پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

رضایت بهاری گردشگران در کویر/ثبت خاطراتی خوش برای 4 میلیون مسافر اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- خراسان جنوبی طی ایام نوروزی با جذب حدود چهار میلیون مسافر، قابلیت پذیرش گردشگران را به اثبات رساند از این رو باید مورد توجه مسئولان به لحاظ تامین امکانات بیشتر و مطلوب تر قرار گیرد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: خراسان جنوبی به واسطه داشتن جاذبه هایی وصف ناشدنی هرساله توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند. خوشبختانه علی رغم محرومیت ها و برخی از محدودیت ها، سالانه شاهد افزایش گردشگران و مسافران در جای جای این خطه کویری هستیم.
هر شهرستان این استان پهناور، دارای زیبایی هایی بوده که ویژگی های منحصر به فردی را به استان بخشیده است.از شرق تا غرب و از شمال تا جنوبی ترین نقطه این استان، شگفتی هایی دارد که یکی از عوامل افزایش مسافران است.
وجود حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان طبس جمعیت بی شمار مسافران را متوجه این دیار می سازد تا ضمن بهره بری از فضای معنوی حرم، نظری هم بر کتاب تاریخ در این خطه داشته باشند. عطر خوش بهار نارنج هم در آغازین روزهای سال، آرامشی را برای مسافران به ارمغان دارد. علاوه بر این وجود باغ تاریخی گلشن، موزه ها و دیگر جاذبه ها نیز بستری مناسب برای حضور گردشگران بوده که خاطره ای رویایی را به یادگار ببرند.
و اما امسال نیز همچون سال های گذشته خراسان جنوبی طی ایام نوروزی با جذب حدود چهار میلیون مسافر، قابلیت پذیرش گردشگران را به اثبات رساند از این رو باید در برنامه ریزی های مسئولان به لحاظ تامین امکانات بیشتر و مطلوب تر مورد توجه قرار گیرد.

لبخند رضایت مسافران در بهار کویر
یکی از مسافران که برای دومین بار به خراسان جنوبی سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: زیبایی های این دیار مرا برای دومین بار به خراسان جنوبی کشاند.
مریم هادیانی با بیان اینکه از جاذبه هایی مانند چشمه مرتضی علی خرو، کال جنی، قلعه تاریخی بیرجند و موزه های این شهرستان بازدید کرده ام، افزود: تماشای این مکان ها انسان را به اوج می برد.
وی با اشاره به ارائه خدمات از سوی شهروندان بیان کرد: برای اسکان در شهرستان طبس اندکی با مشکل مواجه شدم چرا که به دلیل ازدحام جمعیت و نبود فضا، در روستاهای مجاور اسکان یافتیم.
هادیانی بیان کرد: وجود برخی از مشکلات طی این ایام امری طبیعی بوده و نباید به خاطر این موارد از سایر خدمات نیز چشم پوشی کنیم.
ضرورت توجه به ارائه مطلوب خدمات
یکی دیگر از مسافران که از مشهد مقدس به این خطه کویری آمده است هم در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: خراسان جنوبی دارای زیبایی های زیادی مانند کویرهای بکر و دست نخورده است.
رضا رحمتی خادر با بیان اینکه باید مسئولان بیش از این در معرفی این مناطق تلاش کنند، افزود: همچنین نحوه برخورد با مسافران و ارائه خدمات نیز بسیار امر ضروری در ماندگاری مسافران است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمانی مهمان نواز و خونگرم است، اظهار کرد: همچنین خدمات ارائه شده به مسافران مطلوب و قابل تحسین است.
رحمتی خادر افزود: در برخی از مراسمات اجرا شده مانند جشن نوروزگاه نسبت به سال گذشته اندکی ضعیف تر عمل شده بود اما خود نیز دارای جذابیت خاصی بود.
وی بیان کرد: هر مسافر به عنوان یک سفیر می تواند، توانمندی ها و جاذبه های این استان را به دیگر مناطق منتقل کند که شایان توجه است.

4 میلیون بازدید از جاذبه های خراسان جنوبی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی تعطیلات نوروزی بیش از سه میلیون و 801 بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است.
مرتضی عربی با بیان اینکه میزان بازدید از جاذبه های گردشگری استان نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی را نشان می دهد، گفت: مجموعه باغ جهانی اکبریه بیرجند، چشمه آبگرم مرتضی علی و باغ گلشن طبس و شهر تاریخی تون، قنات بلده و آبگرم معدنی فردوس بیشترین آمار استقبال مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.
طی ایام نوروز 97 بالغ بر یک میلیون و 554 هزار مسافر در فضاهای اقامتی استان اسکان یافته اند وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات برای مسافران تلاش زیادی شده است، گفت: خوشبختانه میزان اسکان مسافر نسبت به سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: طی این مدت بالغ بر یک میلیون و 554 هزار مسافر در فضاهای اقامتی استان اسکان یافته اند.
وی با بیان اینکه برای تامین امنیت سلامت مسافران بازدید های مختلفی در سطح شهر انجام شده است، گفت: بالغ بر 371 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، 339 مورد از رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی، 89 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 225 مورد بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی موقت انجام شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی این مدت 57 تذکر به واحدهای خدماتی متخلف داده شده است، بیان داشت: همچنین در این بازه زمانی هفت مورد اخطار کتبی صادر و یک واحد متخلف نیز تعطیل شده است.
خدمات دهی 245دستگاه اتوبوس به مسافران
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای خدمات دهی بهتر به مسافران، طرح سفرهای نوروزی 97 از مورخ 23 اسفندماه لغایت 15 فروردین‌ماه سال اجرایی شد.
مهدی گرجی ادامه داد: طی اجرای این طرح 245دستگاه اتوبوس، 112 دستگاه مینی‌بوس و 204 دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده که حدود هزار و 635 راننده در این ناوگان فعالیت کردند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت حمل ‌و نقل مسافر از طریق جاده‌های استان در اجرای طرح نوروزی، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در 52 دستگاه تردد شمار استان 10 درصد افزایش داشته است.
محور بیرجند- مود بیشترین میزان تردد را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است وی بیان کرد: همچنین طی این مدت 10 هزار و 728 مسافر در قالب 296 سفر توسط 561 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده های خراسان جنوبی تردد داشته اند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: نتایج تجزیه و تحلیل آمار فوق الذکر نشان از سرعت های غیر مجاز ثبت شده به میزان 25.69 درصد در وسایل نقلیه دارد.
گرجی، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین میانگین سرعت تردد ثبت شده در محورهای استان 85.4 کیلومتر بر ساعت بوده و محور بیرجند- مود بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.

کاهش 8 درصدی کشته شدگان در نوروز
رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی هم در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: پلیس راه استان در راستای تامین رفاه و سلامت حال شهروندان طرح نوروزی را اجرایی کرد.
سرهنگ حسین رضایی با بیان اینکه طی مدت اجرای این طرح 153 فقره تصادف در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده است، افزود: در این تصادفات 11 کشته و 253 مجروح به جای گذاشته است.
وی ادامه داد: تعداد کشته شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش و تعداد مجروحین نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه 45 درصد تصادفات فوتی در ساعات 16 تا 20 شب رخ داده است، گفت: 20 درصد متوفیان در 28 اسفندماه سال گذشته و 20 درصد نیز در دهم فروردین ماه سال جاری رخ داده است.
وی ادامه داد: 45 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو، 26 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 11 درصد عدم رعایت به جلو و هشت درصد انحراف به چپ بوده است.
نهبندان بیشترین میزان کشته و زخمی را دارد
رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان کرد: شهرستان نهبندان با افزایش 100 درصدی فوتی‌ها و افزایش 67 درصدی مجروحین بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ رضایی افزود: همچنین شهرستان طبس با 100 درصد کاهش متوفی و کاهش 44 درصدی مجروحین کمترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است.
شهرستان نهبندان با افزایش 100 درصدی فوتی‌ها و افزایش 67 درصدی مجروحین بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است وی با بیان اینکه پلیس راه خراسان جنوبی باتوجه به رشد بالای مسافر در هر سال، اقدامات خود را بیشتر می کند، افزود: به طور یقین باید شهروندان به خصوص رانندگان برای کاهش هر چه بیشتر خسارت های جاده ای، نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی 36 هزار و 296 برگ جریمه صادر شده است، گفت: رانندگان متخلف طی تعطیلات نوروزی بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان جریمه شده اند.

سایه روشن های اسکان دهی مسافران در شهرستان ها
اگر چه رشد آمار گردشگران خراسان جنوبی را مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم تایید می کنند، اما در این بین، سایه روشن های میزبانی و اسکان در برخی از شهرستان ها مانند طبس، مدیریت بهتر برای جذب گردشگر را می طلبد.
معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: امروزه طبس خاص سفرهای نوروزی نیست بلکه در تمام طول سال رونق و پویایی خاصی در شهرستان موج می زند.
سعید برقی با بیان اینکه هر ساله با موج بالای مسافر در ایامی مانند تعطیلات نوروزی مواجه هستیم، گفت: در سال جاری تمام توان و ظرفیت خود را برای استقبال از این عزیزان به کار گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه طی تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار بازدید کننده داشته ایم، گفت: این میزان در سال جاری بیش از 8 درصد افزایش داشته است.
برقی با بیان اینکه 73 مدرسه با 500 کلاس درس برای اسکان مسافران مهیا شده بود، گفت: به دلیل حجم بالای مسافر هیئت های مذهبی و سالن های ورزشی نیز به کمک ستاد خدمات نوروزی آمدند.
وی با بیان اینکه همچنین از ظرفیت روستاهای نزدیک برای اسکان مسافر استفاده شد، گفت: به طور حتم برای سال های آتی نیز برنامه ریزی بهتر و مطلوب تری خواهیم داشت.
بدون شک توسعه و رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در هر نقطه از کشور در گرو تامین زیرساخت‌ها است. پس چه خوب است که با بهره گیری از توان بخش خصوصی و دولتی ظرفیت های اسکان به بهترین نحو برای مسافران مهیا شود تا به عنوان سفیری در استان زمینه انتقال جاذبه ها و معرفی این دیار فرهنگ و ادب باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/52506/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی