ژنها و محیط به چه اندازه در یادگیری موثر هستند؟
علمي
بزرگنمايي:
خراسان آنلاین - محققان دریافتند که ژنها و محیط تاثیر مشابهی در یادگیری کودکان دارند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ساینس، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه فلوریدا همراه با دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه استنفورد، ترکیب ژنها و محیطهایی که توانایی شناختی کودک را شکل میدهند، بسیار روشن نیست؛ این بسیار فریبنده و پیچیدهتر از آن چیزی است که در حال حاضر درک شده است.
ژنها و محیط در یادگیری کودکان ثروتمند و فقیر به تبعیت از محیط تاثیر یکسانی دارند. تاثیر محیط برای دانشآموزان ثروتمند به همان اندازه تاثیر محیط برای دانشآموزان فقیر است.
محققان پروندههای تولد و مدرسه 24 هزار دوقلو و نزدیک به 275 هزار خواهر و برادر را که طی سالهای 1994 تا 2002 در فلوریدا متولد شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.
همانطور که در گذشته، اثرات ژنتیکی و محیطی در توسعه شناختی مورد بررسی قرار گرفته بود، ما نیز بر مجموعهای از دوقلوها و خواهر و برادران تمرکز کردیم.
جفری راث، متخصص کودکان در دانشگاه فلوریدا، عنوان کرد: در آینده نزدیک، درک عمیقتری از نقش بین ژنتیک و محیط در دسترس خواهد بود.
با ظهور اطلاعات بیشتر ژنتیکی خاص، ما شاید بتوانیم نقشه دقیق اتصال ژن و محیط را تدوین کنیم.
چنین اطلاعاتی، توانایی محققان برای پیشبینی اینکه چگونه کودکان توانایی فکری خود را به دست میآورند، بهبود میبخشد.
نتایج به تازگی در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۳۵
-
۴۸ بازديد
-
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/52899/