پیام خراسان

آخرين مطالب

در راستای اجرای طرح ملی مسکن توسط دولت صورت می‌گیرد؛

ساخت حدود 8 هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دبیر انجمن انبوه سازان مسکن خراسان رضوی گفت: واگذاری زمین و به مشارکت گذاشتن آن توسط دولت به انبوه سازان موجب تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور می‌شود تا سازندگان بتوانند از زمین استفاده کنند و از این طریق، دغدغه تأمین زمین یا منابع برای خرید زمین را نداشته باشند.
نعمت الله ظریف در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اعلام این خبر اظهار کرد: طی پنج سال گذشته دولت راهبردی تحت عنوان مسکن مهر برای رونق صنعت مسکن اتخاذ کرده بود که متاسفانه این طرح پس از گذشت پنج سال مغفول ماند همچنین دولت تصمیم داشت پروژه مسکن مهر را به اتمام برساند و سپس طرح مسکن اجتماعی را که متولی آن اداره راه و شهرسازی است آغاز کند که متاسفانه موفق نشد.
وی افزود: هدف دولت از ساخت مسکن‌های ارزان تامین مسکن برای دهک های سه تا شش است که براساس این طرح قراراست ظرف 2سال آینده400هزار واحد درسراسرکشورساخته شود. خوشبختانه پس از گذشت هفت ماه طرح اقدام ملی ساخت مسکن روند صعودی داشته و طبق آمارارائه شده 400 هزار واحد در دست اقدام وجود دارد که 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساکن و 100 هزار واحد در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری تحویل داده می‌شود.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: تا کنون در چند شهر جدید و نیز برای تعدادی از پروژه های مسکونی متعلق به بنیاد مسکن در تعدادی از شهرهای کشور، مراسم کلنگ زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است.
ظریف با اشاره به اینکه چشم انداز خوبی برای توسعه این طرح نسبت به طرح های قبلی وجود دارد، گفت: متناسب با نیاز هر استان در این طرح تعدادی واحد مسکونی پیش بینی شده که سهم استان خراسان رضوی از این طرح حدود هشت هزار واحد است که از این تعداد سه هزار واحد توسط اداره راه و شهرسازی اجرایی شده است زیرا در برخی محدوده‌های شهری مانند بینالود یا گلبهار متقاضی دریافت مسکن پایین است.
وی با بیان اینکه مطابق با تقاضا جامعه، سالانه 75 هزار واحد در استان خراسان باید عرضه شود که ظرف پنج سال گذشته با همکاری بخش خصوصی و مردم یک سوم این آمار اجرایی شده است، اظهارکرد: با توجه به رویکرد دولت و هدفگذاری سال رونق تولید ملی، وزارت مسکن و شهرسازی در تلاش است اهتمام ویژه‌ای جهت تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور به خرج دهد.
ظریف با اشاره به طرح های تشویقی دولت برای پویایی در عرصه مسکن از جمله مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن، بیان کرد: واگذاری زمین و به مشارکت گذاشتن آن توسط دولت به انبوه سازان تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور را تقویت می کند تا سازندگان بتوانند از زمین استفاده کنند و از این طریق، دغدغه تأمین زمین یا تأمین منابع برای خرید زمین را نداشته باشند.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح به گونه‌ای است که دولت زمینی را در اختیار انبوه ساز برای ساخت پروژه قرار می‌دهد و پس از اعلام هزینه نهایی پروژه و قیمت گذاری آن سهم شراکت دولت و بخش خصوصی مشخص می‌شود به این منظور که اگر زمینی که دولت در اختیار بخش خصوصی قرار داده مرغوب‌تر باشد سهم دولت از پروژه بیشتر و اگر زمین از مرغوبیتی کمتری برخوردار باشد سهم انبوه ساز از پروژه نهایی بیشتر است.
ظریف تاکید کرد: هدف دولت از این طرح فراهم کردن موجبات رونق ساخت و ساز است که بر اساس این طرح، ظرف دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دولت باید بستر لازم برای بخش های خصوصی را فراهم و عرضه مسکن را به گونه ای تعریف کند که مردم برای استفاده مصرفی نه برای سرمایه گذاری مسکن خریداری کنند، گفت: دولت باید برای تسهیل در روند این پروژه گام های فراتری بردارد به عنوان مثال باید ارائه پروانه ساخت واحد ها را نیز به عهده بگیرد تا انبوه ساز با تمام قوا به ساخت مسکن بپردازد.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن خراسان رضوی ادامه داد: برخی کارشناسان معتقدند ممکن است تعدادی از انبوه سازان که به دنبال منفعت شخصی خود هستند، نسبت به نیاز بازار مدت زمان ساخت پروژه را طولانی و از افزایش زمان ساخت پروژه بهره برداری قیمتی کنند.
ظریف با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته قیمت زمین حدود 150 درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: طی یک سال نیم گذشته قیمت مسکن 150 درصد و همچنین قیمت مصالح ساختمانی حدود120درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص سوداگری بیان کرد: اگر افزایش تولید و عرضه مسکن، بدون اجرای ابزارهای تنظیمی صورت پذیرد، منفعتی نصیب خانواده های فاقد مسکن و متقاضیان اصلی این بازار نخواهد شد؛ زیرا مانند اتفاقی که در سال های اخیر رخ داده است، عمده واحدهای اضافه شده، صرف تقاصاهای سوداگرانه و سرمایه ای خواهد شد.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن خراسان رضوی اظهارکرد: برخی کارشناسان دیدگاه مثبتی در این زمینه دارند و معتقدند به این دلیل که انبوه سازان از ابتدای پروژه هزینه ای بابت زمین نمی پردازند و تنها 25 الی 30 درصد سرمایه برای ساخت مسکن نیاز دارند و تسهیلات بانکی نیز در این مرحله سبب ترغیب آنان برای ساخت پروژه می‌شود.
ظریف افزود: اگر مبلغ تسهیلات و همچنین مدت اقساط آن به افراد یا زوجین در شهر تهران و سایر شهرهای کوچک افزایش یابد؛ به نحوی که سازندگان این تسهیلات را در اختیار بگیرند و به خریداران انتقال دهند که این امر هم بخش عرضه و هم بخش تقاضا را تأمین و تقویت می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/179196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

7 فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

افزایش 41 درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به 4 شهرستان گرفتار در سیلاب

یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت

2 جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد

4 شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس

21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک

اعزام 255 زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی

جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود

اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی

دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد