پیام خراسان

آخرين مطالب

امکان واگذاری سرویس اینترنتی VDSL در خراسان جنوبی فراهم شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: شرایط و بستر لازم برای واگذاری سرویس جدید مخابراتی VDSL (اینترنت پرسرعت) به مشتریان در استان فراهم شده است.

حسن آذری نصرآباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ADSL جوابگوی نیازهای مردم نیست لذا سرویس جدید VDSl به مشترکان ارائه می‌شود که به طور میانگین چهار برابر ADSL سرعت دارد و امکان ارائه تا 50 مگابایت سرویس اینترنت در منازل است.
وی بیان کرد: سرویس VDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر بسترهای کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است و در این سرویس سعی بر این است از نزدیک‌ترین کافو نوری به مشترک خدمات‌دهی لازم را انجام دهیم.
وی ادامه داد: اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان خراسان جنوبی 35.55 درصد و در کشور 34 درصد است و ضریب تلفن همراه اول نیز 115 درصد است.
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 921 روستای استان دارای حداقل ارتباط تلفن ثابت یا زیرپوشش یکی از سرویس‌های مخابراتی هستند.
وی افزود: از مجموع این روستاها، یک هزار و 181 روستا دارای تلفن خانگی و 174 روستا نیز از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار هستند.
آذری نصرآباد با بیان اینکه یک هزار و 119 روستای استان دارای پوشش تلفن همراه هستند اظهار داشت: این استان مجری 2 طرح ملی USO فیبرنوری و تلفن همراه شد که بسترهای بسیار خوبی در ارتباطات روستایی ایجاد خواهد شد و شاهد تحول عظیمی در حوزه روستاها خواهیم بود.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه و ترویج، تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده، پروژه USO را با هدف تامین تلفن خانگی در روستای بالای 20 خانوار در دستور کار قرار داده است.
آذری نصرآباد با بیان اینکه شبکه مخابرات گسترده‌ترین شبکه اپراتوری کشور است گفت: در صورتی که امکان ارائه سرویس در مناطق روستایی باشد یک خانوار یا بالای 20 خانوار فرق ندارد و خدمات ارائه می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر 81 درصد سهم بازار ADSL مربوط به شرکت مخابرات استان است اما با شرکت‌های فعال در زمینه ارائه سرویس‌های مخابراتی نیز ارتباط تنگاتنگی داریم.
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های مخابرات استان علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها بسیار زیادی که در شرایط خاص وجود داشته براساس سیاست‌های شرکت مخابرات ایران در حال انجام است، همچنین ارائه خدمات و تامین تجهیزات با تاکید بر تولیدات داخلی بوده است.
وی اظهار داشت: امسال فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های مخابراتی اعم از تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مرتبط با مخابرات انجام شده است.
آذری نصرآباد افزود: دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 469 پروژه با سرمایه‌گذاری 49 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف از جمله تلفن ثابت، دیتا و بهینه‌سازی شبکه مخابراتی به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: نصب و راه‌اندازی 15 سوئیچ، نصب و راه‌اندازی 45 کافو نوری، 164 پروژه توسعه شبکه انتقال، 148 پروژه نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا، 24 پروژه توسعه شبکه کابل و ارتقای 9 سایت به نسل سوم و چهارم از جمله طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری رسید.
آذری نصرآباد با اشاره به اجرای طرح FTTH (فیبرنوری) در استان بیان کرد: دهه فجر امسال 6 طرح در شهرستان‌های فردوس و قاینات به بهره‌برداری رسید همچنین واگذاری این سرویس در شهر طبس در برنامه قرار دارد.
وی نصب و راه‌اندازی سوئیچ‌های مخابراتی را از دیگر اقدامات استان ذکر کرد و گفت: بهینه‌سازی شبکه‌های قدیمی و جایگزینی با شبکه‌های جدید در این زمینه مدنظر است.
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: خرداد امسال طرح مطالعاتی و اجرایی شبکه پایدار مخابراتی در نقاطی از استان که شبکه مخابراتی دچار مشکل بود و نیاز به بهینه‌سازی داشت، اجرایی شد.
وی گفت: در قالب این طرح نقاط مشکل دار شناسایی شد همچنین مباحث مربوط به توسعه‌ آتی در این طرح ایجاد شده است.
آذری نصرآباد با اشاره به جمع‌آوری سوئیچ‌های قدیمی در برخی نقاط استان گفت: سوئیچ قدیمی شهرهای خوسف، مود، شوسف، دیهوک و اسدیه امسال جمع‌آوری و به به روزترین تجهیزات سوئیچ مجهز شد.
وی افزود: در سالی که مزین به رونق تولید شده است یکی از تجهیزات سوئیچ (مغزی) نخستین بار امسال توسط یک شرکت دانش بنیان تولید شد و نیاز کشور را در این زمینه برآورده کرد.
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون در شهرهای استان مشکل خاصی در زمینه سوئیچ مخابراتی وجود ندارد همچنین جمع آوری سوئیچ قدیمی روستاهای استان نیز در برنامه قرار دارد.
وی با بیان اینکه 45 کافو نوری در سطح استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است عنوان کرد: نصب و راه‌اندازی کافو نوری در کیفیت سرویس‌هایی که به مشترکان ارائه می‌شود بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: با حمایت شرکت مخابرات ایران در حال حاضر مشکلی در تامین تجهیزات استان وجود ندارد و به زودی سرویس‌های جدید در نقاط قابل توسعه به بهره‌برداری می‌رسد و مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند.
برچسب‌ها
ارتباطات خراسان جنوبی شرکت مخابرات استان خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/212603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز