پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تعامل میان همه اعضای جامعه سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ گفت‌وگو و تعامل باید بین همه اجزا و بخش‌های جامعه به ویژه حوزه‌های مدیریتی و حاکمیتی با هم و نیز با مردم تقویت شود.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جمع معاونان و مدیران حوزه ستادی استانداری، اظهار کرد: امروز تلاش دشمنان نظام کوبیدن بر طبل اختلاف افکنی و ایجاد فاصله بین بخش‌های مختلف و نیز مردم با مسئولان است، نباید به آنان این فرصت داده شود و باید نسبت به این موضوع آگاه سازی‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود .
وی افزود: باید از ظرفیت‌های تمام قوا در استان اعم از نمایندگان مجلس، شوراهای شهر و روستا، دستگاه قضا، احزاب و تشکل‌های مردم نهاد برای حفظ انسجام و همدلی و آرامش و امنیت جامعه که لازمه پیشبرد امور توسعه‌ای استان است ، بهره گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی گفت : موضوع منافع، وحدت و انسجام و امنیت ملی از جمله مباحثی است که باید مورد توجه همه مردم، مدیران استان، فرمانداران و سایر بخش‌ها و نهادها قرار گیرد و محور تصمیمات و عمل آنها باشد.
رشیدیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا ظرفیت مدارا و تحمل سلایق مختلف را در بین خود افزایش دهیم، عنوان کرد: در این میان باید نسبت به موضوع افزایش سرمایه اجتماعی جامعه و حفظ و ارتقا آن توجه جدی شود که مهمترین پایه آن اعتماد مردم به مسئولان و عملکردهای آنان و میزان رضایت از آنها است.
وی ادامه داد: امروز در دهه چهارم انقلاب با توجه به بروز و ظهور گسست بین نسلی، تغییر در گروه‌های مرجع در حوزه ارجاعات فرهنگی، اجتماعی، گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیش از پیش نیاز به نهادینه کردن گفت‌وگو بین بخش‌های مختلف احساس می شود زیرا گفت‌وگو و مشارکت نظام مند از منابع مشروعیت بخش به نظام‌های سیاسی و عامل وحدت آفرین و زمینه ساز مشارکت و اعتماد آفرین جامعه است . همه ما در استان تلاش می‌کنیم زمینه این امر فراهم شود. در همین رابطه منشور گفت‌وگوی سیاسی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد که می‌تواند آن را تقویت کند.
رشیدیان با تاکید بر تقویت فضای گفتمانی بین گروه‌های مختلف مردم، مسئولان و دولت، گفت: راه‌اندازی خانه احزاب و خانه سازمان‌های مردم نهاد در استان اقدام زمینه ساز ارتباطی قانونمند و شفاف برای گسترش تعامل دولت و مردم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بود و امروز تلاش بر آن است با شناسایی و رفع موانع و محدودیت‌ها برای گسترش فعالیت آنها زمینه بیش از پیش فراهم شود. ارتقا نشاط و شادابی و نیز امید در جامعه از دیگر مباحثی است که در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: بنای ما بر آن است در حوزه ایجاد پویایی در سطح جامعه و استان با برنامه‌های متناسب با فرهنگ دینی و ملی خود این فضا را به سمت ارتقا نشاط ، تحرک و شادابی سوق دهیم .در نوروز تجربه خوبی برای ایجاد فضایی بانشاط در سطح استان و مشهد با اجرای طراحی‌های زیبا و رنگارنگ در قالب المان‌ها و گل‌آرایی‌‎های متفاوت، برگزاری نوروزگاه‌های آیینی ، جشن‌ها و مسابقات بومی - محلی و مناسبتی حاصل شد و این تجربه در طول سال در قالب برنامه‌‍های مناسب از جمله هفته‌های فرهنگی و غیره باید دنبال شده و توسعه یابد.
رشیدیان با بیان اینکه توسعه و ارتقا سلامت اجتماعی، روانی، محیط زیست و در کل کیفیت زندگی در سطح جامعه ضرورتی اساسی است، عنوان کرد : در این راستا باید بر روی فراگیر شدن بحث سلامت، کار گسترده‌ای صورت گیرد تا دستگاه‌های مجری با همکاری اقشار و گروه‌های مردمی نسبت به آنها فعال شده و سلامت محیط زیست ، اجتماعی و روانی جامعه دغدغه جدی همگان شود. تلاش برای ارتقا معیشت و رفاه اقتصادی در جامعه با توسعه اشتغال و رونق تولید از جمله سیاست‌هایی است که امسال مدیران استان همانند سال‌های گذشته که با محوریت اجرایی نمودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌نمودند ، باید با جدیت پیگیری کنند.
وی افزود: ما بعنوان خادمان مردم موظفیم تمام تلاش خود را با بکارگیری همه مقدورات استان برای ارائه خدمات در خور شان و حفظ عزت و کرامت آنان انجام دهیم اما هنوز بین آنچه که انجام شده و آنچه که شایسته مردم ما است، فاصله وجود دارد که با کار صادقانه و با تمام وجود پر می شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد : امروز در سایه تلاش‌هایی که در دولت تدبیر با مشارکت بخش‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی و مردمی انجام شده، وضعیت استان در حوز‌ ها و شاخص‌‎های مختلف روند رو به بهبودی را نشان می‌دهد چنانکه در سال گذشته حدود 120 هزار نفر به اشتغال استان افزوده شد. برای امسال با وجود آنکه بر اساس برنامه ششم توسعه سهم استان 70 هزار نفر اشتغال جدید است اما با توجه به آمار 240 هزار نفری بیکاران ، برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر ایجاد110 هزار شغل جدید است که برای این امر نیازمند همراهی و مشارکت همه بخش‌ها اعم از دولتی، قضایی، نمایندگان مجلس، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بیش از همه بخش خصوصی و مردمی هستیم .
وی ادامه داد: رونق تولید و ارتقا کیفیت آن و فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی و جایگزینی آن با کالاهای بی‌کیفیت خارجی از جمله مباحثی است که در سال جاری در دستور کار بخش‌های اجرایی است .در این میان باید به موضوع ارتقا کیفیت تولیدات استان با شرایط، نیاز و ذائقه بازارهای داخلی و نیز خارجی به طور جدی توجه شود.
رشیدیان گفت: برخورد قاطع با فساد و مبارزه هوشمندانه با آن از جمله زمینه‌های دیگری است که باید با حفظ آرامش لازم برای فضای فعالیت‌های اقتصادی به دور از مباحث تخریبی و در چارچوب قانون پیگیری شود. موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده حاشیه شهرها و مناطق روستایی، نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری، گسترش طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم وروستایی، پیگیری طرح رونق تولید و اشتغال‌های حمایتی و خانگی نیز در سال جاری از طرح‌هایی است که با ورود جدی دولت می‌تواند به رونق اقتصادی واحدهای تولیدی و نیز اقتصاد استان بیانجامد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/52742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل در ازمیغان

دستگیری سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

اجرای بیش از 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

توقیف 48 خودرو در نیشابور

متهم به 46 فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

افزایش 50 درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟

شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

مشارکت بیش از 4 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

صحرای طبس به روایت تصویر

بیش از 3 تن مرغ غیر قابل‌مصرف در بیرجند معدوم شد

اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی

سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد دستگیر شد

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد

هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی

رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

واریز 7000 میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان 15 روز قبل از اعزام ادغام کنند

اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

100 هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد

کشف اسکلت مرد مشهدی وسط خانه!

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

50 اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)