پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

256میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی پرداخت شد سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت 256 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان از محل طرح رونق تولید و اعتبارات سیستم بانکی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، داوود شهرکی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امیدواریم تکمیل چرخه اقتصادی را در سال جاری کامل و بتوانیم با این رویکرد به رونق تولید از طریق خرید و مصرف تولید کالای ایرانی کمک کنیم.
وی با بیان اینکه در طول سال 96 حدود 11 طرح نظارتی در سطح استان اجرا شده است، افزود: در سال گذشته بالغ بر 54 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در سطح استان انجام شده که نسبت به سال 95 حدود 30 درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 300 میلیون تومان مبالغ برگشتی سازمان به شکات بوده است، گفت: یک هزار و 780 مورد تماس با سامانه 124 صورت گرفته که 336 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از سه هزار بازرسی از نانوایی های سطح استان انجام شده است، عنوان کرد: طی بازرسی های انجام شده 81 مورد پرونده تشکیل و 11 مورد نیز منجر به اخذ جریمه و خسارت شده است.
آغاز طرح نظارتی ماه مبارک رمضان از 15 اردیبهشت ماه
وی ادامه داد: متاسفانه در ابتدای سال گذشته با مشکل قیمت گوشت قرمز در استان مواجه بودیم که با نظارت و پیگیری های سازمان و تامین فرآیند ورود دام سنگین وسبک از استان تا پایان سال قیمت عرضه گوشت قرمز مطلوب بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته به جهت تامین بخشی از اقلام مورد نیاز مردم اقدام به برگزاری سه نمایشگاه عرضه عمومی کالا داشتیم، افزود: در این نمایشگاه 10 غرفه تنظیم بازار برپا شده بود که علاوه بر کالاهای مورد نیاز کالاهای حمایتی مردم نیز تامین شده بود.
وی ادامه داد: 151 عامل توزیع محصولات شب عید در سطح استان فعال شد که از این تعداد 110 مورد مربوط به شهرستان ها و 40 مورد مربوط به مرکز استان بوده است.
شهرکی با بیان اینکه طی سال گذشته به نسبت سال 95 قیمت ها در بازار و محصولات تنظیم بازار بسیار متعادل بوده است،گفت: طرح نظارتی ایام نوروز تا پایان فرودین ماه ادامه داشته و طرح ماه مبارک رمضان نیز از نیمه اردیبهشت ماه جاری آغاز خواهد شد.
صدور دو هزار و 297 مجوز برای واحدهای صنفی
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بالغ بر دو هزار و 297 مجوز واحدهای صنفی در استان صادر شده است، عنوان کرد: از مجموع مجوز های صادره 390 واحد تولیدی، یک هزار و 125 واحد توزیعی، 350 واحد خدماتی بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته 570 واحد پروانه مشکل دار نیز به درخواست خود متقاضیان ابطال شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 هزار واحد صنفی در سطح استان فعالیت دارند.
مرز ماهیرود فعال ترین گذر مرزی در کشور
وی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی صادرات و مرز ما ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی است، افزود: سال گذشته مرز ماهیرود به عنوان فعال ترین گذر مرزی در کشور معرفی شده است.
شهرکی با بیان اینکه سال گذشته 890 میلیون دلار خروجی از مرز داشته ایم که نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه طی سال گذشته گذر مرزی دو کوهانه در بحث واردات دام و صادرات مرغ استان فعال شد و در سند توسعه تجارت ایران به عنوان یک معبر تخصصی دام تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 58 فقره کارت بازرگانی و 47 مورد کارت پیله وری در استان صادر شده است، بیان کرد: عمده محصولات صادراتی استان مربوط به کاشی، سرامیک، رب گوجه و مصنوعات پلاستیکی و عمده محصولات وارداتی به استان مربوط به برنج، شکر، دام زنده و انواع تخم گیاهان بوده است.
صدور 56 هزار و 500 کارت مرزنشینی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد:تا کنون 56 هزار و 500 خانوار کارت مرز نشینی دریافت کردند که 47 هزار خانوار عضو تعاونی های مرز نشین هستند.
وی افزود: در سال گذشته 154 میلیارد تومان از محل اعتبارات سیستم بانکی و 102 میلیارد تومان از محل تسهیلات ابلاغی طرح رونق تولید برای 360 طرح تولیدی پرداخت شده است.
شهرکی با بیان اینکه طی سال گذشته در حوزه تفاهم نامه چهارجانبه با ایدرو و ایمیدرو 12 طرح به مبلغ 12 میلیارد تومان معرفی شده بود که در پایان سال حدود پنج میلیارد تومان تصویب و پرداخت شده است، عنوان کرد: در سال گذشته 287 فقره مجوز مشاغل خانگی صادر و دو میلیارد و 800 میلیون تومان به قالیبافان دستبافت استان تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مجموع 262 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و معدن پرداخت شده است، بیان کرد: در این مدت 190 جواز صنعت تاسیساتی در استان نیز صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق اشتغال استان در سال گذشته دو هزار و 500 نفر بوده که بالغ بر 95 درصد آن در حوزه های مختلف محقق شده است، اظهار داشت: در حوزه معدن 53 فقره پروانه اکتشاف برای بخش خصوصی صادر شده است.
افزایش سه میلیون تن ظرفیت استخراج مواد معدنی
شهرکی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی با 63 پروانه معدنی و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری رتبه یک کشوری را دارد، گفت: در سال 96 سه میلیون تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده شده است.
وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی در صدور پروانه بهره برداری رتبه یک کشوری، صدور گواهی کشف رتبه پنج، در حوزه اشتغال بخش معدن رتبه چهار و در مجموع معادن دارای پروانه بهره برداری رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 107 محدوده مناسب معدنی در استان شناسایی شده که بخشی از آن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، افزود: در سال گذشته سه مرحله مزایده عمومی محدوده های معدنی استان اجرا شده که تنها معیار حضور در این مزایده ها امتیاز گواهی فنی و مالی بوده است.
وی با بیان اینکه 16 مورد طرح مشکلات واحدی استان را در کارگروه ملی داشته ایم، گفت: بالغ بر 120 مورد جلسات استانی برای این واحدها نیز برگزار شده است.
شهرکی بیان کرد: یک هزار و 400 درخواست اکتشاف در سامانه کاداستر ثبت شده است که از این تعداد طرح اکتشاف 73 مورد مصوب و در مسیر اکتشاف قرار گرفته است.
تعهد اشتغال دو هزار و 500 نفر در سال 97
وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تابلوی سرمایه گذاری خود برای سال 97 بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان طرح را دنبال می کند، عنوان کرد: پیش بینی اشتغال سازمان در سال جاری نیز دو هزار و 500 نفر است که امیدواریم به صورت 100 درصدی محقق شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانه کک طبس تکمیل و آماده بهره برداری است و تنها مشکل آن تامین زغال است، اظهار داشت: ظرفیت زغال طبس پاسخگوی تامین ظرفیت این کارخانه را ندارد که امیدواریم این مهم به زودی برطرف شود.
شهرکی با اشاره به اینکه تمرکز بر واحدهای فرآوری مواد معدنی با نگاه حداکثر استفاده از محصول استخراجی از اهداف سازمان در سال جاری خواهد بود، افزود: کمتر از پنج درصد مواد معدنی ما به صورت 100 درصد خام صادر می شود و حداقل یک بار فرآوری انجام می شود.
وی با اشاره به برگزاری دو همایش حمایت از حقوق مصرف کننده و روز ملی صادرات طی سال گذشته، تصریح کرد: برگزاری این نوع همایش ها در معرفی صنعت استان بسیار موثر است که امیدواریم در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
بهره برداری از فاز اول کارخانه فولاد قاین در سال جاری
وی ادامه داد: کارخانه فولاد علی رغم اینکه متعهد بودیم در سال قبل به بهره برداری برسد اما با اختلافات شرکت های پیمانکاری نتوانستیم به موقع این کارخانه را به بهره برداری برسانیم لذا امیدواریم در سال جاری فاز اول این کارخانه به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استخراج واقعی ما تا کنون بیش از 10 میلیون تن بوده است که بالغ بر سه میلیون تن سنگ آهک ما صرف تولید سیمان می شود و خروجی از استان نداریم، گفت: 1.5 میلیون تن استخراج زغال را در سطح استان داریم که خروجی به صورت خام نداریم.
وی با بیان اینکه اکثر معادن استان به جز ظرفیت زغالی شهرستان طبس کوچک هستند، عنوان کرد: بالغ بر 95 درصد صنعت استان کوچک است ولی باید به دنبال صنعت بزرگ نیز برویم چراکه صنایع بزرگ به صنایع وابسته و خدمات آن کمک شایانی می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد