پیام خراسان

آخرين مطالب

دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی:

«جیگی جیگی» با هدف رشد و تعالی هنرمندان دنبال می‌شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» گفت: یکی از اهداف این جشنواره رشد و تعالی هنرمندان است که با برگزاری کارگاه‌ها و گفت‌وگو با آن‌ها به این هدف نزدیک خواهیم شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمد برومند امروز 30 فروردین‌ماه در نشست خبری جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» که در محل فرهنگسرای بهشت برگزار شد، با بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود این است که دو جایزه ویژه دارد. یک جایزه به نام داوود کیانیان و یک جایزه به نام حمید قلعه‌ای است و هر دو آن‌ها مشهدی هستند و هر دو آن‌ها بیش از 90 نمایش‌نامه یا کتاب نوشته‌اند.
وی ادامه داد: داورهایی که برای این بخش انتخاب شده‌اند، داوود کیانیان، حمید قلعه‌ای، رضا صابری، منصور خلج و حسین فدائی‌حسین برای انتخاب داورها ما سعی کردیم از تمام انجمن‌های تخصصی تئاتر استفاده کنیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» اظهار کرد: تاکنون آثار ایرانی و خارجی بسیاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و داوران ما در حال داوری هستند و یک اثر برگزیده در بخش کودک که جایزه استاد کیانیان است و بخش نوجوان که جایزه‌ای به نام استاد قلعه‌ای را شامل می‌شود و یک اثر برگزیده دیگر با موضوع فرهنگ رضوی انتخاب خواهد شد و از یک نمایشنامه با موضوع شاهنامه هم تقدیر خواهدشد.
برومند بیان کرد: نتایج برگزیدگان در روز اختتامیه اعلام و آثار برگزیده شده هم در کتابی چاپ می‌شود.
وی ادامه داد: بخش اجرایی جشنواره بخش بین‌الملل است که در ابتدا هشت نمایش از کشورهای مختلف انتخاب شد. اما به دلیل مشکلات مالی مجبور به کوچک کردن جشنواره شدیم و اکنون پنج نمایش از کشورهای آلمان، چک، اسپانیا، ترکیه و آذربایجان به این جشنواره دعوت شده‌اند.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» گفت: در بخش ایرانی هشت نمایش انتخاب شده است که طبق جدول برنامه اجرا می‌شود که دو نمایش از بین این هشت نمایش به‌صورت ویژه به اجرا خواهد رسید، چرا که موضوع آن‌ها امام رضا(ع) تحت عنوان «جیگی جیگی سلام» و «جیگی جیگی منم» است.
برومند عنوان کرد: بخش دیگر جشنواره بخش مهمان نام دارد و شامل آثاری است که قبلا در مشهد به اجرا رسیده است و چارچوب نمایش‌های اصلی را ندارد. زیرا نمایش‌های اصلی باید تک نفره اجرا شود. اما این نمایش‌ها محدودیتی ندارد.
وی با بیان اینکه این جشنواره شامل یک بخش کودک است و معتقد هستیم تئاتر در فطرت انسان‌ها است و باید از دوران کودکی به انسان‌ها آموزش داده شود، عنوان کرد: نمایش‌های کودکی که توسط کانون فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها تولید شده و از سراسر استان است در شهرهای خود اجرا می‌شود که در این میان، بخش عروسک‌های آیینی شامل حرکت‌های آیینی نمایشی است.
برومند عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» شامل دو کارگاه ساخت عروسک‌های نخی با حضور استاد توماس هرفورت از کشور آلمان و استاد پاولی ونگلی از کشور چک است.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» گفت: پیش‌بینی ما برای بخش بزرگداشت برگزاری سه بزرگداشت بود که اگر از نظر مالی تامین نشویم این بخش را برگزار نخواهیم کرد و به سال آینده موکول می‌شود.
در ادامه این نشست محمد جعفر نجفی، دبیر بخش عکس جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» طی سخنانی با بیان اینکه برگزاری مسابقه عکاسی یکی از اتفاقات خوب این جشنواره است، عنوان کرد: در بخش عکاسی نیز سه نفر به عنوان داور انتخاب شدند.
وی افزود: داوران این بخش از جشنواره، سید محسن مصطفی‌زاده، حمیدرضا گیلانی‌فر و ابراهیم بهرامی است که آقای گیلانی‌فر و بهرامی داوران بین‌المللی جشنواره هستند.
دبیر بخش عکس جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» بیان کرد: پیش‌بینی ما برگزاری کارگاه عکاسی در نخستین روز جشنواره است. همچنین «جیگی جیگی» بخشی خاص برای عکاسی است و کسانی که از این برنامه‌ها عکاسی می‌کنند تا پایان روز باید عکس‌های خود را تحویل دهد.
وی ادامه داد: بخش دیگری که در جشنواره دنبال می‌شود بخش عکس‌های سال‌های گذشته عکاسی تئاتر است که شامل صحنه و پشت صحنه عکاسی تئاتر است. بدین معنا که اکنون عکاس‌ان عکس‌های خود را تحویل می‌دهند و داوری این آثار تا اوایل خرداد‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
نجفی تصریح کرد: بخش دیگری که قرار است در بخش بین‌الملل دنبال شود، بخشی با عنوان «شادی» است. این بخش قاعده‌ای ندارد که در کدام بخش و ژانر قرار می‌گیرد و باید گفت این بخش در سال‌های آینده پربارتر خواهد بود.
دبیر بخش عکس جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» عنوان کرد: بخش کارگاه عکاسی که با مسئولیت مهدی مصباحی خواهد بود به‌صورت رایگان دنبال می‌شود و هر عکاس از جمله عکاسان خود جشنواره و عکاسان دیگر می‌توانند شرکت کنند و محل برگزاری این کارگاه در مجتمع امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد خواهد بود. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

ماجرای گروگانگیری خونبار!

بیش از 38 کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!