پیام خراسان

آخرين مطالب

قرار سبز هفته آخر اسفند؛

پیشواز نوروز با درختکاری و پاکسازی سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - سازمان‌های مردم‌نهاد و کنشگران محیط زیست قرار سبز هفته پایانی اسفند را با فعالیت‌های گوناگونی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور سپری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سازمان‌های مردم‌نهاد و کنشگران محیط زیست قرار سبز هفته پایانی اسفند را نیز با فعالیت‌های گوناگونی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور سپری کردند.

در شهر شیراز استان فارس برنامه یکصد و پنجاه و هفتم پاکسازان طبیعت فارس اختصاص به پاکسازی منطقه طبیعت گردی قلات داشت. در این برنامه که باحمایت و همراهی رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس وجمعی از کارکنان و مشارکت انجمن سبزاندیشان کلات سرخ زاگرس و دهیاری روستای قلات در راستای طرح ملی بی زباله و نه گفتن به کیسه های پلاستیکی و ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ بین گردشگران صورت گرفته بود، کیسه های ویژه لقمه با قابلیت شستشو و استفاده طولانی مدت بجای کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف و قمقمه آب بجای بطری های آب معدنی، کیسه های پارچه ای ویژه خرید بین گردشگران توزیع و سپس منطقه گردشگری قلات پاکسازی شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان پاکسازی حاشیه تالاب سوستان لاهیجان توسط انجمن های رفتگران طبیعت استان گیلان و بوم بانان گیلان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

در شهر رحیم آباد استان گیلان با همت اعضای موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد پس از همراهی در پاکسازی ساحل دریای خزر در کلاچای، در نوبت عصر به پاکسازی و آموزش حفاظت از محیط زیست و تفکیک زباله در روستای نیلو پرداختند.

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه درختکاری آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج و تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، فرمانداری شهرستان بویراحمد و شهرداری در محوطه اموزشکده با شعار هر دانشجو یک درخت برگزار شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان برنامه ی آموزش کاشت و پرورش گل های زینتی به دانش آموزان در فضای باز و باغچه ی مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و همچنین نزدیک شدن به فصل بهار توسط مدرسه سبز سما انجام شد.

در شهر آبدانان استان ایلام در راستای حفظ محیط زیست واحترام به زمین دانش آموزان دبستان نیلا با همت بانوان طبیعت آبدانان و همراهی معلمین سفره هفت سین را در پارک سراب پهن کردند.

در شهر سبزوار استان خراسان رضوی کارگاه یک روز با محیط بان بمناسبت هفته منابع طبیعی توسط سمن سرزمین بادغوث در دبیرستان دانش این شهرستان برگزار شد.

در شهر اردیموسی استان اردبیل باهمکاری دانش آموزان دبیرستان شاهد، پژوهش سرای استادباباصفری، هنرستان عفت السادات، به مناسبت هفته ی منابع طبیعی 400 اصله درخت کاشته شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان بمناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه ها انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان با همراهی اهالی روستای گمل پایین شهرستان لاهیجان اقدام به پاکسازی رودخانه این روستا و نصب بنر جهت فرهنگسازی کرد.

در شهر لاهیجان استان گیلان آشنائی با گونه های بومی و غیر بومی و اهمیت آن در درختکاری با زبانی کودکانه توسط انجمن بوم بانان گیلان در دبستان پورخصالیان انجام شد، همچنین بمناسبت روز درختکاری و گرامیداشت نودمین سال بنیان ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان مراسم ویژه ای با حضور مسئولین و مردم فرهیخته در لاهیجان برگزار شد.

در شهر سبزوار استان خراسان رضوی باهمت اداره محیط زیست شهرستان و همکاری ادارات، سازمان ها، دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور انجمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار، سمن سرزمین بادغوث و دوستداران طبیعت در سومین برنامه ی پاکسازی در سال 96 مسیر های ورودی شهر از روستای دلقند تا رستوران پگاه به بهانه ی انجام طرح بدون زباله پاکسازی شد.

در شهر شیروان استان خراسان شمالی با همت اعضای انجمن طنین پاکبانان شیروان در همایش چهل وسوم این انجمن، برنامه ی شهر تکانی از خیابان جمهوری تا اول چمران انجام شد.

در شهر اقلید استان فارس انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در آخرین جمعه سال اقدام به پاکسازی تپه ی چشمه رسول الله (قدمگاه امام رضا «ع») کرد و در ادامه تعداد 500 اصه نهال زبان گنجشک وزالزالک را در روبروی شرکت پارس الکل این شهر کاشت.

شهر اقلید استان فارس همایش پیشگیری از جرم در منابع طبیعی، کشاورزی، آب و محیط زیست با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیر کل امور اراضی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان در هفته چهارم اسفند در سالن همایش آموزش و پرورش اقلید برگزار شد.

در شهر بهبهان استان خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نود و دومین برنامه محیط زیستی خود منطقه تفریحی کریا(سد شهدا) را پاکسازی کرد، همچنین در روز های پایانی سال 96 با حضور در بازارچه خیریه حمایت از نیازمندان، با فروش گل و گلدان جهت استفاده در سفره هفت سین به جای سبزه از این طرح حمایت کرد.

در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان با همت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و طنین طبیعت مسجدسلیمان و مشارکت مجموعه اداره منابع طبیعی و محیط زیست و همکاری جوامع محلی به مناسبت روز حفاظت از رودخانه ها محدوده سد سلطان آباد واقع در حومه مسجدسلیمان پاکسازی شد.

در شهر کوهدشت استان لرستان با همت جنگلیاران کوهدشت کاشت نهال در سطح وسیعی در پارک جنگلی شهید کونانی بلوران و جمع آوری زباله در سطح پارک جنگلی مذکور توسط اعضای سازمان دوستداران و حامیان منابع طبیعی محیط زیست انجام شد.

در شهر سروستان استان فارس در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست کارگاه آموزشی با موضوع کاشت، داشت و نگهداری از درختان و فایده درختان برای انسانها، باحضور نیروهای اداره منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت سروستان در آموزشگاه شهید محمد حسین شفیعی برگزار شد.

در شهر زرقان استان فارس با همت کارگروه آموزشی انجمن همیاران محیط زیست زرقان و با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، طرح آموزشی مدارس جامع محیط زیست در سومین سال متوالی در 12 مدرسه ابتدایی با هدف آشنایی دانش آموزان با اهمیت حفظ محیط زیست اجرا شد و بمناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و اجرای طرح حمایت از درختان دانش آموزان با جمع آوری کاغذ های باطله در مدرسه با شعار «کاغذ زباله نیست» از درختان حمایت کردند.

در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آسماری نمایشگاه آثار دانش آموزان با وسایل دور ریختنی در دبستان دکتر شریعتی مسجدسلیمان برگزار و به معرض نمایش گذاشته شد.

در شهر بجنورد استان خراسان شمالی سمن پیوند با همکاری دانشگاه دولتی بجنورد اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز کرد. در این کارگاه مدیر عامل سمن پیوند ضمن معرفی این سمن و فعالیت های آن در حوزه کارافرینی اجتماعی و تولید محصولات سبز، به ارایه تعاریفی از مدیریت سبز پرداخت. همچنین در این کارگاه سمن پیوند اقدام به برپایی غرفه ای برای فروش کیف و کیسه های پارچه ای کرد.

در شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی اعضای انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد در آخرین ماه سال به نشانه اعتراض با دیگر گروه های محیط زیستی و کوهنوردی و با حضور 400 دوستدار محیط زیست به ابشار خرپاپ در شهر پیرانشهر رفتند و ضمن اعلام مخالفت خود جهت انتقال آب آن به سد باوله در آن منطقه نهال کاشتند.

در شهر دورود استان لرستان به درخواست دبستان پسرانه شاهد شهرستان دورود و با همت انجمن های بلوطبان، سبزاندیشان اشترانکوه و هیئت کوهنوردی و همچنین همکاری شهرداری دورود و با حضور رئیس منطقه حفاظت شده اشترانکوه بمناسبت هفته درختکاری برنامه ای در دو مقوله کاشت نهال و کارگاه آموزشی توسط دانش آموزان و فعالان محیط زیست برگزار شد. در این برنامه 40 اصله درخت توسط نونهالان مدرسه، و با نظارت فعالین محیط زیست در محوطه مدرسه کاشته شد.

در شهر شوشتر استان خوزستان برنامه پاکسازی پارک داریون شوشتر در آستانه فرارسیدن نوروز برگزار شد. این برنامه با همت شهرداری و شورای شهر شوشتر و مشارکت اداره میراث فرهنگی، انجمن هواداران کارون زلال و طبیعت دوستان سبز و زیبا برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/46157/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد