پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی:

22هزار گواهینامه ویژه شاغلین صنعت ساختمان در خراسان جنوبی صادر شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از صدور 22 هزار و 990 گواهینامه صنعت ساختمان برای کارگران شاغل در صنعت ساختمان استان خبر داد.

حسین خوشایند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراگیرترین دستگاه آموزشی کشور در زمینه آموزش های غیر رسمی است.
وی تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش جویندگان کار فاقد مهارت و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغلین را از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: شاغلین صنعت ساختمان از جمله گروه های هدف فنی و حرفه ای بوده که از اواخر سال 86 آموزش آن ها در دستور کار سازمان قرار گرفت.
خوشایند با اشاره به طرح ارتقاء مهارت شاغلین در بخش صنعت ساختمان گفت: این طرح به منظور تقویت و مقاوم سازی ابنیه، جلوگیری و کاهش خسارت های ناشی از عدم رعایت استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز و ساختمان ها و بهره مندی کارگران فعال در این بخش از مزایای بیمه تامین در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش و توانمند سازی شاغلین این حوزه و تعیین صلاحیت و صدور پروانه مهارتی آنان توسط آموزش فنی و حرفه ای انجام می شود.
تعریف 5 هزار استاندارد آوزشی در فنی و حرفه ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به استانداردهای ویژه صنعت ساختمان گفت: در سامانه ملی استاندارد به نشانی اینترنتی www.rpc.irantvto.ir تا کنون بیش از پنج هزاراستاندارد آموزشی در گروه های 65 گانه تعریف شده است.
وی ادامه داد: در حوزه صنعت ساختمان 39 استاندارد در گروه جوشکاری و بازرس جوش،160 استاندارد در گروه تاسیسات، تعداد 34 استاندارد در گروه رنگ، تعداد 156 استاندارد در گروه برق، تعداد 201 استاندارد در گروه ساختمان و تعداد 92 استاندارد در گروه معماری تعریف شده است.
خوشایند با اشاره به اقدامات انجام شده مرتبط با صنعت ساختمان اظهار کرد: برگزاری جلسه با نظام مهندسی ساختمان جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه پیمانکاران تاسیساتی مکانیکی و برقی ساختمان، برگزاری جلسه با انجمن صنفی صنعت ساختمان جهت معرفی آزمونگران عملی حرفه ها و مشاوره کارگران قبل از ثبت نام در آزمون های صنعت ساختمان از جمله اقدامات انجام شده است.
وی افزود: پیگیری تدوین استاندارد و بار گذاری آن در سایت در حرفه های مورد نیاز صنعت ساختمان نظیر داربست بند، سیمانکار، کناف کار، سقف شیروانی و دیوار کاذب و پیگیری جهت اضافه شدن این حرف به حرفه های 15 گانه صنعت ساختمان، برگزاری دوره نقشه برداری پیشرفته از دیگر اقدامات انجام شده است.
صدور 22 هزار گواهینامه برای شاغلان صنعت ساختمان
خوشایند برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان استان در خصوص آشنایی و کار با محصولات هبلکس توسط شرکت، تجهیز کارگاه مرکز برادران بیرجند جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارگران ساختمانی توسط شرکت هبلکس و فراخوان و ثبت نام از استادکاران بنای سفتکار برای اجرای اولین دوره آموزش کار با بلوک سبک هبلکس را از جمله مهمترین فعالیت های انجام شده دانست.
وی با بیان اینکه تاکنون 22 هزار و 990 نفر از شاغلان صنعت ساختمان استان موفق به اخذ گواهینامه کارگران صنعت ساختمان شده اند، گفت: این افراد در 15 حرفه آموزشی از جمله آرماتور بند، بنای سفت کار، سنگ کار، گچ کار، نقاش ساختمان و نقشه بردار گواهینامه دریافت کرده اند.
خوشایند اظهار کرد: از این تعداد هزار و 345 گواهینامه در شهرستان اسدیه، 774 گواهینامه در شهرستان بشرویه، 11 هزار و 213 گواهینامه در شهرستان های بیرجند و خوسف و هزار هزار و 370 گواهینامه در شهرستان سرایان بوده است.
وی افزود: همچنین 865 گواهینامه در شهرستان سربیشه، دو هزار و 163 گواهینامه در شهرستان فردوس، سه هزار و 981 گواهینامه در شهرستان های قاین و زیرکوه، هزار و 55 گواهینامه در شهرستان نهبندان و 224 گواهینامه در شهرستان طبس صادر شده است.
آنالیز برنامه های در دست اجرا
خوشایند با اشاره به برنامه های سال جاری بیان کرد: برگزاری حرفه های جدید از جمله بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی مشترکین، اتصال لوله های تلفیقی (چند لایه)، نگهداری آسانسور، متصدی متره و برآورد درجه دو، رابیتس بند، دیوار کاذب، آجر نماکار و کناف کار از جمله اقدامات پیش بینی شده است.
وی افزود: هوشمند سازی ساختمان، نصب سیستم زمین حفاظتی (اجرای ارتینگ)، نصب و تعمیر درب های اتوماتیک و غیره، تجهیز کارگاه لوله کشی مرکز بیرجند، اجرای دوره های آموزشی، برگزاری کارگاه یک روزه ارتقاء مهارت شاغلین نمایندگان و نصابان، برگزاری دوره بنای سفت کار درجه یک از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت این طرح افزود: اجرای قانون منع بکارگیری کارگران ساختمانی فاقد مهارت، ایجاد بستر مناسب برای الزام به استفاده از کارگران دارای کارت مهارت فنی درجه دو و یک به منظور ارتقاء سطح کیفی اجرای ساختمان ها و بهره مندی کامل از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله اهداف اجرای طرح است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/179818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق