پیام خراسان

آخرين مطالب

تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی 700 میلیارد ریال نیاز دارد ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برخی طرح های ورزشی در استان از سال 1385 به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده که تکمیل آنها نیازمند 700 میلیارد ریال است و اگر اعتبار به موقع تخصیص یابد در مدت پنج سال همه این طرح ها تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا محمداسماعیل افضل پور روز سه شنبه در نشست خبری افزود: اگر تخصیص اعتبار به شکل قطره چکانی باشد روند تکمیل پروژه طولانی می شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص امکان ایجاد باشگاه لیگ برتری در یک رشته ورزشی در خراسان جنوبی گفت: هندبال طبس در لیگ کشوری قرار داشته و یک گام تا رسیدن به لیگ برتر فاصله دارد.
وی افزود: همچنین تیم هندبال عماد نظام فردوس و منیزیوم فردوس جایگاه خوبی و ظرفیت رسیدن به لیگ برتر را دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: اگر با نگاه پشتوانه سازی، بخش های خصوصی ورود کرده و تیم ها حامی مالی داشته باشند تا پنج سال آینده در لیگ برتر در رشته های مختلف ورزشی، خراسان جنوبی درخشش خوبی خواهد داشت.
وی گفت: فوتبال استان نیاز به پشتوانه سازی داشته و اگر بخواهیم در لیگ دسته 2 تیم داشته باشیم، هدف اولیه در این خصوص مهم است.
وی تصریح کرد: اگر هدف ما فقط حضور تیم دسته 2 در لیگ باشد، 6 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما اگر هدف درخشش در لیگ باشد 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم چون 80 درصد بازیکن ها باید از خارج استان باشد.
افضل پور گفت: اگر هیات فوتبال استان از رده های امید و جوانان شروع کند این بازیکنان بعد از سه سال حرفه ای شده و همین فوتبالیست های بومی تیم لیگ دسته 2 را تامین می کنند.
وی افزود: جذب بخش خصوصی برای فوتبال استان در این بخش مطلوب است و اگر سرمایه گذار خارجی اقدام به حمایت از فوتبال استان کند خوب است اما پیامدهایی هم مثل انتخاب همه بازیکنان از بیرون را دارد که ممکن است جوان بومی استان سرخورده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در فوتبال استان باید کارشناسی صورت گرفته تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی گفت: اگر اعتبار یک هیات در سال جاری نسبت به سال قبل چهار برابر شده باشد باید در عملکرد هیات تاثیرگذار باشد و اصحاب رسانه باید با مطالبه گری سراغ هیات ها رفته و از آنها گزارش عملکرد بگیرند.
وی اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته به هیات ورزشی برای این است که تجهیزات مورد نیاز ورزشکار را فراهم کند و اداره کل ورزش و جوانان هم حمایت خود از هیات ها را دارد.
افضل پور گفت: با ریل گذاری هایی که امسال در حوزه ورزش و جوانان ایجاد شده، سال 1397 هم در ورزش قهرمانی و در ورزش همگانی، روستایی و عشایری وضعیت خراسان جنوبی درخشان خواهد بود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره شیوه نظارت بر خانه های ورزش روستایی استان گفت: مدیریت خانه های ورزش روستا با دهیاری هاست اما نظارت ویژه آن توسط اداره های ورزش وجوانان شهرستان هاست.
وی افزود: بیشتر رئیس هیات های ورزشی غیرفعال، افراد غیر ورزشی هستند و شرایط انتخاب داوطلبان هیات های ورزشی را اداره کل ورزش و جوانان تعیین نمی کند اما می توان در این خصوص به وزارت ورزش پیشنهاد داد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری غدیر بیرجند گفت: نبود اعتبار استانی و حتی ملی برای نگهداری این ورزشگاه از مشکلات این مجموعه است.
وی بیان کرد: تعویض فیلتر آب این ورزشگاه 200 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، چون زمین چمن آن باید با آب تسویه شده آبیاری شود.
افضل پور گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری غدیر در سال به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال جاری هیچ اعتبار استانی برای آن لحاظ نشد.
وی ادامه داد: استان ها توسط وزارت ورزش و جوانان در سه نوع بزرگ و برخوردار، متوسط به لحاظ جمعیت و وسعت و استان های کمتر برخوردار مثل خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ... بخش بندی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ارزیابی مجموعه ورزش و جوانان استان در سال 1395 در بخش متوسط قرار دارد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر دلیل نامنظم برگزار شدن جلسات شورای ساماندهی امور جوانان گفت: جلسات این شورا در سال جاری به شکل منظم تشکیل شده و در دوره مدیریت قبل اداره کل ورزش و جوانان استان این ستاد به شکل منسجم برگزار نمی شد که در دوره فعلی با نظم خاص و مرتب انجام می شود.
وی گفت: از وقتی دکتر مروج الشریعه سکان هدایت استان خراسان جنوبی را بر عهده گرفته این جلسات در اولویت قرار گرفته و برگزار می شود.
افضل پور بیان کرد: در سه ماه اخیر 2 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار شد که اقدامی مطلوب بود و در مدت 12 ماه سال 1395 فقط یک جلسه این ستاد تشکیل شد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وضعیت پروژه های نیمه تمام این حوزه و اعتبارات مورد نیاز آنها گفت: 80 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان داریم که آغاز آنها مربوط به سال 1385 است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.
افضل پور افزود: در حال حاضر مشکل بیشتر این پروژه ها رفع شده و ادامه روند عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده 130 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و تاکنون 54 درصد آن تخصیص یافته و از همین محل برای 30 پروژه عمرانی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اعتبار لحاظ شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در سال جاری در حوزه ورزش و جوانان پرداخت و گفت: امسال کسب مدال توسط ورزشکاران این استان در مسابقات قهرمانی کشور 82 درصد، مسابقات آسیایی 100 درصد و مسابقات بین المللی 575 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
افضل پور افزود: امسال در همه شاخص های ورزشی پیشرفت قابل توجهی به دست آمده است.
وی بیان کرد: 6 درصد تعداد مربی، 10 درصد تعداد ورزشکاران سازمان یافته، 123 درصد میزبانی مسابقات کشوری، منطقه ای و اردوهای تیم ملی، 300 درصد اعزام به مسابقات جهانی، 200 درصد مسابقات آسیایی، 11 درصد مسابقات بین المللی و 28 درصد اعزام به مسابقات کشوری نسبت به مدت مشابه سال 1395 رشد داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بیان کرد: سال 1396 با همکاری و تلاش همه دلسوزان ورزش و جوانان، این حوزه روی ریل توسعه قرار گرفته و موفقیت های بزرگی حاصل شده است.
وی افزایش 13 درصدی اعتبار حوزه جوانان، 100 درصدی اعتبارنامه سمن ها، 100 درصدی حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد و کلنگ زنی خانه جوان شهرستان طبس با جذب اعتبار 30 میلیارد ریال را از اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان در سال جاری ذکر کرد.
افضل پور گفت: تعداد خانه های ورزش روستایی را در سال جاری با حمایت وزارت ورزش و جوانان گسترش دادیم و تا پایان فروردین ماه سال آینده، 70 خانه ورزش روستایی تجهیز می شود.
وی افزود: در زمینه کمک مالی به هیات های ورزشی استان، افزایش کمک سه تا هفت برابری نسبت به سال قبل را داشتیم و در ورزش همگانی در نیمه دوم سال جشنواره های متعدد در نقاط مختلف استان برگزار شد که قابل توجه است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه جذب خیران ورزش یار در سال جاری 30 پروژه ورزش ساز داریم و خیران ورزش یار استان تمایل زیادی به ساخت اماکن ورزشی به ویژه گودهای باستانی دارند و این موضوع ریشه در اعتقادات مذهبی مردم استان دارد.
وی اظهار کرد: 10 پروژه عمرانی در شهرهای مختلف در سال جاری افتتاح شد و 130 میلیارد ریال اعتبار تملک از بخش مالیات بر ارزش افزوده در بخش عمرانی داریم که اگر همه آن تخصیص یابد اتفاق خوبی در پروژه های عمرانی رخ می دهد.
وی گفت: هم اکنون قرارداد بسیاری از پروژه های عمرانی منعقد شده و در حال اقدام است و نیمه نخست سال 1397 تعداد قابل توجهی از این پروژه ها افتتاح خواهد شد.
افضل پور افزود: هرچند هنوز با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما گام های بسیار خوبی در توسعه ورزش و جوانان برداشته شده است و امیدواریم با برنامه ریزی، تلاش مضاعف، صمیمیت و همدلی این روند رو به رشد در سال 1397 ادامه یابد.
7559*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/45317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان