پیام خراسان

آخرين مطالب

امام جمعه بیرجند:

دعوت به رعایت قانون نباید بر کسی سخت باشد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دعوت به رعایت قانون نباید بر کسی سخت باشد زیرا استفاده از همه مزایای زندگی به برکت قانون است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر در دین خدا تشریع شده است افزود: نسبت به محیط زیست چه صحرا و چه دریا، افراد هروقت آلودگی در صحرا می‌بینند با زبان، نقد می‌کنند که چرا صحرا و محیط زیست را آلوده کرده‌اند و گاهی نیز مانند یک مانور، نوجوانان عزیز کیسه‌هایی در دست می‌گیرند و در جهت پاکسازی آن اقدام می‌کنند که تحسین همگان را نیز در بردارد، دریا نیز از شر ما ایمن نمانده و آنقدر زباله در دریا می‌ریزند که نهایت ندارد.
وی با اشاره به آلودگی‌ها و آفت‌ها، بیماری‌ها و انگل‌های نباتی افزود: اگر بخواهیم یک مزرعه سالم بماند باید آن را جزء پروژه خود قرا دهیم که علاوه بر سرمایه گذاری، فکری به حال آفت‌های آن نیز کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از ناحیه بیگانگان طرح‌هایی وجود دارد تا کشاورزی ما را آلوده کنند گفت: در گذشته چنین آفت‌ها و سم‌پاشی‌هایی وجود نداشت و محصولات و میوه‌ها سالم بودند و کم و بیش گزارشاتی ارائه می‌شد که اتباع بیگانه در کنار مزارع و مراتع در حین آزاد کردن آفت‌ها بوده‌اند که دستگیر می‌شدند.
وی با اشاره به اینکه انسان موجودی صددرصد فرهنگی است تصریح کرد: اگر بعد فرهنگی فاسد شود همه امور دیگر فاسد می‌شود، اگر اقتصاد ما فاسد است چون فرهنگ ما فاسد است، اگر در مسائل اجتماعی دچار مشکلاتی هستیم، مشکل از فرهنگ ماست، اگر در ریاست‌ها به جای خدمت، شیطنت می‌کنیم، به خاطر فرهنگ فاسد است.
وی گفت: در شرع مقدس برای پرورش انسان به عنوان انسان و برای اینکه انسانیت انسان حفظ شود و بتواند به کمال شایسته برسد خداوند امر به معروف و نهی از منکر را تشریع فرموده تا طبق قانون راه خودش را برود و هیچ نوع خدمتی به بشر بالاتر از این وجود ندارد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی اضافه کرد: در طول قرن‌ها که طواغیت و ظلمه حاکم بودند، زندگی خود را در 1400 سال در انزوا گذرانده‌ایم، لذا اگر در پیاده کردن ایده‌های خود دچار مشکل هستیم این طبیعی است و در دوره‌ای که سیستم اسلامی آمده نیز از همان روز اول دنیا به ما حمله کرده و تا به امروز در جنگ‌های نظامی، اقتصادی و یورش‌های فرهنگی زیر بمباران بوده و هستیم.
وی گفت: تحقق هر امری دو شرط دارد، یکی وجود مقتضی و دیگری نبود مانع و این در حالی است که آرمان‌های زیبای ما که حرفی برای گفتن دارد به موانع برخورد می‌کند و الا از جهت اقتضی از نظر همه عقلای عالم حرف اول مال اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: 40 سال تجربه را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم اما ما منفعلانه عمل می‌کنیم در حالی که باید فعال عمل کنیم.
وی اظهار داشت: اولین زمینه فعال عمل کردن این است که هر شائبه‌ای که از ناحیه نفسانیات یا دشمن مطرح می‌شود را به نحوی پاک کنیم یعنی به جامعه خود تفهیم کنیم که ما دلسوز شما هستیم و می خواهیم از شما محافظت کنیم و شما نیز نور چشم ما هستید و دشمن برای شما خواب‌هایی دیده است.
امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان به دنبال ایجاد جوهای روانی هستند لذا تصور کاذبی که چرا دخالت می‌کنید را باید بزداییم زیرا حقیقت مطلب غیر از این است.
وی یادآور شد: ابتدا باید زمینه را از آفت بدبینی که دشمنان تفسیر و ایجاد می‌کنند بزداییم و در رسانه‌های مختلف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنیم.
وی گفت: هر کشوری متناسب با میزان معرفت، علم و نیاز جامعه خود دارای قانون است، لذا تمام حرف اینجاست که نمی شود برای اجرای قانون خواهش کرد، حال فرق نمی کند که اداری و یا شهروند باشد، یکی از موارد رشد فرهنگی این است که همه افراد قانون پذیر باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: چطور می شود که در گرفتن امتیازات و حفظ منافع، قانون را قبول داریم و در جایی که ما نباید به دیگری ضرر برسانیم، قانون را رعایت نمی کنیم.
وی گفت: همه مسائل باید طبق قانون و مقررات اجرا شود و قبل از آن به افراد تفهیم شود که این زور نیست بلکه برای حفظ خود افراد است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این کشورهایی که مدام ما را به قانون شکنی دعوت می‌کنند، در پای مقررات مردم را می‌کشند و از مردم صدایی در نمی آید.
وی گفت: مگر می شود هر کسی، در هر شرایطی و با هر کیفیتی که دلش بخواهد، رفتار کند؟ خیر! اینگونه نمی شود، زیرا چنین کشوری در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
وی ادامه داد: ما از بس منفعلانه برخورد کرده‌ایم باعث شده که مورد تهاجم قرار گیریم که در این رابطه خود ما نیز مقصر بوده‌ایم.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه باید حقوق جامعه مدنظر همگان قرار گیرد گفت: افرادی که موادمخدر و رقص و آواز و زن بی حجاب و آرایش کرده را می آورند، آیا می‌دانند که چه آسیبی به جامعه وارد می کنند و چه استعدادهایی که فردا می توانند جای بوعلی سینا و مطهری‌ها را پر کنند سر از گمراهی و آلودگی و بیماری و اعتیاد در می‌آورند، چنین افرادی یک محیط سالم را از جامعه می گیرند و باعث می شوند، جوانی که می توانسته مایه افتخار کشور باشد به یک انسان هوسباز، رقاص و معتاد تبدیل شود، اینها همان افرادی هستند که دم از آزادی می‌زنند.
وی بیان کرد: از بس منفعلانه عمل کرده و از منطق استفاده نکرده‌ایم، می‌بینیم که برخی‌ها طلبکار شده‌اند.
وی ضمن اشاره به مسئله گردشگری یادآور شد: کدام کشور است که اگر شما به عنوان گردشگر، زائر یا هر عنوان دیگری بر آن وارد شوید اجازه می‌دهد که هر کاری که می خواهید انجام دهید؟ چگونه می‌شود توقع داشت که یک گردشگر وارد بر کشور شود و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد؟ حال می خواهد تور داخلی و یا خارجی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی از استان‌ها در نمونه گردشگری هم فعال عمل کرده‌اند و هم میهمانان داخلی و خارجی از نحوه برخورد و برنامه ریزی مسئولان مربوطه تشکر کرده‌اند که از جمله آن می توان به استان یزد اشاره کرد.
وی افزود: افرادی که وارد استان می‌شوند را که نمی شود رها کرد و بیکار گذاشت و سپس گفت که تخلف نکن؛ لذا اولین شرط این است که زمان‌های فراغتشان را پر کرد.
وی گفت: این چطور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که از یک طرف به دنبال گردشگر می‌رود اما از طرفی دیگر چند جمله برای گفتن ندارد در صورتی که می‌توانند در هر منطقه آثار باستانی، منابع طبیعی، مواخر و فرهنگ را فصل به فصل و با محتواهای بسیار خوب تنظیم کرد و توسط افرادی که خوش سخن هستند و می‌توانند در این زمینه اسلام، انقلاب و فرهنگ را کمک کنند به دیگران عرضه و منتقل کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: ادارات قانون دارد و این قانون را نمی‌شود با تعارف جابه جا کرد لذا باید در همه موارد طبق قانون عمل کرد و این شامل همه دستگاه‌ها و نهادها نیز می‌شود.
وی گفت: وقتی خودمان به قانون، دین و فرهنگمان اهمیت نمی‌دهیم و افراد را رها می‌کنیم، یک عده نفوذی و خارجی برنامه‌هایی می‌سازند و تحمیل می‌کنند که آبروی شهر، استان و کشور را می‌برند و هدفشان نیز همین است.
وی تصریح کرد: در 40 سال اول انقلاب، آزمون و خطا داشته ایم لذا امروز باید با یکدیگر بنشینیم و برای هر موضوعی وقت گذاشته و راه حل ارائه دهیم زیرا همه مشکلات قابل حل است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر امروز کار و تلاش کنیم فردا نتیجه آن را می‌بینیم گفت: امروز روزی است که بدون طرح و برنامه و کارشناسی و زمان بندی اگر ادعایی صورت گیرد، آن ادعا هیچگونه اعتباری ندارد.
وی با بیان اینکه مکتب ما بسیار غنی است افزود: چرا در مقابل فرهنگ منحط بیگانه متأثر می‌شویم در حالی که ما باید برای آنها موثر شویم، کما اینکه هر روز می‌بینید کسانی که با فرهنگ ما آشنا شده‌اند یا خودشان اهل تحقیق بوده‌اند، می آیند و از فرهنگ اسلام، زنان و جامعه ما تقدیر و تقدیس می‌کنند و مسلمان می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگر کار کنیم بسیار موفق خواهیم بود اما باید با طرح و برنامه و کارشناسی و نظارت پیش رویم.
وی گفت: در کشور نظارتی وجود ندارد و همه چیز رهاست، آیا با این شرایط توقع بیشتری باید داشت؟ آن کارهایی که صورت می‌گیرد نیز براساس تعهد فرهنگ مردم است.
امام جمعه بیرجند افزود: اگر چنانچه با جامعه همکاری کنیم در فرصت اندکی می‌توانیم در جهان بدرخشیم و همین توقع نیز می‌رود.
وی با اشاره به اینکه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) برای امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: مفسد اصلی فرهنگ غرب است.
وی تاکید کرد: با کمال امید گام دوم را بردارید و مطمئن باشید که آمریکا و ایادی آن چه اروپایی‌ها و چه نفوذی های داخلی در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور شکست خورده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمنان داخلی و خارجی می‌گفتند دیگر 13 آبان، 9 دی و 22 بهمنی نخواهد بود گفت: سال گذشته در منطقه، ائتلاف ضد یمن، ضد اسلام و ضد انسان که آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و صهیونیست‌ها در آن حضور داشتند و این عرب های جاهل نیز ابزارشان بودند، خط و نشان‌های زیادی می‌کشیدند، اما اکنون دیپلمات اماراتی می گوید ما باید تاریخ را به دو قسمت تقسیم کنیم یکی قبل از سرنگونی پهپاد آمریکا و دیگری بعد از سرنگونی آن توسط ایران.
وی با بیان اینکه آمریکا در حال فرار از منطقه است گفت: با دلگرمی برنامه‌های درازمدت بریزید که آخر آن به ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ختم خواهد شد.
3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/179362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند

رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

برگزاری اولین یادواره «ایثار و شهادت» شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند

جلسه ستاد شاهد استان با هدف بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان جامعه ایثارگری برگزار شد

گوشت این‌گونه 63.5 درصد گران شد

اقتدار امروز کشور مرهون خون شهداست

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت

مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب

تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان

امداد برای نجات 9 نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

امداد برای نجات 9 نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت

رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه 8 اردیبهشت

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

9 مصدوم درپی تصادف 2 پراید در جاده کلات مشهد

خسارت بارش تگرگ به 2 روستای ششتمد خراسان رضوی

نصب 20 دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل

لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!