پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کوچ از تلگرام به راحتی اتفاق نخواهد افتاد اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص فیلترینگ تلگرام گفت: ما باید به عواقب اقتصادی و نتایج این تصمیم آگاهی کامل داشته باشیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سلیمان پاک‌سرشت امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین همایش مهارت آموختگان کارآفرین در اداره فنی و حرفه‌ای ارم مشهد با اشاره به تاثیر فیلترینگ تلگرام در معیشت مردم اظهار کرد: برای بدست آوردن اطلاعات باید به سازمان‌های ذی ربط مراجعه کرد، چرا که آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد، اما حجم قابل توجهی از افراد طریق کسب و کارهای الکترونیکی فعالیت می‌کنند.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص افرادی که بعد از فیلترینگ تلگرام بیکار خواهند شد، ادامه داد: آنچه که مسلم است این است که این کوچ به راحتی رخ نخواهد داد. ما باید به عواقب اقتصادی و نتایج این تصمیم آگاهی کامل داشته باشیم زیرا این امکان دارد که نتایج غیرقابل جبرانی داشته باشد و به نظر من تصویر مشخصی از این امر وجود ندارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بنا بر توافق با شورای اجتماعی کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار، برنامه‌ای در تعدادی از استان‌ها و همچنین استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد، در واقع این امر درستی نیست که افراد بعد از مهارت‌آموزی رها شوند و کمکی نخواهد کرد.
پاک‌سرشت افزود: باید برنامه مشخصی و با کمک مشاورانی که در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی زنان فعالیت دارند، نیازسنجی انجام شود، در پایان سال گذشته تاخیری در تخصیص اعتبار در این خصوص رخ داد و ما تلاش داریم که با سرعت هر چه بیشتر با کمک کشاوران هر استانی، پروژه هر استانی را برای توامندسازی بانوان کشور انجام دهیم.
وی با اشاره به میزان افراد آموزش دیده که وارد بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود 586 مرکز در کل کشور وجود دارد، افرادی که مهارت‌های آموزشی را فرا می‌گیرند، الزاما افراد جویای کار نیستند اما مراجعینی نیز داریم که شاغل هستند و برای افزایش مهارت خود در شغلشان به ما مراجعه کردند.
پاک‌سرشت عنوان کرد: در یک برآورد که فعالیت ما در آن رهگیری شده، بین 30 تا 40 درصد یعنی از هر سه نفر یک نفر که جویای کارجو هستند، موفق به پیدا کردن شغل می‌شوند. در رشته‌های مختلف متفاوت است، در برخی رشته‌ها نزدیک به 80 تا 90 درصد است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ما همکاری با کاریابی در راستای پیدا کردن فرصت‌های شغلی داشتیم که گواهینامه فنی و حرفه‌ای افراد را از آزمون‌های استخدامی معاف نمی‌کند بلکه تایید می‌کند این افراد صلاحیت دارد.
وی تصریح کرد: اگر در سال جاری آیین‌نامه جاری قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای نوشته شود، به سمت یک نظام صلاحیت حرفه‌ای خواهیم رفت و در این نظام افراد مجموع تجارب و مدارک خود را به یک گواهی که دارای صلاحیت در رده‌های مختلف است، تبدیل می‌کنند.
پاک‌سرشت با اشاره به رویکرد مهارت‌سازی آموزش‌ها عنوان کرد: ما در حال حاضر دو فعالیت را با آموزش و پرورش و آموزش عالی در همین خصوص آغاز کردیم. با آموزش و پرورش یک کار مشترک تحت عنوان ایران مهارت شروع کرده که فرصتی را برای آشنایی دانش‌آموزان در حین تحصیل با فضای کار ایجاد می‌کند ولی هدف ما وارد کردن دانش‌آموزان به بازار کار نیست و صرفا برای آشنایی با بازار و فضای کار است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توافقی که میان این وزارت خانه با آموزش عالی صورت گرفته که در تابستان 97 آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانشجویان در رشته‌های کارگاهی و کارآموزی به عنوان مقدمه و شروع این فرصت را پیدا می‌کنند تا در کارگاه ما حاضر شوند و بعد ازفراگیری آموزش‌ها و اخذ گواهینامه، به عنوان واحد کارگاهی در روزمه تحصیلی این دسته از دانشجویان لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: البته هنوز در این مرحله قرار نداریم ولی برای واحدهای کارآموزی و کارگاهی این اتفاق خواهد افتاد، به زودی ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که در دانشگاه‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای یک دفتری را مستقر کند که دانشجویان را آشنا با امکانات موجود در سازمان سازد تا اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد که افراد از فرصت‌های آموزشی سازمان در عین تحصیل و یا ایام تابستان برخوردار شوند.
پاک‌سرشت با اشاره به توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهرها تصریح کرد: اینکه ما الزاما در هر جایی که نیاز وجود دارد، مرکزی را احداث کنیم،شاید رویه درستی نباشد و ممکن است بعداز ادامه و سپری شدن این دوره که ما با بیکاری مواجه هستیم، یک مساله تبدیل شود و در نظر داریم که آموزش‌های سیار را جایگزین کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در واقع به جای اینکه در جایی مرکزی ایجاد شود، ما به شکل سیار سرویس‌دهی کنیم، مقایسه آمار در سال 96 نسبت 95 نشان می دهد که این اتفاق افتاده و به سمت آموزش‌های سیار حرکت کرده و حجم کمتری از آموزش‌های ما در مراکزثابت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی که انگیزه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه‌ای دارند، می‌توانند در فضایی برای مهارت‌آموزی برای سرمایه گذاری حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه در این زمینه نیاز اساسی کشور است و این کار می تواند باعث شود که ما به سرعت خلا و تنگناهای موجود در تجهیز کارگاه‌ها، تامین مواد مصرفی و در توزیع آنها به صورت دسترسی همگانی امکان پذیر باشد. این امر به عنوان یک فعالیت مردمی ادامه پیدا کند و این عرصه‌ای است که پتانسیل و گنجایش زیادی در کشور ما دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/51058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

نصب 13 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اختصاص 50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

رشد 10 درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد

ذخیره‌سازی 140 هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

نماینده بسکتبال خراسان شمالی حریف خود را شکست داد

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است

اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم

معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

فعالیت 254 آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

علت حادثه امروز مراسم رژه ارتش در مشهد چیست؟

75 درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

افزایش 37 درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از 49 میلیارد ریال محکوم شد

کشف بیش از 100 کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار

اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد

خسارت 78 میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی

(ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!

ذخیره‌سازی 140 هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران