پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان شمالی خطاب به دستگاه های اجرایی استان:

از توان علمی و عملی جهاد دانشگاهی استفاده کنید مقالات

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان شمالی خطاب به دستگاه های اجرایی استان، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد و طرح های بکر بیان شده از سوی جهاد دانشگاهی نیل به این هدف دارد، در خطاب به دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد: از توان علمی و عملی جهاد دانشگاهی استفاده کنید.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی به عنوان پیمانکار جهاد دانشگاهی خراسان شمالی را در اجرای برنامه و ایده ها یاری رسانند.
وی با اشاره به اینکه باید هدفگذاری برای زیر کشت رفتن 540 هکتار از زمین های استان برای تولید گردوهای پیوندی در پنج ساله برنامه ششم توسعه محقق شود، خاطرنشان کرد: دولت در هزینه کرد پروژه ها کمیت و کیفیت پروژه های اقتصاد مقاومتی را در نظر می گیرد.
وی در ادامه سخنان خود به ادعای رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و ادبیات زشت، دیپلماسی غلط و عدم تاثیر سخنان ترامپ بر وضعیت بازار اقتصاد و نفت ایران را دلیل موفقیت کشورمان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی پنج محور عدالت محوری، دانش بنیان بودن، درون زایی، مردمی بودن و برون گرا بودن را از ویژگی های اقتصاد مقامتی دانست و اضافه کرد: توسعه زیر ساخت های معادن استان، توسعه باغات گردوی پیوندی، گسترش منطقه ویژه اقتصادی بجنورد و توسعه واحدهای تولیدی از پروژه هایی هستند که حداقل چهار ویژگی اقتصاد مقاومتی را شامل می شوند.
وی در پاسخ به ادعای دکتر قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس مبنی بر مدیریت ضعیف چاه های آب به دلیل برداشت های غیر مجاز و ضربه وارد آمدن به بخش کشاورزی، تصریح کرد: احیای قنوات جزو برنامه های امسال استانداری است اما در زمینه تعادل بخشی برداشت باید کار شود.
وی ادامه داد: برداشت اضافه آب از چاه های مجاز از برداشت های غیر مجاز بیشتر است و اولویت بر رفع و رجوع در برداشت های مجاز است تا بخش کشاورزی بیش از این متضرر نشود.
اوضاع مالی دولت اجازه احداث فردوگاه دوم را نمی دهد
استاندار خراسان شمالی در زمینه ساخت فرودگاه دوم بنا به پیشنهاد نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: این پیشنهاد را بنده به شورای شهر بجنورد داده ام که با جانمایی زمین طرح آغاز شود اما وضعیت مالی دولت این اجازه را فعلا نمی دهد و استانداری آماده همکاری همه جانبه با بخش خصوصی در این خصوص است.
صالحی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی که در فرودگاه بجنورد پرواز کنند در دوره 6 ماهه حمایت می شوند، افزود: به دلیل وضعیت اعتبارات باید تعداد پروازهای فرودگاه فعلی افزایش یابد تا زمینه برای راه اندازی فرودگاه دوم محیا شود.
سرمایه گذارانی که به خراسان شمالی بیایند حمایت همه جانبه می شوند
استاندار در ادامه از سرمایه گذاران خواست که به خراسان شمالی بیایند و با حمایت همه جانبه، دست مسئولان دولتی را در اجرای طرح های توسعه بفشارند.
وی اضافه کرد: البته خراسان شمالی ایران کوچکی است که بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب در بجنورد، در افق 1404 جزو 10 استان برتر کشور در تمام زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و غیره مطرح می شود.
صالحی با اشاره به اینکه سرمایه گذارانی که امروز دستمان را بگیرند، فردا حمایت همه جانبه خواهند شد، اظهار کرد: با مبنا قرار دادن محورهای توسعه و همدلی امکان پیشرفت آسان می شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود در تکمیل سخنان قربانی، نماینده مردم بجنورد مبنی بر وعده های بی پشتوانه ربیعی در خصوص اجرای فاز دوم پتروشیمی، تاکید کرد: اگر یک بار بگوییم نمی توانیم بهتر از آن است که فردا فردا بگوییم، با یک بار عذرخواهی از مردم و گفتن نمی توانم برای مشکلات از راه های دیگر چاره اندیشی می شود.
وی همچنین مخالفت شخصی خود از نوع پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت به مردم را اعلام کرد و افزود: به عنوان نماینده دولت موظف به اجرای قانون هستیم اما اگر مجلس قانونی را در راستای ایجاد تعاونی و سرمایه گذاری با سود سهام و یارانه مردم ابلاغ کند با جدیت در خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت اجرایی خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در مورخه 26/08/95 طرح توسعه گردو پیوندی به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در دو محور توسعه زیرساخت ها و ایجاد مرکز تخصصی گردو و حمایت اعتباری از بخش خصوصی انتظار پشتیبانی از استانداری می رود.
احسان عباسی، جهاد دانشگاهی، بخش خصوصی و جهاد کشاورزی را مثلث اجرای طرح های گردوهای پیوندی و گیاهان دارویی دانست و افزود: جهاد دانشگاهی به دنبال تجاری سازی ایده های زود بازده خود است.
وی تصریح کرد: برای نمونه بذر گردو پس از 10 سال به بار می نشیند اما با اجرای طرح گردوهای پیوندی، بذر دو ساله به بار می نشیند.
وی با بیان اینکه اکنون کشاورزان استان تمام نهال گردوی مورد نیاز خود را از دیگر استان ها تهیه می کنند، اضافه کرد: در صورت حمایت و اجرای طرح گردوی پیوندی، نه تنها زمینه تامین نیاز کشاورزان داخل استان و سایر استان ها فراهم شده بلکه زمینه صادرات این محصول به دیگر کشورها نیز فراهم خواهد آمد.
وی با اشاره به برنامه های آتی این نهاد برای ایجاد مرکز خدمات تخصصی گردو ، ایجاد آزمایشگاه کشت بافت و راه اندازی گلخانه کشت نشا اشاره و تاکید کرد: با راه اندازی این مراکز چرخه تولید و تجاری سازی محصولات کشاورزی در استان تکمیل و محصولات دارای ارزش افزوده قابل توجه ای می شوند که دست یابی به این مهم حمایت های جدی دولت و استان را می طلبد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/18275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد