پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

سال های ویلچر نشینی/راه هایی که به روی جانبازان بسته است سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- جانبازان اگرچه قصیده صبر را سروده اند و اسوه پایداری و استقامت هستند و سخن از مشکلاتشان نمی گویند اما نباید سختی هایی که با آن دست و پنجه نرم می کنند را فراموش کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شاید هنوز به سن جوانی هم نرسیده بود که واژه‌هایی چون فرمان امام(ره)، دفاع از میهن، آب و خاک و در نهایت راه حسین(ع) ذهنش را پر کرد و باعث شد کوله‌بارش را ببندد و راهی جبهه شود.
چه نوجوانی و جوانی بابرکتی را سپری کرد. گاه در عملیات «فتح المبین» گرهی از مسیر فتح خرمشهر را باز کرد، زمانی در «فاو» همراه فرماندهان و سرداران نقش آفرینی نمود و روزی نیز در مرز مهران فداکاری می‌کرد.
اما همه چیز به همین جا ختم نشد، او در این راه پایش را از دست داد تا وطنش چون سرو سرفراز و استوار بماند، روزها و شب‌ها را بر روی تخت سپری کرد تا کودکان نسل بعد از خودش بی هراس از دشمن با شادی جست و خیر کنند و ساعت‌ها در اتاق عمل جراحی‌های سخت را پشت سر گذاشت تا دیگر هیچ هموطنش از جنگ آسیب نبیند.
اما امروز بعد از پشت سرگذاشتن همه این سختی‌ها اگر باز هم از جانباز سرفراز وطن بپرسی اگر به گذشته برگردی باز هم عازم جبهه می‌شوی، بی‌درنگ پاسخ می‌دهد آری و در نگاهش هیچ اثری از خستگی و رنج بیماری نیست.
علیرضا نصرآبادی یکی از همین قهرمانان است که در 15 سالگی و در شرایطی که سال اول دبیرستان را سپری می‌کرده، راهی جبهه شده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آن روزها گفت و بیان کرد: چند بار درخواست اعزام به جبهه دادم ولی چون سنم پایین بود، قبول نمی‌کردند.
این جانباز دفاع مقدس بیان کرد: من تنها پسر خانواده بودم و از این جهت دوری از من برای خانواده‌ام نیز سخت بود و در نهایت سال 60 بعد از تلاش و خواهش های فراوان موفق شدم به جبهه بروم.
از 15 سالگی تاکنون ویلچر نشین هستم
وی با اشاره به خاطرات زیبای روزهای دفاع از میهن، ادامه داد: اردیبهشت ماه سال 60 در مراحل ابتدایی عملیات فتح المبین(عملیات آزادسازی خرمشهر) قطع نخاع و جانباز شدم.
نصرآبادی با اشاره به اینکه روزهای 50 سالگی‌اش را سپری می‌کند، افزود: اینکه از 15- 16 سالگی تا 50 سالگی را ویلچر نشین باشی سخت است ولی خدا را شاکرم که اگر بخشی از سلامتی‌ام را از دست دادم در راه کشورم بوده است.
این جانباز دفاع مقدس بیان کرد: به خاطر جانبازی و مشکلاتی که نشستن طولانی مدت بر روی ویلچر و تخت برایم به وجود آورد هر بار بخش دیگری از سلامتی را از دست داده و عمل‌های طولانی مدت را پشت سرگذاشتم.
مکان‌های درمانی و رفاهی برای جانبازان قطع نخاع مناسب‌سازی نشده است
نصرآبادی با اشاره به بخشی از مشکلاتی که برای جانبازان قطع نخاعی وجود دارد، ادامه داد: به عنوان مثال من برای درمان به تهران می روم ولی محل اسکان من اصلا برای یک بیمار قطع نخاعی مناسب‌سازی نشده و ویلچر من اصلا داخل آسانسور نمی‌رود.
نصرآبادی افزود: با این وجود هیچ وقت از هیچ کس و هیچ نهادی انتظار خاصی ندارم و امیدوارم این سختی‌ها پاداش آخرت باشد.
وی با بیان اینکه 5 سال بعد از مجروحیتم ازدواج کردم، یادآور شد: همسرم در تمام این سال‌ها در کنار من بوده و سختی‌های زندگی را پا به پای من تحمل کرده است.
غلامرضا رضایی نیز از آن دسته مردان غیور و با صلابتی است که درس ایثار و جانبازی را در مدرسه دوران دفاع مقدس فراگرفته و او نیز بخشی از سلامتی‌اش را در راه استقلال و دفاع از میهن از دست داده است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: من در سال 60 از دبیرستان دکتر علی شریعتی در حالی که سال سوم دبیرستان را سپری می کردم عازم جبهه کردستان شدم.
این جانباز دوران پرافتخار دفاع مقدس با بیان اینکه مدتی را کردستان بوده و سپس برگشته است، اظهار کرد: بعد از مدتی در حالی که هنوز سه امتحان از امتحانات نهایی دبیرستان باقی مانده بود برای عملیات فتح المبین (عملیات فتح خرمشهر) به جبهه جنوب اعزام شدم.
جانبازی و اسارت را با هم تجربه کردم
رضایی با اشاره به اینکه در عملیات رمضان نیز شرکت داشتم، گفت: در نهایت روز 61/4/31در عملیات رمضان از ناحیه پای راست مجروح شده و به اسارت نیروهای دشمن درآمدم.
وی اظهار کرد: دوران اسارات را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد چرا که صفا و صمیمتی که در بین آزادگان در آن روزها وجود داشت را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان تجربه کرد و از طرف دیگر تجربه درس گرفتن از محضر افرادی چون حجت‌الاسلام ابوترابی را داشتیم.
این آزاده و جانباز خراسان جنوبی با اشاره به روحیات حجت الاسلام ابوترابی، بیان کرد: این مرد به گونه ای اخلاق مدارانه رفتار می‌کرد که سرباز عراقی برای حل مشکلات خانوادگی‌اش از این مرد بزرگ مشاوره می‌گرفت.
قانون حمایت از ایثارگران به صورت کامل اجرا نشده است
رضایی با اشاره به اینکه جانبازان و ایثارگران هیچگاه توقع و انتظاری از مردم و مسئولان نداشته‌اند، ادامه داد: با این وجود اگر قانون حمایت از ایثارگران چه در مورد جانبازان و چه آزادگان به درستی اجرا می‌شد از پتانسیل ایثارگران در پیشرفت کشور استفاده بهتری صورت می‌گرفت.
محمد سیروانی دیگر جانباز پر افتخار دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در نوجوانی درخواست اعزام به جبهه دادم که به علت سن کم با رفتن من به جبهه موافقت نشد.
وی اظهار کرد: در نهایت با دستکاری کردن در شناسنامه‌ام موفق شدم در سال 60 به جبهه بروم و تجربیات زیادی را در آن روزهای گرانقیمت به دست آورم که بی‌شک تکرار نشدنی است.
این جانباز خراسان جنوبی بیان کرد: من سه بار در مناطق سومار، مهران و منطه فاو مجروح شدم ولی مجروحیت در منطقه فاو در سال 64 شدت بیشتری داشت.
سیروانی ادامه داد: شاید برای عده‌ای عجیب باشد که چگونه یک نوجوان تمایل رفتن به جبهه و گذران روزگار در بین آتش و خون پیدا می‌کند که برای پاسخ به این سؤال باید فضای معنوی و انقلابی آن روزها و اعتقاد عمیق مردم به امام(ره) را در نظر گرفت.
وی افزود: البته به اعتقاد من جوانان امروز نیز از جوانان آن سال‌ها به لحاظ اعتقادی چیزی کمتر ندارند و الان نیز اگر شرایطی برای دفاع از کشور به وجود آید با جان و دل از ناموس و مرزهای این کشور در مقابل دشمن دفاع می کنند.
شهدای مدافع حرم پایبندی نسل امروز به دین را اثبات کردند
این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: شهدای مدافع حرم که متولدین دهه 70و 60 هستند میزان پایبندی جوان امروز به ارزش‌های دینی و انقلابی را ثابت کردند.
سیروانی با اشاره به اینکه ما ایثارگران هر آن چه انجام دادیم وظیفه شرعی و انقلابی‌مان در قبال کشور و ولایت فقیه بوده است، یادآور: تنها انتظاری که داریم این است که فقط در روزها و مناسبت‌های خاص به یاد جانبازان نباشند و سایر ایام سال آنان را به فراموشی بسپارند.
آری این رسم جانبازی برای دفاع میهن و اعتقاد است. این مردان بزرگ و با صلابت به راستی میهن دوستی و انقلابی‌گری را از شعار به عمل رسانده و ثابت کردندکه حاضرند جانشان را فدای ایران، اسلام و انقلاب کنند.
کاش ما نیز از محضر آنان درس گرفته و برای رشد و آبادانی این آب و خاک آستین همت بالا بزنیم تا در سرای دیگر شرمنده دوستان شهید این جانبازان نباشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53216/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان