پیام خراسان

آخرين مطالب

اشتغالزایی برای مددجویان خراسان جنوبی با کمک دولت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - جهت‌گیری دولت در سال‌های اخیر حمایت از اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی بوده است، به طوری که از ابتدای امسال تاکنون 436 مددجو با بهره‌مندی از حمایت‌های کمیته امداد و منابع دولتی صاحب شغل شده‌اند.

به گزارش ایرنا بیشترین اقدامات و سیاست‌های حمایتی به منظور گسترش عـدالت اجتمـاعی بـرای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعـه از طریـق سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، این سیاست‌های حمایتی به سمت توانمندسازی مددجویان برای خودکفایی هدایت شد زیرا در صورت کشف استعداد یک مددجو و توانمندسازی او، زمینه رشد و توسعه دیگر نیازمندان جامعه نیز فراهم می‌شود.
این سیاست‌های حمایتی برای توانمندسازی و خودکفایی در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، اشتغال و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مددجویان انجام می‌گیرد.
سید حامد حسین‌پور جوان 34 ساله بیرجندی یکی از مددجویان کمیته امداد است که به کمک تسهیلات این نهاد توانسته از 2 سال قبل کارگاه ساخت در و پنجره دوجداره را در بیرجند راه‌اندازی کند.
وی با بیان اینکه پیش از این در همین پیشه شاگردی ‌کرده است، به خبرنگار ایرنا گفت: با دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات کمیته امداد توانستم تعدادی از دستگاه‌های مورد نیاز این حرفه را خریداری و با سرمایه اندکی که داشتم، شغلی را ایجاد کنم.
این جوان کارآفرین که اکنون هشت نفر در کارگاه‌اش مشغول به کار هستند ادامه داد: در صورتی که امکان ارایه تسهیلات بیشتر باشد، تصمیم دارم کارم را توسعه داده تا بتوانم تولیدات بیشتری به بازار ارایه کنم.
وی بیان کرد: سفارشاتی از داخل و خارج استان دارم لذا پیش‌بینی می‌کنم در صورت گسترش کارگاه بتوانیم مشتریان بیشتری را جذب کنم. 
اجرای 402 طرح اشتغالزایی با منابع امداد و دولتی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: 402 طرح اشتغالزایی با تسهیلاتی بالغ بر 133 میلیارد ریال توسط مددجویان در سال جاری اجرایی شده است.
سید رضا حسینی افزود: از این مبلغ 28 میلیارد ریال از منابع امداد و 105 میلیارد ریال از منابع دولتی پرداخته شده که برای 436 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 147 طرح توسط مجریان زن و 255 طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همچنین از مجموع کل طرح‌ها، 153 مورد شهری و 250 مورد روستایی بوده که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق روستاها داشته است.
وی افزود: 114 مورد از طرح‌های اشتغال سال جاری در زمینه خدمات، 172 مورد دامداری، 11 مورد صنایع دستی، 21 مورد کشاورزی، 9 مورد طیور، 10 مورد حمل و نقل، 25 مورد فرش و گلیم و 40 مورد صنعتی بوده است.
حسینی گفت: از مجموع طرح‌های اجرا شده، 308 مورد در قالب خوداشتغالی و خودکفایی و بقیه در قالب مشاغل خانگی بوده همچنین در پنج ماه نخست سال جاری هفت هزار و 552 فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 109 هزار و 655 نفر مددجو کمیته امداد در استان خراسان جنوبی اعم از معیشت بگیر و غیر معیشت بگیر هستند و در هفت سال گذشته 15 هزار و 784 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد با کمک تسهیلات از منابع امداد و دولتی اجرا شده است. 
احداث نیروگاه‌های خورشیدی راهی برای جهش تولید و اشتغالزایی
احداث هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی خانگی یکی از چهار تفاهم‌نامه جهش تولید و اشتغالزایی است که خرداد امسال در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا و عملیاتی شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کرده است گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون 100 طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان اجرا شده که از این تعداد 53 مورد در سال گذشته و بقیه در سال جاری انجام شده است.
وی بیان کرد: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد 40 میلیون تومان تسهیلات برای خریداری و نصب تجهیزات پرداخت می‌شود که از این میزان پنج میلیون تومان بلاعوض است.
حسینی گفت: شرکت توزیع نیروی برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده برای مددجویان را 20 ساله خریداری می‌کند که هر کیلو وات به قیمت هزار و 40 تومان از متقاضی خریداری می‌شود.
وی اظهار داشت: در کشور چهار هزار و 38 نیروگاه خورشیدی با همکاری کمیته امداد راه‌اندازی شده که 329 نیروگاه در استان خراسان‌ جنوبی بوده است.
وی عنوان کرد: از مجموع نیروگاه‌های خورشیدی که در استان در حال اجرا است، 189 نیروگاه اجرا شده اما 161 نیروگاه به شبکه وصل شده است.
حسینی با اشاره به تفاهم‌نامه راه‌اندازی هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی در استان که در سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به استان امضا شد گفت: این تفاهم‌نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، استانداری خراسان جنوبی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شد.
وی گفت: براساس این تفاهم مقرر شد 10 میلیون تومان از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 10 میلیون تومان نهادهای حمایتی، 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ارائه تسهیلات به مددجویان امداد پرداخت شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون سه هزار نفر متقاضی در استان شناسایی و به شرکت برق معرفی شدند که 700 نفر به تایید شرکت برق رسیدند.
طرح‌های مهم استان برای توسعه اشتغالزایی
وی گفت: رویداد ملی صنایع روستادوست با هدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی نیز به زودی در استان اجرا می‌شود و این رویداد از سوی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور به تمامی استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.
حسینی تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق محروم را از اهداف این رویداد ذکر کرد و افزود: حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه نیز در این طرح مدنظر است.
وی اظهار داشت: صنایع روستادوست شامل همه محصولات صنعتی نوآورانه، به صرفه در مقیاس کوچک روستایی و دارای فناوری ساده می‌شود.
وی یکی دیگر از طرح‌های مهم در حوزه اشتغالزایی را طرح راهبری شغلی ذکر کرد و گفت: در این طرح راهبر شغلی در کنار مجریان طرح اشتغال امداد قرار می‌گیرد که در این خصوص 31 راهبر در استان همکاری می‌کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: مددجویانی که مایل باشند به این زمینه شغلی وارد شوند، اعلام آمادگی می‌کنند و پس‌ از آن تحت نظارت راهبر شغلی و نظارت عالی کارشناسان اشتغال کمیته امداد شروع به کار می‌کنند.
وی اظهار داشت: راهبر شغلی آموزش‌ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد و اگر برای اجرای طرح به تسهیلات نیاز داشته باشند به همان میزان تسهیلات در اختیار مجریان طرح قرار داده می‌شود.
حسینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه راهبران شغلی در مراحل فروش و بازاریابی است گفت: راهبران تعهد خرید تضمینی محصولات را برعهده می‌گیرند یا متعهد می‌شوند که در فروش و شناسایی بازار محصول به مددجویان مشاوره بدهند.
وی اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان را از برنامه‌های اصلی و اولویت‌های کمیته امداد با حمایت دولت عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های کسب درآمد نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی در سال جاری 132 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
وی به اجرای طرح کارفرمایی در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح کارفرما به ازای بکارگیری هر نیرویی که تحت حمایت امداد باشد، می‌تواند 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.
حسینی در ارتباط با طرح سرباز مهارت نیز گفت: این طرح با همکاری کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازان اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح با هدف مهارت‌آموزی و آمادگی فرد برای ورود به بازار کار پس از گذراندن دوران سربازی است و برای مشمولان از رده سنی 15 تا 25 سال در نظر گرفته شده است.
برچسب‌ها
تسهیلات بانکی توسعه ایران دولت تدبیر و امید سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره)
پروندهٔ خبری
خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/262564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن