پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سال گذشته 770 میلیارد ریال است اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع ارزش ریالی کالاهای هدف مکشوفه در سال 96 برابر با 770 میلیارد ریال بوده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید جوادحسینی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با مقایسه عملکرد سال 96 حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: در سال 96 درمجموع 375 جلسه با 2089 مصوبه در کمیسیون استان، کارگروه‌های کارشناسی و کمیسیون‌های شهرستانی برگزار شده که نسبت به سال 95 از لحاظ تعداد جلسات 32 درصد و از لحاظ تعداد مصوبات 34 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه همچنین حدود 85 درصد از مصوبات اجرایی شده، افزود: علاوه برا این موارد ارزش ریالی کشفیات سال 96، هزار و 853 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال95، 23 درصد رشد دارد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 86.4 درصد کشفیات مربوط به نیروی انتظامی و 5.9 درصد سازمان صنعت معدن و تجارت و بقیه سایر دستگاه‌ها بوده است.
حسینی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان 2 هزار و 569 مورد بوده که از این تعداد 91 درصد کل پرونده‌هامحکوم و 18 درصد دیگر تبرئه شده‌اند.
وی افزود: جریمه تعیین شده در پرونده‌های محکوم شده 752 میلیارد ریال بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: افزایش 484 درصدی ارزش پرونده‌های محکومیت یافته در مقابل افزایش یک درصدی تعداد آن‌ها نشان دهنده تشکیل پرونده‌های کلان در این مدت است.
حسینی با بیان اینکه درصد وصول مطالبات از کل جرایم تعیین شده در سال 1396 نسبت به سال 95، 148 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال 96 تعداد 28 جلسه در کارگروه تبصره سه ماده 50 تشکیل شده که طی آن 370 پرونده برائت یافته مورد بررسی قرار گرفت و در 37 مورد به ارزش کل 55 میلیارد ریال لوایح تجدید نظر صادر گردید. 
وی افزود: تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اداره کل گمرکات استان 698 پرونده به ارزش کل 112 میلیارد ریال بوده که از نظر تعداد پرونده‌ها نسبت به سال 95، 29 درصد کاهش داشته اما از نظر ارزشی 160 درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده افزایش تعداد پرونده‌های قاچاق کلان از گمرکات استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد کل بازرسی‌ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 30 هزار و 285 بازدید بوده که نسبت به سال 95، 11درصد افزایش داشته و رتبه اول کشور را در این زمینه بدست آمده است.
حسینی اضافه کرد: تعداد کل پرونده تشکیل شده در این مدت 569 پرونده بوده که نسبت به سال 95، 11 درصد کاهش داشته است و ارزش ریالی کل پرونده‌ها معادل 109 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 95، 11 درصد افزایش داشته است و این نشان‌دهنده افزایش کشفیات کلان بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های متشکله به ظن قاچاق در فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی 742 پرونده بوده است، تاکید کرد: این میزان نسبت به سال 95، 43 درصد کاهش داشته و ارزش ریالی کشفیات در این مدت برابر با 31 میلیارد ریال بوده که از نظر ارزشی نسبت به سال 95، 7 درصد افزایش داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 96، تعداد 2 هزار و 278 پرونده شامل 215 پرونده خروجی و 2058 پرونده ورودی و 16 پرونده ترانزیتی به ارزش کل 1601 میلیارد ریال در فرماندهی انتظامی استان تشکیل شده که نسبت به سال 95، از نظر تعداد کل پرونده‌ها پنج‌درصد و از نظر ارزش 20 درصد افزایش داشته است. 
حسینی خاطرنشان کرد: در سال 96 تعداد 122 هزار و 89 بطر و قوطی مشروبات الکلی کشف شده، که نسبت به سال 95، 26 درصد افزایش داشته است. 
وی تصریح کرد: میزان کشفیات تجهیزات دریافت از ماهواره در سال 1396 برابر با 50 هزار و 841 عدد بوده که نسبت به سال 95، یک درصد کاهش داشته است.
حسینی با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه در 96، 128 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 95، 41درصد افزایش داشته است، بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه در سال 96، هفت‌درصد از ارزش کل کشفیات در این سال بوده که نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده افزایش سهم ریالی کالاهای ممنوعه از کل کالاهای مکشوفه است.
وی افزود: تعداد متهمین دستگیر شده در سال 96، 4128 نفر بوده که نسبت به سال 95، 28 درصد کاهش یافته است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تعداد باندهای متلاشی شده در سال 96، 40 باند بوده که نسبت به سال 95، هشت‌درصد افزایش داشته است.
حسینی با بیان اینکه مصرف کلیه فرآورده‌های نفتی جز نفت کوره و نفت سفید در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش داشته است، عنوان کرد: مصرف نفت گاز در استان در مجموع بخش‌های مختلف در سال 96 نسبت به سال 95 به میزان سه‌درصد و معادل 49 میلیون لیتر افزایش داشته است. 
وی اضافه کرد: مصرف نفت گاز در بخش صنعت 17 درصد، در بخش حمل‌ونقل سه‌درصد و در کشاورزی پنج‌درصد افزایش اما در سایر بخش‌ها هشت‌درصد کاهش یافته است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مقدار کل فرآورده‌های نفتی مکشوفه در سال 96 نسبت به سال 95 به میزان 6درصد کاهش داشته این مقدار برای نفت گاز نیز معادل 9درصد کاهش بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال 1396 تعداد 224 هیات بازرسی، 1215 گشت مشترک، 30 هزار و 616 بازدید از مجاری عرضه و 8832 بازدید از مصرف‌کنندگان عمده فرآورده‌های نفتی را بانجام رسانده‌اند.
وی گفت: مجموع ارزش ریالی کالاهای هدف مکشوفه در سال 96 برابر با 770 میلیارد ریال بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در کالاهای هدف مکشوفه در سال 96 از نظر ارزشی، منسوجات شامل البسه و پارچه با 295 میلیارد ریال، اسباب بازی با 108 میلیارد ریال و لوازم آرایشی و بهداشتی با 94 میلیارد ریال بیشترین ارزش کشفیات را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن مصنوعات طلا و نقره با 65 میلیارد ریال و سیگار با 42 میلیارد ریال بیشترین کشفیات را دارا بوده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد