پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

آب، اولویت نخست خراسان‌جنوبی در سال 97/ ضرورت جذب سرمایه گذار در خراسان‌جنوبی سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مساله آب، نخستین اولویت استان در سال 97 است، افزود: سال 97 نیز برای جذب سرمایه گذار از نقاط مختلف کشور برنامه ریزی خواهیم کرد.
  محمد مهدی مروج الشریعه،  در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر با فعالیت بیش از هفت هزار کارخانه و واحد تولیدی در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ساکن هستند .
وی بیان کرد: همچنین با وجود بیش از هشت میلیون راس دام، تولید 11 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال در استان هایی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند باید مورد توجه بیشتر مسئولان مرکز قرار گیرد .
وی ادامه داد: اخیرا در نامه ای به رهبر معظم انقلاب خواستار توجه ویژه به این سه استان شدیم و تا جایی که امکان دارد مطالبه گری خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم .
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر برای جوانان استان فکری اندیشیده نشود با تخلیه جمعیت در روستاها مواجه خواهیم شد، افزود: نتایج سرشماری‌های 94 و 95 تخلیه جمعیت را در بعضی شهرها و روستاها نشان می‌دهد که باید برای این امر چاره اندیشی شود.
مروج الشریعه تصریح کرد: اگر هر آنچه در اختیار استان است که ناشی از سیاست های دولت مرکزی است به درستی استفاده نشود قطعا با تخلیه جمعیت مواجه خواهیم شد و اکنون نیز گرفتار این مساله هستیم .
وی افزود: لکه های جمعیتی در برخی محورها اگر به هر دلیلی دچار فروپاشی و نبود انسجام جمعیت شوند تا صدها کیلومتر در عمق استان بعدی هیچ چیزی نخواهیم داشت و این همان زنگ خطری است که اشاره کردیم .
وی اظهار کرد: بیرجند باید به تبعیت از تئوری مرکز به عنوان مرکز همه خدمات مدرن با یک نگاه حساس و با دیدی مراقب حاکم، کانون های رشد را طی کند .
تولیدات صنایع دستی، توانمندی بی نظیر خراسان‌جنوبی
استاندار خراسان‌جنوبی یکی از توانمندی های استان را تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی دانست و بیان کرد: چاره اندیشی برای طرح های بزرگ استان به ویژه درحوزه اقتصادی زمان می‌برد و ملزوماتی دارد اما در کوتاه ترین زمان می توان در حوزه صنایع دستی به پیشرفت های چشمگیری در حوزه اقتصادی دست یافت .
مروج الشریعه از حضور صنایع دستی خراسان‌جنوبی در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد خبر داد و افزود: سالن عطار این نمایشگاه با 4500 مترمربع مساحت از چهارم تا 11 فروردین ماه 97 در اختیار صنایع دستی خراسان‌جنوبی قرار دارد .
وی با تاکید بر اینکه باید صنایع دستی استان در سبد خرید زائران مشهد مقدس قرار گیرد، بیان کرد: تولید کنندگان صنایع دستی استان از تمامی شهرستان هایی که توسط فرمانداران معرفی شد در این نمایشگاه حضور خواهند داشت .
استاندار خراسان‌جنوبی به پارچه بافی روستای خراشاد اشاره کرد و ادامه داد: امید است که حوله خراشاد برای احرام زائران استان مورد استفاده قرار گیرد.
مروج الشریعه بیان کرد: اگر بازار صنایع دستی روستاهای استان در عرصه داخلی و خارجی معرفی شد، این امر سبب توانمندی سازی در حوزه اشتغال روستایی خواهد شد .
وی یادآور شد: برخی مکان های استان که مهاجرت ناخواسته اتفاق افتاده است باید به یک عنصر کارآفرین تبدیل شود، در غیر اینصورت مشکل آفرین خواهد شد.
استاندار خراسان‌جنوبی به بحث راه و راه آهن، اشاره کرد و افزود: راه و راه آهن، در بخش زیرساخت مهم ترین اولویت استان است.
مروج الشریعه بیان کرد: این استان آزاد راه می‌خواهد و برای این مهم تلاش‌های زیادی انجام شد و هنوز در دست اجرا است .
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ما وظیفه نداریم برای طرح‌های ملی کمک کنیم اما 15 میلیارد تومان برای پروژه دوبانده سازی بزرگراه بیرجند قاین بودجه گذاشتیم .
وی با بیان اینکه تنها عامل تصادفات را نمی توان جاده دانست، تصریح کرد: فرهنگ رانندگی و نوع دستگاه ها بسیار مهم هستند چراکه اکنون پراید وسیله برون جاده ای نیست و ماشین برون جاده ای باید استانداردهای بالاتری داشته باشد .
استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ابتدا باید راه آهن چابهار به زاهدان هر چه سریعتر مسیر خود را طی کند و قطعه زاهدان - بیرجند - مشهد باید به یک فایناس برود و هیچ راه دیگری جز این وجود ندارد و این امر، یقینا اعتبار کلانی طلب می کند.
مروج الشریعه ادامه داد: مقدمات این قطعه برای فاینانس در وزارت راه فراهم می شود و امید است به زودی در شورای اقتصادی این طرح مصوب شود .
وی به پرواز صنعت در استان اشاره کرد و افزود: در این همایش سرمایه گذاری که با حضور بیش از 97 سرمایه گذار خراسان رضوی برگزار شد، 12 تفاهم نامه منعقد شد.
وی اظهار کرد: دولت مرکزی باید در راه جذب سرمایه گذار در استان به ما کمک کند، تسهیلاتی که اکنون در استان وجود دارد در تمامی استان ها نیز موجود است، سرمایه گذاران با توجه به نبود شرایط متفاوت و مناسب سرمایه گذاری وارد استان نمی شوند .
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال 97 نیز برای جذب سرمایه گذار از نقاط مختلف کشور برنامه ریزی خواهیم کرد، تصریح کرد: هر چقدر اصحاب رسانه در تبیین شرایط برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی قلم بزنند،کم است .
مروج الشریعه یادآور شد: خبرنگاران به سراغ ائمه جمعه بروند و در ارتباط با گردشگری با کارشناسان و ائمه جماعات مصاحبه کنند، نظر آنها را بخواهند و گفتمان را مدیریت کنند .
وی با بیان اینکه هتل کویر بیرجند، در حال تبدیل شدن به یک میراث فرهنگی است اظهار کرد: اکنون که سرمایه گذار وارد شده باید شرایط را برای وی فراهم کرد و مطالبه گری از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: برای اینگونه پروژه ها و پروژه هایی که سالیان سال طول کشیده است قلم مرز نمی شناسد، همچنین اگر مدیران دستگاه ها و مدیران ستادی استانداری پیگیری های لازم را نداشته باشند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید .
استاندار خراسان جنوبی به ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان اشاره کرد و افزود: تمام وجوهات کاری یک مدیر یا فرماندار را ارزیابی می کنیم و معیارهای سنجش ما دفتر بازرسی، معاونان و بازخورد فرد در ارزیابی عملکرد وی است .
مروج الشریعه بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی رصد می شوند اما برگزاری جلسات تنها معیار ارزیابی آن‌ها نیست بلکه خروجی کارها دیده می‌شود .
وی ادامه داد: صاحبان قلم بدانند این قلم برای آنها بر گردن مردم حقی ایجاب می کند و آن، رفع مشکلات و تسهیل گری برای امورات مردم است .
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران باید ظرفیت شنیداری خود را بالا ببرند، بیان کرد: باید ظرفیت نقدپذیری مدیران بالا برود.
مروج الشریعه در استان با خروج 2 ثروت بزرگ نقدینگی و مغزهای متفکر یا نیروی انسانی کارآمد مواجه هستیم .
وی با بیان اینکه در استان نیازمند انسجام فرهنگی هستیم، اظهار کرد: نیروهای انسانی نشکفته ای در استان داریم که جای شکوفایی برای آنها فراهم نشده است؛ به همین دلیل کمک برای حل معضل فرهنگی برای ایجاد انسجام فرهنگی مهم است .
ضرورت حرکت به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان
وی با بیان اینکه باید به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برویم، افزود: باید کار نهادسازی انجام بدهیم که با فرهنگ سازی توام است .
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال 97 جلسات اقتصاد مقاومتی کماکان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: همچنین ابلاغ قانون بودجه سال 97 و سیاست های بودجه، سند آمایش استان، برگزاری جلساتی با نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان و برگزاری شورای اداری در 11 شهرستان از دیگر اولویت های سال آینده در استان خواهد بود .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/46013/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است