پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی خبرداد؛

تدارک گسترده صداوسیمای خراسان رضوی برای نوروز فرهنگي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این مرکز برای نوروز 97 برنامه‌های ویژه و متنوعی را در نظر گرفته است.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، محسن نصرپور صبح امروز 23 اسفندماه در نشست خبری برنامه‌های ویژه نوروز استان در ساختمان صداوسیما، اظهار کرد: اکنون در پایان دهه پیشرفت وعدالت هستیم که رهبر معظم انقلاب نامگذاری کردند. در این دهه، دهه آینده و در برنامه ششم توسعه کشور افق‌های بسیار مهمی پیش رو است و اصحاب رسانه فعالیت سنگینی در این افق‌ها بر‌ عهده دارند.
وی افزود: مجموعه این افق‌های کشور باید در تمام رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و استانی تحقق پیدا کند. تمام رسانه‌ها باید در جهت تصویب و نهادینه کردن آن‌ها و تبیین این اسناد بالا دستی براساس نظر مقام معظم رهبری قدم بردارند. نقش استان‌ها و اصحاب رسانه در استان به ویژه صدا و سیما بسیار تاثیرگذار، مهم و کم نظیر است. ترویج، تحکیم و تبیین افق فرهنگی و علمی کشور از اهداف اصلی اصحاب رسانه و افق‌های امنیتی و دفاعی نیز از افق‌های مهم سال‌های آینده و برنامه ششم توسعه است. اصحاب رسانه استان به ویژه صدا و سیما باید توجه ویژه‌ای در برنامه ششم توسعه به این امور داشته باشند. 
نصرپور با بیان اینکه رسانه استانی و ملی در کنار ماهیت فرهنگی و رسالت اطلاع‌رسانی، ماهیت امنیتی دارد، عنوان کرد: بسیاری از موضوعات امنیتی را رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما تسهیل می‌کنند تا مسئولین، کشور را به نفع احسن اداره کنند. رسانه‌ها می‌توانند مقدمات این امر را فراهم کنند که کشور با همت و تلاش رسانه ها به جایگاه امنیتی‌، فرهنگی و تاریخی واقعی خود در برنامه ششم توسعه دست پیدا کند.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد همه ساله میزبان حدود 7 میلیون نفر در ایام نوروز از تمام نقاط ایران و برخی از کشورها به ویژه کشورهای مسلمان است، تصریح کرد: تمام رسانه‌ها به ویژه رسانه استانی باید همراه زائرین ، مسافرین و مردم باشند تا اوقات فراغت و بحث زیارت تسهیل شود. خراسان رضوی تنها استانی است که 5 رادیو شامل رادیو برون مرزی دری، ازبک و تاجیک، رادیو استانی خراسان رضوی و رادیو ملی زیارت دارد. رادیو زیارت در اوایل مهر ماه 96 روی آنتن و در سراسر کشور قابل دریافت است.
وی ادامه داد: درسال جاری بیش از 100ایستگاه دیجیتال در مناطق کم‌برخوردار روستاها و مناطق مرزی استان ایجاد کردیم. افتتاح آن‌ها انجام نشده اما قابل استفاده است. در حال حاضر96 درصد از جمعیت استان خراسان تحت پوشش شبکه‌های دیجیتال هستند که می‌توانند به راحتی 22 شبکه سیما و 20 شبکه رادیویی را دریافت کنند. امسال بیش از 250 پروژه فنی را برای راه اندازی آماده کرده‌ایم که در اردیبهشت با حضور رئیس رسانه ملی راه اندازی می‌شوند. این پروژه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و لحاظ کردن شرایط اقتصاد مقاومتی مورد بهره‌برداری قرار گرفتاه‌اند.
نصرپور با بیان اینکه امسال خراسان رضوی در حوزه فنی صدا و سیما بین مراکز استان و شبکه‌های سراسری در چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ملی رتبه اول و مرکز برتر کشور شد، عنوان کرد: صدا و سیمای خراسان رضوی تنها مرکز استان جزو اتحادیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی است. صداوسیمای خراسان رضوی از لحاظ فنی مرکز برتر است. در بسیاری از برنامه‌های ملی که مسئولین ارشد رسانه ملی دارند چون برنامه‌هایی با موضوع انتخابات و برخی از برنامه‌های پر مخاطب مثل خندوانه به دلیل کمبود تجهیزات در استان و تقارن این مراسم‌ها ما تجهیزات می فرستیم. ده قسمت خندوانه در زمان انتخابات توسط ما ضبط شد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های نوروزی، بیان کرد: در حوزه صدا رادیو برای نوروز چند برنامه ویژه دارد. برنامه صبحگاهی روز شیرین نوروز شیرین، برنامه نیمروزی صدای زائر ، برنامه عصرگاهی صد سال به این سال‌ها و برنامه شبانگاهی شب‌های نوروز و نیز مسابقه هفت‌سین از جمله این برنامه‌ها است. در حوزه سیما مهمترین برنامه بحث برنامه سال تحویل است که هم برای شبکه استانی و هم برای برخی از شبکه‌های سراسری به دلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای نوروز داریم. مجموعه طنزی تهیه کردیم که تدوین آن تمام شده به نام جدی نگیرید که از ابتدای سال ساعت 22 روی آنتن خواهد رفت. 
وی افزود: برنامه نوبرانه ویژه معرفی سوغات و اماکن گردشگری شهرستان‌ها هر شب ساعت 21 پخش خواهد شد. برنامه زنده بهار فیروزه ای در سیما هر شب ساعت 19:30 و صبح‌ها نیز برنامه‌ای در ساعت 9 و یا 9:30 به نام روز نو نوروز که هر روز از سیمای خراسان پخش می‌شود. مجموعه مستند ویژه شهدا هر روز ساعت 13 و برنامه کودک آبنیات چوبی ویژه ایام نوروز هر روز ساعت 18 پخش خواهند شد. سیما مستندهای تولیدی مرکز را برای هر روز تدارک دیده است. برنامه ویژه جوانان به نام معرکه توسط جوانان تهیه شده که ما تجهیزات و استودیو را در اختیار آن‌ها گذاشتیم اما تمام آن توسط جوانان تولید شده است.
نصرپور گفت: برنامه دیگر، برنامه خانواده ویژه نوروز به نام در مسیر خانواده که طی سال هم بوده اما برای ایام نوروز ویژه است. مجموعه طنز آقای سیب‌چه نیز در ایام نوروز تکرار آن پخش خواهد شد. زیبایی‌ها و پتانسیل‌های روستاهای استان را دربرنامه عیدانه ویژه نوروز نشان خواهیم داد. در کنار این برنامه‌ها سریال لژیونر را داریم که از شبکه سراسری گرفتیم و نیز مستندهای تامینی که از تهران ارسال شده است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی وی با اشاره به اهمیت مناسبت‌های این ایام، خاطرنشان کرد: روز اول شهادت امام هادی(ع) است. ولادت امام جواد(ع)، وفات حضرت زینب(س) و روز جمهوری اسلامی نیز از دیگر مناسبت‌ها است. برای تمام این مناسبت‌ها برنامه‌های ویژه‌ای ارایه کردیم که پخش خواهد شد. در این ایام حضور جوانان و مردم در مناطق دفاع مقدس و مناطق راهیان نور زیاد است که هر روز سه بار به مدت 10 دقیقه برنامه ویژه راهیان نور را داریم. برنامه اذان‌گاهی تا آسمان به صورت زنده ویژه اذان‌ ظهر نیز پخش خواهد شد. مجموعه خانواده خراسانی نیز ویژه معرفی شهرستان‌های استان‌ها است. 
نصرپور درخصوص جشنواره انیمیشن تولیدی مرکز، بیان کرد: خراسان رضوی به لحاظ میزان تولید انیمیشن رتبه دوم کشور است. جشنواره انیمیشن تولید مرکز را هر روز ساعت 10:50 خواهیم داشت. هر روز فیلم سینمایی که از تهران تامین کردیم پخش خواهیم کرد که ایرانی و خارجی است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه سیمای خراسان جز سه مرکز برتر کشور در تمام ساختارهای تولیدی است، عنوان کرد: صدای خراسان با رشد در سال 96 ارتقای 15 پله‌ای داشته است. طبق نظرسنجی که دیروز انجام شد، میزان بینندگان سیمای استان 67 و شنوندگان رادیو 24 درصد است. در حوزه سیمای استان غیر از برنامه‌سازان مرکز از دو سال قبل به صورت منظم نیز از جوانان استفاده می‌کنیم. برنامه حرکت ویژه نوجوانان، معرکه ویژه جوانان و برنامه ویژه کودکان که توسط جوانان شهر و مجری‌های نوجوان تولید می‌شود از این موارد است.
نصرپور گفت: طی دو نیازسنجی و نظرسنجی که در شهر مشهد در گروه سنی 15 سال به بالا انجام شد. نتایج زیر به دست آمد. در حوزه سیما، خبر و صدا از مردم سوال شد که موضوعات مورد علاقه آن‌ها در حوزه سیما و صدا چیست که به ترتیب اولویت تفریحی و سرگرمی، معارف اسلامی ، آموزشی، خبری و انتقادی را عنوان کردند. در حوزه صدا به ترتیب تربیتی و خانوادگی، تحکیم بنیان خانواده، دینی و مذهبی بهداشتی و پزشکی و موسیقی و سرود است.
وی ادامه داد: محورهای ضروری برای برنامه‌سازی از نظر مردم به ترتیب اولویت گرانی و تورم ، ترغیب جوانان به ازدواج، بیکاری، مسائل روز، عفاف و حجاب و مسائل مذهبی بود. ساختارهای مورد علاقه در حوزه تلویزیون از نظر مردم سریال‌های ایرانی با رویکرد خانوادگی، کمدی و طنز، ملادرام و پلیسی، تله‌فیلم ، خبر، موسیقی و سرود، مستند ، مسابقه تا میزگرد، جنگ و مسابقات حضوری بود. جامعه هدف نیز 600 نفر از 14 نقطه شهری مشهد است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما به دلیل اشتراکاتی که با کشورهای همسایه در حوزه برون سازی داریم، برنامه‌سازی خوبی در زمینه برون‌مرزی انجام دادیم، تصریح کرد: جمع کل تولیدات در حوزه دری که در نوروز برای افغانستان پخش می شود، حدود 2500 دقیقه است که بخش زنده و تولیدی دارد. رادیو دری به غیر از برنامه‌های نوروزی پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب را نیز دارد. رادیو تاجیک برنامه‌‌های خوبی را در نوروز در صبح و شب برای تاجیکستان پخش می‌کند. رادیو ازبک نیز برنامه‌ای به نام آوای بهار دارد که برای ازبکستان در نوروز روی آنتن می‌رود.از نقاط قوت این سه رادیو در فضای مجازی است.
نصرپور گفت: در سال 96 یکی از اقداماتی که در حوزه فضای مجازی در مراکز استان‌ها صورت گرفت، تشکیل و راه‌اندازی معاونت فضای مجازی در استا‌ن‌ها بود. با توجه به اینکه فضای مجازی اکنون رقیب قدرتمندی برای رسانه شده، در حوزه فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام دادیم. اول برگزاری پویش‌های سراسری، فراخوان عکس و دریافت بیش از 3 هزار عکس برای هر مناسبت‌ و استفاده از حوزه‌های مجازی سینما و رادیویی، دوم جریان‌سازی رسانه‌ای در فضای مجازی در برخی از مناسبت‌ها به ویژه ایام محرم، دهه آخر صفر و نیز ایام دهه فجر و سوم تولید عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، فیلم کوتاه، کلیپ، پوستر است.
وی افزود: از اهم اقدامات حوزه فضای مجازی مرکز برگزاری چندین مسابقه سراسری عکس، عکس‌واره به ویژه عکس‌واره هم‌پای حرم بود. بارگزاری تولیدات حوزه‌های صدا و سیمای استان‌ها در شبکه استانی از اهم وظایفی بود که حوزه فضای مجازی انجام داده است. در فضای مجازی ما باید خودمان را مجهز کنیم. خراسان در بین سایر مراکز استان در تمام بخش‌ها در فضای مجازی حرفی برای گفتن دارد و در برخی از بخش‌ها اول است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما 4 کانال پر مخاطب در مشهد داریم، خاطرنشان کرد: این کانال‌ها خبر فوری، پارسینه، اخبار مشهد‌ و آخرین خبر هستند. این ظرفیت خوبی است که باید برای مقابله با جنگ نرم از این فضا استفاده شود. به همین دلیل صدا و سیما مطابق با برنامه‌ریزی در مناطق استان‌ها معاونت فضای مجازی را ایجاد کرد.
نصرپور با بیان اینکه سیمای خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های فاخر اقدامات خوبی را انجام داده است، عنوان کرد: در سال 96 دو فیلم سینمایی فاخر تولید کردیم. یکی اشنوگل با موضوع دفاع مقدس که به نقش شهدای غواص خراسانی به ویژه در عملیات کربلای 5 اشاره داشت و فیلم دیگر سفر سهراب بود که رونمایی شد اما هنوز پخش نشده است. این دو فیلم را در ایام نوروز پخش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: سه سریال را در سال 97 کلید خواهیم زد. سریال خط وصل که سریالی اجتماعی و با مشارکت سازمان آب منطقه ای با موضوع خشکسالی است. یکی از ماموریت‌های جدی پنجگانه‌ای که رئیس محترم رسانه ملی به استان‌ها ابلاغ کرد نیز بحث خشکسالی و مبارزه با بحران کم آبی در استان است. سریال جزیره ماهی با موضوع دفاع مقدس و نیز سریال من انقلابم با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نقش خراسان در این پیروزی دو سریال دیگر هستند.
نصرپور افزود: 4 فیلم نیز در برنامه تولید است. فیلم سینمایی زندگی لیلا با موضوع شهدای مدافع حرم، فیلم بازی‌نامه، فیلم انقلاب روی ربع اینچ که به نقش مقام معظم رهبری در پیروزی انقلاب با محوریت مشهد می‌پردازد و تله فیلم بیداری برای سال 97 تولید خواهند شد. خراسان رضوی بالاترین آمار فیلم سینمایی و تله‌فیلم را دارد و از لحاظ تعداد و کمی و کیفی جزو برترین‌ها هستیم.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد و جوانان مشهدی در حوزه تولید انیمیشن استعداد بالایی دارند، تصریح کرد: مشهد توانایی زیادی در تولید انیمیشن‌های سریالی دارد. بخش زیادی از تولیدات انیمیشن صدا و سیما توسط هنرمندان مشهدی تولید شده و شهرهایی چون سبزوار و کاشمر مجموعه‌ای موفق و حرفه‌ای برای تولید انیمیشن دارند که هم برای بخش خصوصی و هم برای ما و مرکز انیمیشن سازمان برنامه تولید می‌کنند. این انیمیشن‌ها موضوعات مختلفی دارند از جمله حضرت رضا(ع) و سرداران دفاع مقدس و حتی 26 قسمت انیمیشن در حوزه محیط‌زیست نیز تولید شده است.
نصرپور در خصوص مشهد 2017، گفت: ما در سال 95-96 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود 54 عنوان برنامه تولید و پخش کردیم و در کنار آن با سایر شبکه‌ها نیز ارتباط داشتیم. در حوزه خبر پوششی عملکرد ما خوب بود. در سال 95-96، 7017 دقیقه در خصوص مشهد 2017 در شبکه‌های استانی صدا، سیما، و حوزه خبر برنامه تولید کردیم. مهمترین اقداماتی که رسانه ملی در خصوص مشهد 2017 انجام داد، پیگیری، همکاری و فعالیت در برگزاری نهمین اجلاس مجمع عمومی و جشنواره اتحادیه رادیویی کشورهای اسلامی بود. 
وی ادامه داد: اقدام مهم و شاخص مشهد 2017 در سال 96، پیگیری، برنامه‌ریزی و اقدام در راه‌اندازی رادیو تصویری زیارت با گستره ملی بود که هم اکنون با راه‌اندازی آزمایشی در حال فعالیت در سراسر کشور است. رادیو زیارت در بهار سال 97 روی موج اف ام در سراسر کشور قرار خواهد گرفت و افتتاح رسمی آن انجام خواهد شد. در حال طراحی سیمای زیارت نیز هستیم.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه ملی و استانی پلی بین مردم و مسئولین است، عنوان کرد: ما ممکن است مناظره نداشته باشیم اما برنامه‌های چالشی مثل برنامه اشاره داریم. ما برنامه گرا را با موضوع گفتمان امام و رهبری داشتیم. در حوزه برنامه‌های گفت‌وگو محور چالشی نیز برنامه اشاره را داریم. برخی از مسئولین باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند که پاسخگوی مطالبات مردم و اصحاب رسانه که نماینده افکار عمومی هستند، باشند. 
وی افزود: برنامه گفت‌وگو محوری نیز داریم که اگر بتوانیم آن را در شبکه سراسری نیز پخش خواهیم کرد. دانشگاه فردوسی مشهد بحث کارشناسی و محتوایی را انجام می‌دهد و تجهیزات و تولید بر عهده ما است. این برنامه در حوزه هویت، دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم است که از تابستان به روی آنتن می‌رود.
نصرپور در خصوص رادیو زیارت، گفت: این رادیو متفاوت از سایر رادیوها به ویژه رادیوی استانی است. این رادیو کشوری است و باید سطح تولیدات آن بالا باشد. تلاش کردیم تا آیتم‌های این رادیو کوتاه و تاثیر گذار باشد. هدف اصلی این رادیو ترویج فرهنگ نورانی رضوی و نیز پرداخت مقوله زیارت و توجه به برخی از امام‌زاده‌های مهم کشور مثل شاهچراغ در شیراز و حضرت معصومه در قم است. این رادیو را برای ترویج فرهنگ زیارت رضوی راه‌اندازی کردیم. مردم از طریق ستاپ باکس می‌توانند رادیو زیارت را دریافت کنند. موج رادیو زیارت در اف ام 99.5 است.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی و معرفت افزایی زائرین، ارتقای فرهنگ رضوی و توجه به فرهنگ میزبانی و خدمت به زائرین، نشر و رشد معارف دینی با محوریت فرهنگ اهل بیت، ایجاد شوق زیارت و ارتباط مستقیم معنوی بین حرم با آحاد علاقه‌مندان به وجود امام رضا(ع) از اهداف این رادیو است. در این رادیو تبیین و پیگیری و نیز رفع شبهات و نارسایی‌های فکری و معنوی حوزه زیارت ، معرفی و بزرگداشت مفاخر اسلامی و شیعی و بزرگان موثر در حوزه زیارت را خواهیم داشت. مردم و شوندگان رادیو را با فلسفه و آداب زیارت آشنا خواهیم کرد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه رادیو زیارت هدیه رسانه ملی به مردم خراسان رضوی در سال مشهد 2017 بود، خاطرنشان کرد: رادیو زیارت رادیوی ولایت و امام است. در روز 10 ساعت پخش برنامه دارد. از ابتدای سال برنامه صبحگاهی ویژه اذان صبح نیز اضافه خواهد شد. هر روز ارتباط زنده با حرم شاه چراغ، حضرت معصومه و سوریه داریم. احتمالا در سال آینده با عتبات عالیات در عراق نیز ارتباط برقرار خواهیم کرد.
نصرپور بیان کرد: برای راه اندازی یک ایستگاه دیجیتال در روستاهای محروم 200 میلیون هز ینه لازم است. امیدواریم در سال 97 با کمک استاندار و سازمان مدیریت جشن 100 درصدی پایان پوشش دیجیتال را در استان داشته باشیم که اگر این امر محقق نشود، افراد به سمت رقبا رفته و به ماهواره روی می‌آورند. برای این کار در حوزه دیجیتال نیازمند کمک استان هستیم. 
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه ما به لحاظ اعتباری به شدت مشکل داریم، عنوان کرد: صدا و سیما حقوق را به سختی پرداخت می‌کند. در زمینه حقوق کارمندان رسمی در حوزه‌های مختلف مشکل نداریم اما در زمینه حقوق کارمندان حق‌الزحمه‌ای مشکل وجود دارد. به دلیل کمبود اعتبار رقمی که در سایت‌ها خبرگزاری‌ها ، روزنامه‌ها و کانال‌های استان پرداخت می‌شود 5 برابر رقم‌هایی است که به همکاران صدا و سیما می‌دهیم. از نظر دریافتی مشکل داریم. افزایش جزئی داشتیم اما بسیار پایین است. 
نصرپور افزود: پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیمای استان گزارش 5، برنامه شبانه شب شرقی و اخبار استان است. سریال طنز مراکز استان‌ها ویژه ماه مبارک رمضان قرار است در خراسان رضوی تولید شود به نام دنبالم نیا می‌گیرمت. این سریال تولید مرکز خراسان رضوی است که در ماه رمضان در سراسر کشور بین مراکز استان‌ها و یکی از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/45506/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت