پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

یکی از مزیت‌های جدی رقابت استفاده از فناوری اطلاعات است اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: امروزه رقابت در حوزه تولید، چه تولید کالا و چه خدمات، موضوعی جدی است و یکی از مزیت های جدی رقابتی استفاده از فناوری اطلاعات است. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهندس علی رسولیان امروز در کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و شهر هوشمند که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: درخواستم از متولیان این همایش این است که نتایج، دستاوردها و جمع بندی های اینگونه همایش ها را حتما به مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها و به خصوص بخش هایی اقتصادی که نیازمند برنامه ها، توان علمی و دستاوردهای شما هستند را منعکس کنید و این دستاوردها را ما نیز در حد توان و وسع در حوزه عمل عملیاتی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت فناوری اطلاعات بر هیچکس پوشیده نیست. شاید تا چند سال پیش برخی فناوری اطلاعات را درک و لمس نمی کردند اما امروز تمام افراد جامعه به درستی این را لمس می کنند و درک می کنند که فناوری اطلاعات یک الزام و ضرورت است.
رسولیان اضافه کرد: واحدهایی که نتوانند از فناوری اطلاعات و فنون روز استفاده کنند، در تولید، فروش، حمل و نقل، خدمات پس از فروش و کلیه فرایندهای بازاریابی امکان ماندگاری آن ها در بازار وجود نخواهد داشت.
وی عنوان کرد: امروزه رقابت در حوزه تولید، چه تولید کالا و چه خدمات، موضوعی جدی است و یکی از مزیت های جدی رقابتی استفاده از فناوری اطلاعات است. متاسفانه در کشور و همچنین استان ما شرکت ها عقب مانده اند و از فرایند جهانی شدن غفلت کرده اند؛ لذا اگر این شرکت ها به روز و جهانی نشوند و از فرایند روز استفاده نکنند، قطعا ماندگاری این شرکت ها قابل تصور نخواهد بود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان: برخی ها در استان خراسان رضوی از ما انتظار دارند که تمام 140 واحد لبنی که وجود دارد، فعال باقی بمانند؛ لذا این امر شدنی نیست. می توان تلاش کرد که تولید و فروش افزایش پیدا کند اما این موضوع به قدرت رقابت واحد تولیدی باز می گردد. تولید کننده ای که بتواند از بهترین روش، بهترین فناوری و علوم روز استفاده کند، در رقابت ماندگار خواهد شد.
رسولیان ادامه داد: رشد فناوری از فعالیت واحدهای تولیدی بسیار جلوتر است؛ یعنی واحدها، اعم از تولیدکنندگان کالا و خدمات، عقب مانده اند. روز به روز اطلاعات جدیدی وارد بازار می شود؛ به خصوص در حوزه خدمات که بحث روز جامعه ما شده است. همچنین استارت آپ ها و روش های نوینی وارد بازار شده که خدمات رسانی را آسان و هزینه ها را کم کرده است.
وی بیان کرد: من اعتقاد دارم این عوامل در حوزه اشتغال اثرگذار است. ممکن است یکسری شغل ها را کم کند اما شغل های جدیدی را به بازار اضافه می کند لذا در این بخش می توان دغدغه و نیاز جدی که ما در حوزه اقتصادی داریم را مدیریت و از آن ها استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی وارد بازار کار شد و توانستیم به آن ها کمک کنیم و بندها را از دست و پایشان باز کردیم، می توانیم کشور را اصلاح کنیم و رشد اقتصادی و شغل ایجاد کنیم اما اگر ما دولتی ها بخواهیم کار انجام دهیم، همان کاری که طی این چند سال کردیم، همان اتفاق خواهد افتاد و اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.
رسولیان عنوان کرد: شرکت هایی که مدیران دولتی دارند و دولتی فکر می کنند و نگاه اقتصادی ندارند، این شرکت ها نمی توانند در بازار حضور پیدا کنند و با رقبای جدی خارج از کشور رقابت کنند. هنوز ما به دلیل برخی تعرفه ها و موانع غیرتعرفه ای جلوی واردات برخی کالاها را گرفته ایم لذا اگر بخواهیم رقابت عادلانه ای در بازار داشته باشیم، بعضی از فعالیت را نمی توانیم انجام دهیم و حضور یابیم.
وی افزود: یکی از مشکلات جدی که در کمک به فعالیت بخش خصوصی با آن رو به رو هستیم، فضای کسب و کاری است که وجود دارد. همچنین برای صدور مجوزها مسیرهای سختی وجود دارد و نیز برای نظارت ها روش های کهنه و فرسوده ای وجود دارد که اگر بتوانیم از فناوری اطلاعات استفاده کنیم و روش های جدید را به کار بگیریم، قطعا فرایندهای کسب و کار ما چه در صدور مجوز و چه در فعالیت ها به جد تغییر خواهد یافت؛ در همین راستا نظارت ها آسان و شفاف خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دولت باید دقت و سرعت عمل را بالا ببرد و این سرعت و دقت عمل با فناوری اطلاعات امکان پذیر است. ما به جهت اینکه نتوانستیم از فرایند روز دنیا استفاده کنیم، نه می توانیم نظارت را خوب انجام دهیم و نه می توانیم زمان را مدیریت کنیم.
رسولیان یادآور شد: با روش های دولت الکترونیک می توان نظارت کرد که چه ارگانی در چه زمانی پاسخ داد و دقیقه و ثانیه آن قابل رصد و قابل مدیریت است و مدیری که می خواهد نظارت کند، به راحتی از سیستم خود می فهمد کدام استعلام پاسخ داده شد یا نشد.
وی گفت: کارشناسان می گویند می توانیم رشد اقتصادی استان و کشور را حدود 3 تا 3.5 درصد از محل بهره وری تامین کنیم. آیا افزایش بهره وری بدون استفاده از سیستم های نوین، دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات، روش های جدید و استارت آپ ها امکان پذیر است؟ قطعا نیست.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اگر دولت بخواهد برای شهروندان شرایط خوب و استانداردهای زندگی را فراهم کند، ملزام به استفاده از دولت الکترونیک و فناوری های جدید است. 
رسولیان خاطرنشان کرد: در برخی همایش ها ما گله می کنیم، مجلسی ها هم گله می کنند، دستگاه اجرایی و مردم هم گله می کنند اما پس چه کسی میخواهد این شکایات را اجرا کند؟ شهر هوشمند و رعایت حقوق شهروندی و کاهش آلودگی هدف ماست لذا برای کاهش آلودگی مجبوریم رفت و آمدها، مراجعات به اداره ها و تردد ها را کم کنیم. برای حل معضل آلودگی هوا ملزم به استفاده از روش های نوین هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/44581/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مارکو رویس: مهم نیست چند بار تیرک ما لرزید، مهم این است که دورتموند به فینال رسید

کشف ١٠6 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس

مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

انریکه: 6 بار به تیرک زدیم، XG ما بالای 3 بود و دورتموند 0.7، اما آنها صعود کردند

مقاومت عراق برای چندمین بار بندر ایلات را هدف قرار داد

سوراخی در یخ که 50 سال دانشمندان را متحیر کرده بود

طوفان تندری در سبزوار 66 حادثه را رقم زد

مفقودی دختر 27 ساله در دشت شاد کالپوش میامی/ امکانات بسیج شدند

پس از ساعت‌ها جست‌وجو گردشگران مفقوده شده خانم در ارتفاعات نیشابور پیدا شدند

وقوع 67 مورد حادثه در پی توفان سبزوار

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

7 قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود

سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران / برگزاری پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن

کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

فرماندار مشهد طلا فروشی های اعتصابی را پلمب کرد؟

اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !

هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

توفانی با سرعت 110 کیلومتر سبزوار را درنوردید

شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی

تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

9 توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد

ساخت و بازسازی 2 هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی

3 عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

سه عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از فردا 9 صبح

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی

نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود

کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟

عرضه 6 عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی

روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی

اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو/ تتلو: اشتباهم را می‌پذیرم + عکس

تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی

تاکسیران امانت‌دار مشهدی 3 میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند

مشهد قطب آجیل ایران می‌شود

توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید

حرکت فوق‌العاده خطرناک یک موتورسوار در مشهد (فیلم)

هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در 18 استان تا ساعاتی دیگر

روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

شروع باران و گردوخاک در جاده‌‌های خراسان رضوی

نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور

تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان