پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمینهای دولتی به نرخ کارشناسی وگذار می شوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش عمده ای از قیمت مسکن به زمین مربوط می شود و از آنجا که مبنای فعالیت دولت فراهم کردن زمین برای ساخت است لذا زمینهای دولتی در هر نقطه از کشور به قیمت کارشناسی منطقی در اختیار بخش خصوصی و انبوه سازان قرار می گیرند.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از مازیار حسینی در نشست شورای مسکن خراسان رضوی در مشهد افزود: چند مولفه اصلی در تعیین قیمت مسکن نقش دارد که مهمترین آن بحث زمین است که در شهرهای بزرگ تا 60 درصد قیمت تمام شده مسکن را به خود اختصاص داده لذا دولت تلاش می کند با واگذاری زمین دولتی به قیمت کارشناسی بخش زیادی از هزینه ها را کاهش دهد.
وی به طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره و بیان کرد: اخت و تکمیل یک میلیون و 100 هزار واحد مسکونی در سطح کشور شروع شده و در این مسیر حدود 500 هزار واحد مسکن مهر و 400 هزار واحد مسکن در قالب "طرح اقدام ملی" و 200 هزار مسکن روستایی واگذار می شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین موضوع را مشارکت بین دولت و بخش خصوصی ذکر و بیان کرد: زمین را دولت و سرمایه را بخش خصوصی فراهم می کنند و قرارداد طبق سهم مشارکت بین طرفین منعقد می شود. در این مسیر از همه ظرفیت های قانونی برای تسهیل کار استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: هرجا زمین های دولتی بدون مشکل در اختیار دستگاه ها است می توانند با اولویت پرسنل همان دستگاه اقدام به ساخت و عرضه مسکن کنند که البته باید یک درصد از این واحدها نیز به مردم عادی و با توان کمتر در خرید مسکن و به صورت طرح استیجاری واگذار شود تا طبقات مختلف جامعه با زندگی در کنار هم جامعه شهری سالم را شکل دهند. البته اجرای " طرح اقدام ملی مسکن" در کلانشهرهایی مثل مشهد باید هم راستا و تابع سقف جمعیت پذیری باشد.
حسینی گفت: دولت از ساخت و تولید مسکن روستایی نیز حمایت می کند زیرا اقتصاد در حوزه کشاورزی طی سالهای اخیر رونق گرفته و در برخی موارد منجر به مهاجرت معکوس شده لذا کمک به نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها نیز می تواند در ادامه این اتفاق خوب موثر باشد.
وی افزود: در طرح اقدام ملی به منظور تولید و عرضه مسکن، بخش خصوصی مورد توجه قرار خواهد گرفت و اختیارات به استانداران تفویض می شود تا با سازندگان خوشنام همکاری کنند. همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر به جز مواردی که دارای مسائل حقوقی و قضایی هستند در دستور کار قرار دارد.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از هر تصمیمی و ایده ای که در راستای قانون در نهایت منجر به خانه دار شدن مردم شود و به نهضت تولید مسکن کمک کند حمایت می کنیم.
وی همچنین گفت: امسال جشنواره برترین های کشور در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن برگزار می شود و هر طرحی در زمینه تولید و عرضه مسکن که شایستگی داشته باشد در این جشنواره مورد تشویق قرار می گیرد.
حسینی از جامعه مهندسی و انبوه سازان کشور نیز خواست پیشنهادات و طرح های منصفانه خود را در زمینه ساخت و عرضه مسکن و رفع مشکلات احتمالی قانون جهت اجرایی شدن به معاونت های زیرمجموعه در وزارتخانه و نیز مدیران کل راه و شهرسازی استان ها منعکس کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هیچ مشکلی در تامین ملزومات حوزه صنعت ساختمان وجود ندارد. در صنعت ساختمان هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و تمام امکانات مورد نیاز ساخت ساختمان های زیر 12 طبقه در داخل کشور تولید می شود.
وی ارائه تسهیلات بانکی را نیز از راهکارهای به حرکت درآوردن چرخ صنعت ساختمان ذکر و بیان کرد: باید همه دستگاه های مرتبط کمک کنند تا با صدور دفترچه اقساط واحدهای تحویل شده مسکن مهر، بانک مسکن منابع مورد نیاز برای حمایت از طرح های تولید مسکن را تامین کند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت پروژه های مسکن مهر این استان ارائه و بیان کرد: در مجموع 120 هزار و 601 واحد مسکن مهر در استان ساخته شده که هم اکنون 92.64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: از این تعداد 93 هزار و 948 واحد واگذار و 20 هزار و 909 واحد تمکیل نشده که از این تعداد هفت هزار و 544 واحد آن دارای متقاضی و 13 هزار و 365 واحد آن فاقد متقاضی است. با این حال طبق برنامه ریزی صورت گرفته پرونده مسکن مهر استان در سال 98 بسته خواهد شد.
همچنین در این نشست مصوب شد برای واحدهای مسکن مهر تعاونی ساز و سه جانبه که تاکنون تکمیل نشده با اخذ تعهدنامه محضری جهت تکمیل پروژه در چارچوب سیاستهای دولت، مهلت قانونی مقرر و در صورتی که در مهلت مقرر تکمیل نگردد زمین بازپس گرفته شود که در این راستا با همکاری دادگستری شعبه ویژه رسیدگی به پروژه های ناتمام مسکن مهر تشکیل شده و مباحث حقوقی آن پیگیری خواهد شد.
بر اساس دیگر مصوبه این نشست با توجه به اینکه برای تعدادی از واحدهای تکمیل و تحویل شده مسکن مهر خراسان رضوی دفترچه اقساط صادر نشده، با پیگیری مدیریت بانک مسکن استان و مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط جلساتی برای حل مشکل این واحدها که هنوز دفترچه اقساط خود را دریافت نکرده اند برگزار و نتایج آن به شورای مسکن استان گزارش می شود.
7489/‌1858
برچسب‌ها
مدیر عامل بانک مسکن

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/187383/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد