نشاط، پویایی، توسعه همه‌جانبه استعدادهای شهری، هنر و ... توقع زیادی از ما دارند.
ریاضی بیان کرد: با شناختی که از همکارانم در این مدت پیدا دارم و با وجود شورا واحد و یک‌پیکر، همه باهم برای مشهد تلاش می‌کنیم. اختلاف نظر در شورا وجود دارد اما ضد و نقیض در شورا بسیار کم است. همه اعضای شورا و مدیریت شهری برای مردم شهر امام‌رضا(ع) تلاش می‌کنند تا اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/177141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان