پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

کسب رتبه نخست سرمایه‌گذاری کشور توسط استان در حوزه صنعت اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت: در سایه همراهی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری که 12.1 درصد است به 11.4 درصد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان ظهر امروز 30فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 97 با اشاره به دستاوردهای استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات طی سال گذشته، اظهار کرد: براساس برش استانی برنامه ششم توسعه باید سال گذشته 123 هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد می‌شد که با توجه به ظرفیت‌های موجود و تعداد بالای جویندگان کار، این رقم با تفاهم بین دستگاه‌های اجرایی و تقسیم کار شهرستانی، به 160 هزار اشتغال افزایش یافت. 
وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در پایان سال گذشته موفق به ایجاد 124 هزار فرصت شغلی در استان شدیم. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال استان برای سال دوم برنامه ششم توسعه نیز 70 هزار فرصت شغلی جدید است، عنوان کرد: باتوجه به توانمندی‌ها، نیازها و نیز قرار گرفتن خراسان رضوی در بین سه استان نخست کشور در حوزه نرخ مشارکت بالای اقتصادی با میزان 44 درصد، هدف‌گذاری در سال 97 بر ایجاد 110 هزار اشتغال جدید تمرکز یافته است.
رشیدیان تصریح کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته با صدور 344 فقره پروانه بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری 3 هزار و 785 میلیارد تومانی و اشتغال 8657 نفری، رتبه نخست سرمایه‌گذاری کشور را از آن خود کرد که قابل تقدیر است. 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون 348 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60درصد در استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا این پروژه‌ها در سال جاری با ‌گذاری 4192 میلیارد تومان و اشتغال 15 هزار نفری به بهره‌برداری برسد.
رشیدیان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به مشهد و نشست با فعالان اقتصادی استان تاکید کرد: اتنظار است فعالان این حوزه، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی را برای طرح در این جلسه از هم‌اکنون احصا و آماده نمایند. 
وی در ادامه با اشاره به خدمات قابل توجه انجام شده در حوزه کشاورزی، بیان کرد: با توجه به موضوع بحران آب، تنها در سال گذشته 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین تجهیز شدند. 
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در 2000 کیلومتر از اراضی استان نیز خطول انتقال آب تعبیه شد که سهم قابل توجهی در بهره‌وری از منابع آب داشت. 
رشیدیان تصریح کرد: همچنین در 100 هکتار از اراضی استان 250 طرح کشت گلخانه‌‎ای به اجرا درآمد که این پروژه‌ها نیز در کاهش مصرف آب و افزایش تولید، موثر بوده‌اند. 
وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جلسه کارگروه استانداران منطقه پنج کشور با حضور معاونان وزارت کشور به میزبانی استان در مشهد افزود: مقرر شد با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه مناطق با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌های درون هر منطقه برای ارتقا آن، فهرست پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک، 6 استان توسط مراکز سرمایه‌گذاری آن‌ها تهیه و ارائه می‌شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به دیدار خود و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور طی عصر روز سه شنبه، گفت: مقرر شد طرح پیشنهادی ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان با کمک بخش خصوصی تهیه و به دولت ارائه می‌شود.
رشیدیان اظهارکرد: طی این دیدار، پیشنهادی مبنی بر راه‌اندازی صندوق شرکت توسعه عمران استان مشابه آنچه در کرمان انجام شده است، مطرح شد تا با کمک بخش دولتی و خصوصی این شرکت راه‌اندای شود.
وی تاکید کرد: با ترکیب و تجمیع ظرفیت این بخش‌ها در قالب این صندوق، می‌توان از امکانات و توان آن‌ها برای تسریع، تکمیل و اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان استفاده نمود که در این راستا مقرر شد طرح آن تهیه و ارائه شود.
رشیدیان با بیان اینکه در این جلسه مباحث مختلفی از سوی نمایندگان مطرح شد، خاطرنشان کرد: عمده مسائل طرح شده در حوزه آب بود از جمله موضوع انتقال آب از دریای عمان که امری اجتناب‌ناپذیر است و اجرای آن با مشارکت بخش خصوصی قابل تحقق است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت این کارگروه بیان کرد: با توجه به مباحث و چالش‌های مشترک نقش بخش خصوصی و نمایندگان مجلس در این حوزه‌ها مقرر شده تا نشستی مشترک بین استانداران این کارگروه و اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان مردم این استان‌ها در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اقدام اتاق بازرگانی استان در بحث شناسایی قوانین محل کسب و کار و اعتراضات کارگری و... بر شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان طی همکاری بخش خصوصی و دولتی تاکید و عنوان کرد: باید شرایط استان در این حوزه جمع‌بندی شده تا بتوانیم در حوزه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فعالیت هماهنگی را داشته باشیم.
رشیدیان با اشاره بر ضرورت دیده شدن نقش و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بخش خصوصی و حضور آنان در اتاق بازرگانی و شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برای طرح و پیگیری مباحث مربوط به این حوزه و تقویت آن، بیان کرد: در عین حال زمینه حضور کارآفرینان استان و برگزاری نشستی با آنان به منظور بررسی و فعلیت رساندن ظرفیت‌های این بخش در اقتصاد استان را ضروری خواند.
وی با بیان اینکه اینکه آمار بیکاران با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه اشتغال به طور عادی با توجه به جمعیت جوانان ما روز بروز در حال افزایش است، گفت: هم‌اکنون با وجود 260 هزار نفر جویای کار در استان باید بسیج همه جانبه تمامی بخش‌ها در حوزه اشتغال تحقق یابد تا به نتیجه مناسبی در ایجاد اشتغال دست یابیم. 
استاندار خراسان رضوی ارائه تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی و عوارض که برای به کارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی و طرح‌های کارورزی به واحدهای تولیدی داده می‌شود را از جمله این زمینه‌ها برای ترغیب بخش‌های مختلف به استفاده از نیروی تحصیل کرده دانست.
رشیدیان تاکید کرد: همچنین باید از ظرفیت بالای تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری برای ایجاد اشتغال بهره گرفت و در این میان نقش بخش خصوصی محوری است.
در ادامه این نشست غلامحسین رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در این جلسه با بیان اینکه زمانی کمترین ارتباطات را اتاق بازرگانی با وزارت کشور داشت، گفت: امروز این مناسبات و تعاملات همسطح وزارتخانه‌های تخصصی چون صنعت، معدن و تجارت و گسترده است.
وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق و وزارت کشور و استانداری ها خبر داد و تاکید کرد: این ارتباطات به همکاری مطلوب و نتیجه بهتر در حوزه اقدامات توسعه‌ای و اقتصادی منجر می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: امروز در حوزه اشتغال بخشی از نگرانی ما آن است که منابع فقط با رویکرد ایجاد شغل فقط به حوزه‌هایی که بیشترین اشتغال را ایجاد می‎کند، اختصاص نیابد بلکه .باید در کنار اشتغال تمرکز و توجه ویژه‌ای به حوزه بهره‌وری اقتصادی این بخش‌ها شده و بعد اشتغال آن در نظر گرفته شود
شافعی عنوان کرد: در حوزه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی هم باید توجه و دقت نظر لازم اعمال شود تا منجر به ایجاد تولید و اشتغال مناسب شود و به هدر نرود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند