پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان شمالی تاکیدکرد:

همکاری با صنایع استان در صورت شناختشان از وظایف و انجام آن ها اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: صنایع در استان مستأجر هستند و باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند.

محمد علی شجاعی، 23 شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در خصوص دانشگاه کوثر مخالفت استان را نه با طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی بلکه با حذف این دانشگاه تک جنسیتی استان که به خوبی فعالیت کرده است، اعلام کرده ایم، بیان کرد: در آموزش عالی باید به دنبال بالابردن کیفیت امور باشیم و به دنبال تولید بیکار تحصیل‌ کرده نیستیم و باید رشته‌های تحصیلی مرتبط با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در استان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه برای حفظ دانشگاه کوثر در بجنورد تمام توان خود را به کار می‌گیریم، تصریح کرد: اگر حفظ دانشگاه کوثر بجنورد نیازمند اعتبارات باشد از تمام توان استانی خود استفاده خواهیم کرد تا این دانشگاه با عملکرد مثبت و استقبال خانواده‌ها به کار خود ادامه دهد.
شجاعی در رابطه با ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان، بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه پاسداران برای ساخت بیمارستان در شهرستان رازوجرگلان پای کار آمده‌اند و پس از انجام مطالعات لازم، مکان احداث بیمارستان اعلام می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان در رابطه با محل دفن زباله‌های بجنورد، تأکید کرد: برای تعیین تکلیف محل دفن زباله شهر بجنورد در مکان جدید برای شنیدن صحبت‌های مردم منطقه و بررسی اینکه آیا مکان دیگر دارای ارزیابی زیست محیطی است، کار را متوقف کردیم.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت‌ها، تغییر رتبه‌ها و شاخص‌ها وضعیت استان را نشان می دهد، اظهار کرد: ضریب جینی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی است که ضریب جینی استان سه دهم از متوسط کشور بالاتر است.
وی با تأکید براینکه باید با توجه به شرایط موجود کشور شرایط اقتصادی استان را بسنجیم، افزود: وقتی اوضاع اقتصادی بر هم می‌خورد قشر ضعیف بیشترین آسیب را می‌بیند و در حال حاضر در تقسیم بندی استان‌ها، خراسان شمالی در شاخص اعتبارات استانی در رتبه 30 کشور قرار دارد.
شجاعی ادامه داد: با توجه به آمار وزارت اقتصاد دارایی در مولفه‌های کسب و کار در رتبه 19 کشوری قرار داریم که نسبت به بسیاری از استان‌های برخوردار بهتر است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در حوزه عمرانی به رغم کمبود تجهیزات و امکانات، استان سوم از نظر تولید مسکن در سطح کشور هستیم و به دنبال بهتر شدن وضعیت هستیم.
وی ادامه داد: صنایع بزرگ استان از ابتدا به دلیل عدم هماهنگی نیروهای استان راه خود را پیش برده‌اند در حالی که در سایر استان‌ها به دلیل انسجام موجود صنایع موظف به انجام تکالیف اجتماعی خود هستند.
شجاعی با تأکید براینکه صنایع در استان مستأجر هستند، اظهار کرد: صنایع استان به غیر از شغل اندکی که ایجاد می‌کند چه کاری برای استان انجام داده‌اند؟ استان وقتی به جایی می‌رسد که وقتی کسی حرف از منافع مردم می‌زند فارغ از هر نگاهی از آن حمایت کنیم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: صنایع استان نسبت به مردم استان وظیفه‌ای دارند هرگاه وظایف خود را بشناسند با آنان همکاری می‌کنم.
استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: در بحث زیرساختی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ضعیف هستیم و به همین دلیل تلاش کردم در سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان پروژه‌های این حوزه به خوبی لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری مدیران به خوبی عمل می‌کنند و همراه شده‌اند، اضافه کرد: توسعه وضعیت فعلی صنایع مهم است و در استان تعداد صنایع نسبت به سایر استان‌ها محدود است و این یعنی چرخش مالی، تولید و اشتغال نیست و باید تلاش کنیم این وضعیت بهبود یابد.
شجاعی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذار در استان باید فرهنگسازی شود، ادامه داد: متناسب با سند سازگاری با کم آبی استان در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم صنایع استان مکلف به استفاده از پساب طی برنامه زمان‌بندی هستند.
وی با اشاره به اینکه تورم دلایل بسیاری دارد، اظهار کرد: باید بررسی کنیم چند قلم از سبد کالای مصرفی در استان تولید می‌شود وقتی کالا وارد می‌شود حتما در استان گرانتر مصرف می‌کنیم و در حال حاضر از استان‌های با نرخ تورم بالا هستیم اما فاصله تورم استان نسبت به متوسط کشوری کمتر شده است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: افرادی که ادعای دلسوزی برای منافع مردم را دارند نباید سایه‌نشین باشند و باید در میدان عمل از برنامه‌هایی که به نفع مردم است به خوبی دفاع کنند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه چراغ ورزشگاه بجنورد خاموش بوده است، تصریح کرد: 200 میلیارد تومان برای ورزشگاه هزینه شد اما چراغ آن خاموش بود و از همین جهت تیم‌داری در فوتبال را انتخاب کردیم اما آنگونه که باید از این مسئله حمایت نشد.
شجاعی با اشاره به برقراری پرواز مسیر بجنورد -عشق آباد، بیان کرد: تمام اقداماتی که باید درون کشور انجام می‌شد، به پایان رسیده است اما در حال منتظر تأیید کشور ترکمنستان هستیم که به علت شیوع کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/262904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه